Gå til innhold

Treningslogg for -Tommy


-Tommy

Anbefalte innlegg

Hallais,

 

Tenkte jeg skulle prøve å opprette en treningslogg her. Trent i smålige 3 år allerede så grunnstyrken er på plass. Har fokus på styrke nå frem til jul før det blir mer fokus på kroppsvekt etterhvert som sommeren nærmer seg.

 

Er for øyeblikket 97kg fordelt over 182cm, noe som er helt greit akkurat nå. Men skal prøve å komme meg ned igjen rundt 85kg til sommeren. Var 80kg før sommeren i år så vet at jeg har selvkontrollen til det hvertfall. Tapte mye styrke på å få meg ned i vekt i sommer, gikk ned 6-7kg på litt under 2måneder i kroppsvekt. Så til neste sommer så satser vi å ta det litt mer gradvis å beholde styrken litt mer.

 

Litt forskjellige PR:

200kg markløft

Er et sted rundt 150kg i knebøy, lenge siden pers, men er for øyeblikket på 137,5kg @5x5

Er også sannsynligvis et sted rundt 110-115kg i benk, lenge siden jeg har kjørt et maksløft der.

 

Dagens trening:

4x12 @ 45kg skulderpress

Litt teknikktrening på powerclean på 90kg, før jeg avsluttet med 3x5reps på 80kg squat clean.

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner visst dårlig med oppdateringene her, hadde meg en økt på fredag men har ikke hatt tid til å fått skrevet den inn før nå.

 

Markløft - 4x10 @ 130kg

Stående roing med stang - 4x8 @ 90kg

Rygghev - 25kg plate

 

Ble også lagt inn litt kos med armer

Bicepscurl med EZ stang - 4x12 @ 37kg

Franskpress + smal press - 4*12 @ 37kg

Lenke til kommentar

Nå vil nå jeg påstå at jeg har meget lite "sprett" i bunn da, men er nok kanskje en liten uting å gjøre det allikavel. Problemet med å sprette den kommer når folk ikke klarer å holde ryggen, og siden man ikke har full stopp så klarer man ikke å hente inn igjen ryggen på bunn.

 

Men når jeg går tilbake på 5x5 så er det med full stopp :)

Lenke til kommentar

Bra løft på deg, skal følge med her fremover.

 

Når det kommer til det å la stangen sprette i markløft så kan det for mange være ugunstig med tanke på at teknikken glipper litt. Men du har kjempe bra kontroll på løftet i filmen så det er ikke noe stort problem, er ikke akkurat som stangen spretter opp i kne høyde heller, så spiller nok ingen rolle ;) Tilsynelatende i vertfall :-)

 

Jeg kjører med fullt stopp selv, uavhengig av antall repitisjoner, men det er fordi jeg har en følelse at jeg får mer utav løftet på den måten, men det er meg og jeg er sær :p

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Thank u! Begynner å komme seg :D

 

Yes yes. Det er et meget godt poeng! Har selv bedt folk om å ta fullstendig stopp i bunn ene og alene fordi de ikke har klart å holde ryggen.

 

Hehe, blir fullstendig stopp på meg fra neste uke av, da er vi tllbake til gode gamle 5x5 i mark, vet ikke om jeg gleder eller gruer meg :wee:

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...