Gå til innhold

Kommentar: – Apple er som Nord-Korea


Anbefalte innlegg

 

 

 

Er suksesskriteriet ditt for en media-strategi kun at firmaet nevnes? Man skulle jo tro at suksesskriteriet var at medie-strategien er bedre for selskapet enn alternativet/alternativene, det er ikke nødvendigvis så åpenbart. Kan det muligens være andre grunner til at apple er mye nevnt enn at de ikke kommuniserer særlig mye med pressen?

 

Ja, de lager gode produkter og folk skriver om dem. Det er selvsagt umulig å vite om alternativet er bedre (begge veier), så det er ingen fruktbar diskusjon. Jeg nøyer meg å se at Apple gjør det bra og antar at de er klar over strategien sin og mulige andre valg.

Jeg tror de er VELDIG klar over strategien sin :)

 

/HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lært én ting i denne verden: du må velge hva du vil irritere deg over. Jeg har valgt bort Apple. (Skrevet på konas originale iPad.)

 

Btw: hpnhansen må enten ha alt for mye fritid eller et overdimensjonert ego for å bruke tid og krefter på å gi Apple "råd". Å sammenlikne med Nord-Korea blir feil. Sammenlikn heller med terrorister; de er også litt vanskelige å overtale når de har bestemtvseg.

 

Hva jeg velger å bruke tiden min på - jobb eller fritid er vel helt opp til meg. Å sammenligne Apple med terrorister vil jeg nå uansett ikke gjøre :)

 

Overdimensjonert ego ja - ego har jeg, det skal jeg innrømme. Overdimensjonert vet jeg ikke. Jeg kommer ikke med råd til Apple heller, men et ønske ... må være lov å ønske eller savne noe, ikke sant...

 

Ha en flott kveld / Hans-Petter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Boikotter ikke Apple, men det fins enormt mange andre produkter som er mye bedre

Støtter meg ikke på ett merke, men kjøper etter hva jeg har behov for

 

Apple "tjener" vel mest på å være fraværende på andres arrangement

Blir mye spekulasjoner av det og deretter mye bedre egne framvisninger av egne produkter, siden folk står i kø for å få vite det som skjer og Apple fans kjøper jo det de selger uansett

Vi andre er dumme nok til å falle for det og nei, jeg sier ikke at Apple produkter er dårlige, men det finnes like gode og bedre alternativ

 

Skal vurdere en iPhone når/viss den kommer med en 5" skjerm

Begynner å bli gammel så 4" blir bare for smått

Lenke til kommentar

Jeg tror "mystikken" rundt Apple er med på å gjøre folk mer nysgjerrige (og demed mer mottakelige) for firmaet. Og rykteflommen rundt kommende produkter vekker alltid et enormt engasjement. Det faktum at Apple sier så lite selv, er dermed med på å forsterke de tingene jeg nevnte, hvilket til slutt gir dem enormt mye gratisreklame ved at de blir en snakkis. Den som ikke sier noe, kan heller ikke si noe galt, og Apple sier ikke mer enn hva som trengs for å holde mølla i gang. Slik er iallfall min oppfatning om dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Meh... Apple kan vel få holde nebbet lukket om det er hva de ønsker (les: tjener på).

 

Ingen hindrer vel media å gjøre det samme; La være å invitere dem, droppe tester av produktene, dropp oppmøte opp når de kaller etc. Ingen publisering, men kun ignorering. Da vil nok ting endre seg etterhvert.

 

Så artikkelen virker nok mer mot sin hensikt enn med; Apple gjør ikke som forfatter ønsker, men får allikevel denne til å gjøre nettopp det Apple ønsker. Media er rare greier.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor fatter jeg ikke at dere gidder, dere som kjøper alt apple kommer med.

Har selv boikottet apple for lenge siden da jeg er for standarder og produkter som kan kommunisere med andre. imessage, airplay, facetime osv... neitakk.

