Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Skal ha foredrag, men aner ikke om hva. HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer bare på om noen har ideer til noe jeg kan holde foredrag om. Det må vare i minst 4.5 minutter og jeg kan bare ha nøkkelord. (Det er ikke så viktig hva temaet er, siden læreren sa at han bare skulle se på hvordan man fremførte temaet sitt. Men dog vil jeg jo ha et tema som ikke er for teit heller.)

 

PS: Også lurte jeg bare på om det ville vært rart om jeg holdt et foredrag om spill generelt, eller dataspillets historie.

Muntlig fremføring 8. trinn november 13.doc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste når du kan ha valgfritt tema er å snakke om det som interesserer deg mest! da blir stoffet lett å lære seg og det blir slik enkelt å imponere med muntlige språkferdigheter, læreevne og presentasjonsmestring :) lykke til!

Ja, jeg vet det.. .Men jeg er litt sjenert også vil jeg ikke at de andre i klassen min skal synes at det er rart eller teit eller noe i den duren..

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det.. .Men jeg er litt sjenert også vil jeg ikke at de andre i klassen min skal synes at det er rart eller teit eller noe i den duren..

 

Ja, ungdomsskolen er ikke de kuleste årene av ditt liv og mange er redd for å vise seg frem eller drite seg ut, men husk at en god karakter er verdt mer i lengden enn å ikke prestere fordi man er redd for å bli dømt!

Lenke til kommentar

 

Ja, ungdomsskolen er ikke de kuleste årene av ditt liv og mange er redd for å vise seg frem eller drite seg ut, men husk at en god karakter er verdt mer i lengden enn å ikke prestere fordi man er redd for å bli dømt!

Hva er det du ville skrevet om da? Vil gjerne ha noen ideer fra andre personer også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei, jeg lurer bare på om noen har ideer til noe jeg kan holde foredrag om.

Lag et foredrag om hvor lite stas du synes det er å lage foredrag. Det er et emne du kjenner godt, og du behøver knapt nok øve på hva du skal si - fordi du allerede har det .. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ja, jeg vet det.. .Men jeg er litt sjenert også vil jeg ikke at de andre i klassen min skal synes at det er rart eller teit eller noe i den duren..

 

Hvis du holder foredrag om spill så er du og forblir du nerden i deres hjerter. De vil alltid se på deg som nerd og du vil alltid måtte hjelpe vennene dine med datatrøbbel, men hvem vet, kanskje får du noe igjen for det?

 

Andre kule temaer er fysikk, natur, havet, noe du tror læreren liker. I det virkelige livet spiller det ikke så mye rolle hva du liker, for det er læreren som setter karakter og ikke deg. Snakker av erfaring her, smisking anbefalles også, dersom du vet at læreren er god for det! :-) Lykke til med lavere utdanning!

 

Husk å ta spansk på ungdomsskolen ellers kommer du opp i spansk i 3.klasse videregående, det vil du ikke! :)

Lenke til kommentar

 

Hvis du holder foredrag om spill så er du og forblir du nerden i deres hjerter. De vil alltid se på deg som nerd og du vil alltid måtte hjelpe vennene dine med datatrøbbel, men hvem vet, kanskje får du noe igjen for det?

Hæ? Det skjer nok ikke. Beste er å fremføre noe som er lett å fremføre (spillhistorie?) og som man interesserer seg for. :)

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

 

Hvis du holder foredrag om spill så er du og forblir du nerden i deres hjerter. De vil alltid se på deg som nerd og du vil alltid måtte hjelpe vennene dine med datatrøbbel, men hvem vet, kanskje får du noe igjen for det?

 

Andre kule temaer er fysikk, natur, havet, noe du tror læreren liker. I det virkelige livet spiller det ikke så mye rolle hva du liker, for det er læreren som setter karakter og ikke deg. Snakker av erfaring her, smisking anbefalles også, dersom du vet at læreren er god for det! :-) Lykke til med lavere utdanning!

 

Husk å ta spansk på ungdomsskolen ellers kommer du opp i spansk i 3.klasse videregående, det vil du ikke! :)

Ja, det er kanskje sant! For en dag for ikke så lenge siden så hadde bussjåføren problemer med CD-spilleren også spurte han om det var noen som kunne hacke den. Og så klart var det flere andre som forventet at jeg kunne hacke en CD-spiller. *facepalm*

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut hva jeg skal snakke om og jeg har allerede skrevet alt ferdig. For de som kanskje lurte på hva jeg til slutt kom til å velge å snakke om: Jeg valgte å snakke om en YouTuber som heter Syndicate. Ganske enkelt fordi jeg vet veldig mye om han, både som person og som online figur.

 

Grunnen til at jeg ikke syntes at det hadde vært pinlig eller litt rart og snakke om han var rett og slett på grunn av at det var ei annen i klassen som skulle snakke om Shane Dawson.

 

Syndicate: http://www.youtube.com/user/TheSyndicateProject og http://www.youtube.com/syndicatecentral

 

Shane:

http://www.youtube.com/user/ShaneDawsonTV og http://www.youtube.com/shane

 

Takk til alle som ga meg forslag!

Lenke til kommentar

Som dei andre her seier så må du ta noke som du liker og som du kan ein del om.

 

Dersom du bestemmer deg for å holde ein presentasjon om spel så vil eg på det sterkaste anbefale at du går på meir generelle ting rundt spel. Om du går for detaljer inn i eit bestemt spel (eller bok, film, band, osv) så vil ikkje læraren og dei andre klare å henge med dersom dei ikkje har kjennskap til det du presenterer.

 

Eigentlig så vil eg holde ein liten knapp på at du bør holde ein presentasjon om utviklinga av spelgrafikk. Då kan du enkelt lage ein powerpoint presentasjon som kun inneheld illustrasjonsbilder og ein tekst som angir speltittel og produksjonsår.

Deretter peiker og forklarer du berre det som er på bildet. (oppløysning, antall farger, osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...