Gå til innhold

Dress sett (Under 10 000)


Neppe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på utkikk etter ny dress, og skal sette opp et helt sett (Dvs. alt utenom skjorte), så: Jakke, Bukse, Vest, Sko, Slips og Belte. Har sett på Tiger of Sweden sine dresser, og fant en ved navn Nedvin som passer meg utrolig godt, siden jeg er på utkikk etter en slim dress, med moderne utseende.

 

Nå har det seg slik at jeg må ha jakke og bukse i forskjellige størrelse, siden buksen ble from stram rundt lårpartiet. Jeg har ikke klart å finne noen butikker som ser seg villig til å splitte sett, slik at man får en størrelse i bukse, og en i jakke. Personlig finner jeg dette ganske absurd, men det får så være.

 

Er det noen som har tips til andre merker jeg kan se på? Har medium god tilgang på butikker (Bor i Kristiansand) så Vic, Høyer osv er innenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at den passer, og da er det vanskelig å gi tips. Men jeg ville gått for en marineblå med to hakk bak (double vents på engelsk, usikker på norsk begrep. Slik som i midten på det bildet her, med vanlige slag heller enn tynne som er veldig populært for tiden. Sørg for at dressen er 100% ull og ikke polyesterblanding. Ingen "fiffige detaljer" eller lignende.

 

Jeg er ingen fan av vest, men det må du nesten se selv. Slips ville jeg bestilt på nettet om du ikke har det veldig travelt. Et marineblått, sølvfarget, mørkt grønt eller vinrødt grenadine-slips fra chipp2, for eksempel. Evt. har de mye fint og rimelig på the knottery.

 

Brunt belte og brune sko. Rund tå, ikke firkantet. Vet du om noen butikker i området som fører Loake? Aldwych er en pen og klassisk modell. Belte ville jeg gått for dressmann eller tilsvarende. Ingen fancy beltespenne, enkelt og stilrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Zapp, Frost og Sønnik er ganske bra.

 

Hvor ligger Frost? Jeg har vært på Zapp, og den gangen jeg var innom der følte jeg nesten at jeg møtte veggen. Utrolig dårlig kundeservice.

 

Ganske sikker på at Mjåland fikser dette for deg - i verste fall har de sydamer, eller du tar det selv med til systua i skippergata - de sydamene har ikke vett til å ta seg betalt, så du får sydd inn bukse eller jakke etter skreddersøm for langt under tusenlappen. :)

 

Takk for tipset. Er enda ikke særlig kjent i Kristiansand, så det jeg vet om ligger stort sett i Markens :)

 

Har vært å prøvd flere dresser fra Riccovero, Hugo og Sand(?). Men jeg føler fortsatt at uansett hva jeg kjøper så blir det Nr. 2 til http://tigerofsweden.com/no/item/nedvin-wool-suit-t29177031z/?t_type=src&t_type=cat

Det som er litt merkelig er at selv ikke den offisielle siden dems sa seg villig til å splitte sett, og at det kunne de hjelpe meg med på en av deres offisielle butikker (Som jeg forstår ligger enten i Olso og Trondheim), jeg har derfor forsøkt å få svar fra dem, og håper det løser seg. Så får jeg bare kjøpe dressen uten å få den tilpasset, og oppsøke skredder selv. Etter hva jeg vet er det bare lengden på buksa som må justeres.

 

Jeg har ikke funnet noe Loake i Kristiansand, og har vel egentlig vært innom så og si alle sko-butikker i Kvadraturen. Problemet med dress-sko for min del er at de ofte er lange, og smalere på tuppen. Slik er ikke foten min formet, og de blir da enten for smal ved starten av tærne, eller aalt for store. De eneste jeg har funnet som passet så langt er fra Ecco, og de var heller ikke særlig pene. Her kan det hende det blir å prøve seg frem på nettet.

 

Takker til alle som bidrar i jakten på dress :)

Lenke til kommentar

Tipper de offisielle butikkene kan bestille deler fra Tiger, mens andre butikker kjøper inn hele dresser og dermed ikke kan splitte (eller, de kan jo, men det skal litt til å finne en ny kunde med motsatt kroppsform)

Ja, det gir klart mening. Men at den offisielle NETTBUTIKKEN ikke kan gjøre det, klør jeg meg litt i hodet over. Men det for så være.

Lenke til kommentar

 

Hvor ligger Frost? Jeg har vært på Zapp, og den gangen jeg var innom der følte jeg nesten at jeg møtte veggen. Utrolig dårlig kundeservice.

 

 

Takk for tipset. Er enda ikke særlig kjent i Kristiansand, så det jeg vet om ligger stort sett i Markens :)

 

Har vært å prøvd flere dresser fra Riccovero, Hugo og Sand(?). Men jeg føler fortsatt at uansett hva jeg kjøper så blir det Nr. 2 til http://tigerofsweden.com/no/item/nedvin-wool-suit-t29177031z/?t_type=src&t_type=cat

Det som er litt merkelig er at selv ikke den offisielle siden dems sa seg villig til å splitte sett, og at det kunne de hjelpe meg med på en av deres offisielle butikker (Som jeg forstår ligger enten i Olso og Trondheim), jeg har derfor forsøkt å få svar fra dem, og håper det løser seg. Så får jeg bare kjøpe dressen uten å få den tilpasset, og oppsøke skredder selv. Etter hva jeg vet er det bare lengden på buksa som må justeres.

 

Jeg har ikke funnet noe Loake i Kristiansand, og har vel egentlig vært innom så og si alle sko-butikker i Kvadraturen. Problemet med dress-sko for min del er at de ofte er lange, og smalere på tuppen. Slik er ikke foten min formet, og de blir da enten for smal ved starten av tærne, eller aalt for store. De eneste jeg har funnet som passet så langt er fra Ecco, og de var heller ikke særlig pene. Her kan det hende det blir å prøve seg frem på nettet.

 

Takker til alle som bidrar i jakten på dress :)

 

Snakk med en av de voksne i dressavdelingen på Mjåland(VIC, Markensgate 34) du, så bør det bli vei i vellinga. Prøvd Frislid?

Mjåland har både Boss, Frislid, RiccoVero og Sand sist jeg sjekka. + flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...