Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Abelkonkurransen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, gikk helt greit.. Takket være min mangel av tro på mine matematiske evner, og mangel på de matematisk evnene ble det veldig mye utprøving.. Dette tok en del tid, så rakk ikke prøve meg på alle. Har vel 7-8 oppgaver jeg er nesten sikker på, 4-5 jeg er ganske sikker på 6-7 jeg gjettet nesten vilt på (Tror jeg kunne utelukke noen av svarene, så gjettet på de gjenværende ettersom det i gjennomsnitt vil gi mer enn 1 poeng pr. oppgave) og 1 oppgave jeg ikke besvarte. Spent på å sjekke mine svar mot andres, hvor de har litt mer peiling :)

Lenke til kommentar

Kunne scannet oppgavearket, men ettersom alt kommer ut i morgen, lar jeg være. Men for dere som husker hva dere har svart, dette tror jeg er mye av løsningen (noen uenig?):

1) 11 heltall går opp: D

(2) Alderene er til sammen 20: B

(3) x+y+z=1/4: D

(4) Skal bli 9 (A)

(5) Ingen av påstandene er sanne: E

(6) Til sammen har de maks 10 biler: C

(7) Avstanden er 8π lengre: D

(8) 34: C

(9) 3+2√2: B

(10) Svarte ikke

(11) Sidelengdene er √3: E

(12) Skal være π^2: D

(13) Sum av siste to sifre er null: A

(14) Største sidelengden er 2/√3: B

(15) Skal være 153: B

(16) Svarte ikke

(17) Er 3 løsninger ©

(18) Svarte ikke

(19) 10: A

(20) Usikker

Lenke til kommentar

Kunne scannet oppgavearket, men ettersom alt kommer ut i morgen, lar jeg være. Men for dere som husker hva dere har svart, dette tror jeg er mye av løsningen (noen uenig?):

 

1) 11 heltall går opp: D

(2) Alderene er til sammen 20: B

(3) x+y+z=1/4: D

(4) Skal bli 9 (A)

(5) Ingen av påstandene er sanne: E

(6) Til sammen har de maks 10 biler: C

(7) Avstanden er 8π lengre: D

(8) 34: C

(9) 3+2√2: B

(10) Svarte ikke

(11) Sidelengdene er √3: E

(12) Skal være π^2: D

(13) Sum av siste to sifre er null: A

(14) Største sidelengden er 2/√3: B

(15) Skal være 153: B

(16) Svarte ikke

 

(17) Er 3 løsninger ©

 

(18) Svarte ikke

(19) 10: A

(20) Usikker

 

Er du helt sikker at de løsningene er riktige?

Lenke til kommentar

Kunne scannet oppgavearket, men ettersom alt kommer ut i morgen, lar jeg være. Men for dere som husker hva dere har svart, dette tror jeg er mye av løsningen (noen uenig?):

 

1) 11 heltall går opp: D

(2) Alderene er til sammen 20: B

(3) x+y+z=1/4: D

(4) Skal bli 9 (A)

(5) Ingen av påstandene er sanne: E

(6) Til sammen har de maks 10 biler: C

(7) Avstanden er 8π lengre: D

(8) 34: C

(9) 3+2√2: B

(10) Svarte ikke

(11) Sidelengdene er √3: E

(12) Skal være π^2: D

(13) Sum av siste to sifre er null: A

(14) Største sidelengden er 2/√3: B

(15) Skal være 153: B

(16) Svarte ikke

 

(17) Er 3 løsninger ©

 

(18) Svarte ikke

(19) 10: A

(20) Usikker

Oppgave 16: n er 5: B

Jubla litt inni meg da jeg så denne oppgaven, hadde vel ti min igjen ca.. Har tilfeldigvis interessert meg for tall opphøyd i partall/oddetall, og funnet en del morsomme mønstre. Hadde definitivt ikke hadde sjans på oppgaven om jeg ikke hadde sett på det fra før :D

Lenke til kommentar

Kunne scannet oppgavearket, men ettersom alt kommer ut i morgen, lar jeg være. Men for dere som husker hva dere har svart, dette tror jeg er mye av løsningen (noen uenig?):

 

....

Dette var bra, sk95. Alle du har svart på er rette. Det gir 84 poeng (4 blanke).

 

Fasit legges ut senere i dag.

Lenke til kommentar

Er ekstremt skuffet over resultatet mitt i år. Har forbedret meg en del siden i fjor men havnet 20 poeng under. Jeg leste oppgavene ALT for dårlig, fikk til og med feil på første oppgave ved å telle feil og gjøre ting raskt å slurvete uten å dobbelsjekke noe. Jeg burde ligget mellom 70-80 poeng på 100 minutter men jeg havnet nede på 40.

 

Dette var i tillegg mitt siste år og poengsummen antyder ingen andrerunde så alt håp er ute... Jeg skulle gjerne hatt en ny sjanse. :hm: Kanskje jeg kan spørre faglærer om å være med på 2. runde selv om jeg ikke kom videre, bare for å se hva jeg hadde fått og "for the fun of it".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...