Gå til innhold

dilemma-leken


Daniboy89

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Hahah, litt av en historie. villa valgt å mista alt og dratt heim, da få syre på kroppen i 2 år samt å få revet opp huden frister heller lite!

 

 

To (der du er en av de) forbrytere er satt i fengsel isolert i hver sin celle. Anklageren er overbevist om at de har samarbeidet om en forbrytelse, men han trenger en tilståelse for å kunne få noen dømt. Begge fangene blir dermed lovt at dersom han tyster på kameraten og kameraten holder tett, vil han slippe fri. Kameraten vil da få en straff på 10 års fengsel. Dersom begge tyster på hverandre, vil begge få en straff på fem år. Men begge fangene vet også at dersom ingen tyster, blir begge holdt fanget i ett år før de slippes fri. Dette kan settes opp i en tabell

 

Holde tett Tyste

Holde tett -1, -1 -10, 0

Tyste 0, -10 -5, -5

Tallene angir antall år i fengsel og de er negative da ingen av fangene ønsker å sitte i fengsel. Det beste utfallet for begge parter er dersom ingen tyster og begge slipper unna med ett år. Det er imidlertid farlig. Begge fangene får en strafferabatt på fem år hvis de tyster uansett hva den andre gjør. Det vil si at hvis det ikke finnes noen «konsekvens» for å tyste, vil begge to gjøre det fordi det er bedre enn å stole på kameraten og sitte 10 år i fengsel hvis det går galt.

 

Tyster du eller ikke?

Uff dette var mye å forstå men vile valgt det alternativet hvor jeg får lavest tid

 

Du blir holdt fanget og dem ber deg velge mellom å miste fingrene eller tærnene dine, hva velger du?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Uff dette var mye å forstå men vile valgt det alternativet hvor jeg får lavest tid

 

Du blir holdt fanget og dem ber deg velge mellom å miste fingrene eller tærnene dine, hva velger du?

Vanskelig dilemma men jeg tror jeg ville mistet tærne. Jeg ser for meg at det går an å gå uten tær hvis man bruker litt harde sko :)

 

Se på når en kvinne føder eller putte strikkepinner i stikkontakten? :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vanskelig dilemma men jeg tror jeg ville mistet tærne. Jeg ser for meg at det går an å gå uten tær hvis man bruker litt harde sko :)

 

Se på når en kvinne føder eller putte strikkepinner i stikkontakten? :)

Se på en kvinne føde, garrantert siden jeg helst vil beholde livet:)

 

Du har blitt ført opp til retten og du har to alternativ, anke saken og kanskje få 2 år men du kan også ende opp med 4 år vist det går skeis eller ta straffen på 3 der og da?

Lenke til kommentar

Se på en kvinne føde, garrantert siden jeg helst vil beholde livet:)

 

Du har blitt ført opp til retten og du har to alternativ, anke saken og kanskje få 2 år men du kan også ende opp med 4 år vist det går skeis eller ta straffen på 3 der og da?

 

Kommer helt ann på saken og hva slags grunn jeg skulle hatt for å anke. Men rent logisk ville jeg gått for å sikre meg 3 år.

 

 

 

 

Du er ufrivillig blitt gitt 2000mics med LSD (Latterlig høy dose)

Ville du ha:

A) Blitt lagt i en trekiste 6 meter under jorden i 10 timer

B) Gått i første rekke i 17.mai toget i Oslo.

 

?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Kommer helt ann på saken og hva slags grunn jeg skulle hatt for å anke. Men rent logisk ville jeg gått for å sikre meg 3 år.

 

 

 

 

Du er ufrivillig blitt gitt 2000mics med LSD (Latterlig høy dose)

Ville du ha:

A) Blitt lagt i en trekiste 6 meter under jorden i 10 timer

B) Gått i første rekke i 17.mai toget i Oslo.

 

?

Saken er da at bevisene mot deg er så sterke at vist du anket for å bli frikjent var sjansen stor for å tape

 

Går for alternativ b

 

Du har hatt fest hjemme mens foreldrene dine er borte vekk for helgen og dem vet ikke. Du faller og slår deg og må til legevakta men personen som jobber der er onkelen din og vist du kommer ditt vil han skjønne noe er galt og ringe foreldrene sine siden du da bare er 16. hva gjør du? Går du til legevakta og tar sjansen eller lar du være?

Lenke til kommentar

Du har hatt fest hjemme mens foreldrene dine er borte vekk for helgen og dem vet ikke. Du faller og slår deg og må til legevakta men personen som jobber der er onkelen din og vist du kommer ditt vil han skjønne noe er galt og ringe foreldrene sine siden du da bare er 16. hva gjør du? Går du til legevakta og tar sjansen eller lar du være?

Lar være, går ikke det vettu med strenge foreldre. :p Går inn på badet og finner førstehjelpsskrinet jeg ikke har, og leker doktor. Etterpå lager jeg mat og passer på at jeg ikke sovner og havner i koma (eller noe sånt)! Eventuelt får noen til å komme bort å se til at jeg ikke sovner ihjel. Og så må man jo ikke glemme musikk, "Don't Worry be Happy" med Bobby McFerrin hadde passet bra. :wee:

 

 

Du går til kiosken for å handle. Inn dørene kommer det et par galninger i findlandshette. De vifter med kniver og skytevåpen, og sier "få alle penga, dette er et ran for svarte faen!". I øynene deres er det ingen frykt og du kan tydelig se at de er høye på et eller annnet. Mens kassadama gråter og samler pengene har ransmennene glemt ut hvorfor de er der og bestemmer seg for å terrorisere kundene. Etter at de har slått løs dere kunder så gir han ene deg et ultimatum. Skjær av deg tommelen, eller se på at de gjør det samme mot kassadama. Hva gjør du, mens de sikter på deg med pistol og blir mer og mer utålmodig?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...