Gå til innhold

Flame drømmer om og jobbe som IT Konsulent.


Anbefalte innlegg

Heihei laugh.png Jeg er da en 13.år gammel gutt fra Oslo som lenge har drømt om å jobbe som IT Konsulent når jeg blir voksen. Da tenker jeg på å bygge pcer, sette opp handlelister, drive med koding, diskutere med folk rundt data om hva som er best, og hvorfor det er det osv. Altså her snakker vi i dataverden! Teknologien rundt dataverden slo meg i hjertet for 2-3.år siden om jeg ikke tar helt vei. Et sted der ja tongue.png Allerede nå ønsker jeg å få litt erfaring om dette som blant annet å bli kjent med diverse pc deler, programmering osv. Hvordan sette opp en god handleliste? Hvordan rett og slett snakke i dataverden osv? Det er slike godbiter jeg er på jakt etter, og jeg setter STOR pris på om noen forteller meg litt om dette, og hjelper meg med det. På forhånd sier jeg takk til alle som hjelper meg. Dette betyr mye for meg.

MVH: Flammen biggrin.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker å bli kjent med de forskjellige delene i PCen kan det å planlegge kjøp og bygge opp en maskin fra bare delene være en fin ting å gjøre, er et annet underforum her som har god peil på det.

Ser du også nevner programmering, veien min til å drive med mye programmering på fritiden startet med at jeg lagde enkle nettsider med HTML/CSS og PHP, ikke store greiene, men det er en grei start.

 

Ellers er det bare å kjøre på og prøve ut alt mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare søk på nett etter "free web hosts" (gratis webhotell), og så prøver du å legge ut en hjemmeside på webhotellet. I første omgang lager du bare en enkel html side som du laster opp, som regel benyttes ett FTP program. Og så kan du jo begynne å leke litt med PHP etterpå. Det finnes masse ressurser på nett om hvordan du kommer i gang.

Endret av rockPaperScissors()
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noe problem med engelsk så er kan HTML Dog være til hjelp for å komme i gang med HTML. Selve sidene skriver du i et program som kan behandle ren tekst, på Windows er Notepad det enkleste, men det finnes flere bedre alternativer som gir bedre oversikt når du koder. eksempel er Notepad ++.

 

P.S. Jeg startet med dette som 11 åring, hvis du bruker tid så klarer du det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heihei laugh.png Jeg er da en 13.år gammel gutt fra Oslo som lenge har drømt om å jobbe som IT Konsulent når jeg blir voksen. Da tenker jeg på å bygge pcer, sette opp handlelister, drive med koding, diskutere med folk rundt data om hva som er best, og hvorfor det er det osv. Altså her snakker vi i dataverden! Teknologien rundt dataverden slo meg i hjertet for 2-3.år siden om jeg ikke tar helt vei. Et sted der ja tongue.png Allerede nå ønsker jeg å få litt erfaring om dette som blant annet å bli kjent med diverse pc deler, programmering osv. Hvordan sette opp en god handleliste? Hvordan rett og slett snakke i dataverden osv? Det er slike godbiter jeg er på jakt etter, og jeg setter STOR pris på om noen forteller meg litt om dette, og hjelper meg med det. På forhånd sier jeg takk til alle som hjelper meg. Dette betyr mye for meg.

 

MVH: Flammen biggrin.png

 

Jobb videre med det du liker, du finner mange gode bøker om koding etc. du kan plukke de opp rimelig på amazon, eller du kan gå til en av mange sider som tilbyr kodingeksempler online. Handleliste? Spørs hva du er på utkikk etter, skal du ha en gamingrigg så er det viktig med de "riktige" delene, skal du drive med koding...? Viktigste komponenten vil jeg for min del si er tastaturet... 2 skjermer er heller ikke å forakte. (Eller en stor, for å enklere ha oversikt) Om å snakke i dataverden er det rett og slett bare noe jeg har lært meg, så har ikke noen enkel måte for deg å lære dette... Prøv og feil, ofte lærer man mer de ganger man feiler.. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...