Var på GSMA Mobile world Congress i fjor som er verdens største mobilmesse. Var apple her? Nei. var alle andre her? Ja.

Lenke til kommentar

Nettopp derfor fatter jeg ikke at dere gidder, dere som kjøper alt apple kommer med.

Har selv boikottet apple for lenge siden da jeg er for standarder og produkter som kan kommunisere med andre. imessage, airplay, facetime osv... neitakk.

Var på GSMA Mobile world Congress i fjor som er verdens største mobilmesse. Var apple her? Nei. var alle andre her? Ja.

 

Hei igjen.

 

Just my point - Apple er aldri å se, og det dynes jeg er litt kipt, men også ganske så arrogant. Det er det saken handler om.

 

Når det er sagt har jeg standardisert på Apple for lengst. Med en familie på 5 så nyter vi sømløsheten mellom alle Apple enheter - fra iPhone, iPad, Mac'er, AppleTV, høytalere med AirPlay, Facetime, en Airport Extreme som bare funker og en plattform som er "billigere" i drift fordi alt bare funker og som også er billigere å eie fordi fruen og meg kan dele samme digitalabonnement på aviser og bøker, mens barna sparer jeg penger på ved å kjøpe apper bare en gang som automagisk lastes ned på deres iPader når jeg kjøper de via min iPad feks.

 

Økosystemet til Apple er for meg helt genialt, her kan jeg tåle at det er litt lukket - når det gir slik en overlegen opplevelse :)

 

Så for Sven A. Lindalen som tror jeg er på en Hater-Apple-Reise så tar han fryktelig feil. Jeg skulle bare likt å se et Apple-selskap som også kunne kommunisere :)

 

Thats all / Hans-Petter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Økosystemet til Apple er for meg helt genialt, her kan jeg tåle at det er litt lukket - når det gir slik en overlegen opplevelse :)

Økosystemet til Apple er langt fra genialt, ikke engang spesielt bra, men det er lettvindt. Apple er flinke til å skrelle vekk ting så folk flest opplever at det de sitter igjen med fungerer. Dette sammen med markedsføring (og hype-faktor) gjør at folk kjøper- og de aller fleste som kjøper er ikke klar over hva de mangler.

 

Så lenge man godtar den tekniske biten uten å mukke, blir det smått fåfengt å rope etter mer åpen kommunikasjon ellers. Det gir ingen mening å prate om været med et tekno-selskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vil hevde at dette er selve definisjonen av bra.

Tja, jeg vil hevde det ofte blir for tjenestefattig...

 

Mye jeg bruker;

failover WAN's (dvs to eller flere internett oppkoblinger)

minst fire separerte interne nett (LAN's) med ulike regler, derav et eget trådløst nett (VLAN) med "påloggings nettside" for gjester (med eget regelsett) i tillegg til det normale WLAN.

problemfri veksling mellom ulike AP's under bruk av WLAN.

statisk vpn (ipsec) til mine ulike arbeidsplasser og fritidshus.

tidsstyrt & hastighetskontrollert nett-tilgang for unga

prioritering av nettverksnoder (hastigheter), DNS forwarding.

+++

 

... men mye har jo som regel med krav og forventninger å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som et tillegg til posten over;

 

Apple økosystemet er ikke dårlig, det finnes mye der ute som er langt værre. Mitt største ankepunkt er igrunn prisen vs prestanda samt "lock-in" faktoren. Mye annet gjør ting med omtrent samme resultat til lavere pris uten krav til leverandør av annet utstyr i "økosystemet". Noe av kostnaden kan vel skyldes "Hype"/"Skryte" faktoren også, men jeg bryr meg lite om denslags. En kan sikkert argumentere med at så lenge kundene kjøper så er vel prisen "riktig".

 

...og så lenge kundene kjøper og media skriver er det vel få grunner til at Apple skal endre sin kommunikasjonspolitikk. Den ser jo ut til å fungere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...