Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Fulham; 09/11-13 kl: 16.00


Rescue me

Anbefalte innlegg

Da braker det løs igjen, denne gangen hjemme på Anfield.

 

Kampen spilles den 9. november klokken 16.00. Den vises på TV2 Sport Premium.

 

Liverpool mot Fulham bør bli en grei seier for Liverpool, men vi vet alle hvordan uforutsigbar Premier League er så bør nok ikke feire på forhånd.

 

Liverpool har prestert bra så langt i sesongen, med 20 poeng på 10 kamper, og en tredjeplass på tabellen. Nå er tabellen så jevn (19 poeng for 7. plass, 20 poeng for 2. plass), så man kunne vel like greit sagt at Liverpool ligger på 7. plass.

 

Fulham har vunnet to av de siste seks kampene, og ellers tapt de resterende fire. De ligger foreløpig på en 16. plass med 10 poeng på 10 kamper.

 

Fortsatt tidlig i sesongen, men begge lag finner nok 3 poeng viktig, selv om nok Liverpool må tåle favorittstempelet.

 

Liverpool har både Johnson, Enrique og Coutinho tilbake, så håper virkelig på litt bra fotball.

 

Håper på følgende lagoppstilling for Liverpool:

 

Mignolet

Agger - Skrtel - Sakho

Johnson - Henderson - Gerrard - Enrique

Coutinho

Sturridge - Suarez

Tipper forsåvidt at Lucas starter, men håper heller på Henderson da jeg har lyst til å se han i en kamp til for å se hvor god han virkelig er.

 

Lagoppstillingen til Fulham har jeg ikke peiling på, men om noen der ute har peiling, så skriv gjerne i kamptråden. Ryktes at Hangeland er tilbake.

Endret av Because I need change!
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall må det brukes en annen formasjon enn den indahla skisserer, for Moses har ikke overblikket eller defensive ferdigheter å spille sentral midtbane. Han kan fungere på kant, krangle seg forbi et par spillere og få til et godt skudd. Men hans totale mangel på overblikk gjør at han ikke bør ha en for stor rolle i angrepsoppbyggingen.

Lenke til kommentar

Ville vurdert å gi Gerrard litt hvile. Syns han har virka litt sliten i det siste, spesielt i andre omgangene. Kanskje en perfekt kamp til å gi Allen litt kamptrening?

 

På tide med et innhopp fra Ibe også? Spilte bra for U-21 gutta, og belønning hadde kanskje vært på sin plass.

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I såfall må det brukes en annen formasjon enn den indahla skisserer, for Moses har ikke overblikket eller defensive ferdigheter å spille sentral midtbane. Han kan fungere på kant, krangle seg forbi et par spillere og få til et godt skudd. Men hans totale mangel på overblikk gjør at han ikke bør ha en for stor rolle i angrepsoppbyggingen.

Det var ikke min formasjonen..

 

Jeg mener Lucas og Gerrard kan holde nok igjen bak. Vi trenger trøkk fremover i en slik kamp for å lede 3-0 til pause. Da er Moses et bedre valg en Hendo.

Lenke til kommentar

Nei, jeg liker også den. Men rett spillere må brukes i forhold til motstand og forventet kampbilde.

Mot Fulham trenger vi styrke fremover. Dette er en kamp vi skal styre, vinne og score mange mål.

Ja, 3-4-1-2 er litt defensiv i natur, men det er jo litt avhengig av hvor offensivt vingbackene spiller. Kan også spille 3-3-2-2 med to mer offensive midtbane spillere og en defensiv. Håper forsåvidt Rodger kan spille en 3-4-3 mot svakere lag. Da får man mer kraft på vingene, men dette går jo litt utover midtbanen hvor det kun blir to stykker.
Lenke til kommentar

3-4-3:

 

 

Mignolet

Agger - Skrtel - Sakho

Johnson - Henderson - Gerrard - Enrique

Suarez - Sturridge - Coutinho

Morsomste formasjon jeg har spilt på Football Manager er forsåvidt denne (og den fungerte bra):

 

Mignolet

Agger - Skrtel - Sakho

Gerrard

Johnson ----------------- Enrique

Coutinho

Moses - Sturridge - Suarez

Samme som 3-4-3 egentlig, bare et klarere skille på midtbanen med en offensiv og en defensiv spiller, så det blir en slags bred diamant på midten.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...