Gå til innhold

Skyrim er alt for vanskelig, hva gjør jeg feil?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har spilt skyrim i noen timer nå, men jeg merker at det begynner å bli veldig vanskelig å ta ned fiender. Jeg er mage og bruker healing på den ene handen og fire på den andre. Jeg legger med et screenshot slik at dere får se litt på mine perks osv. Jeg må bruke kiting hele tiden for å i det heletatt overleve.

 

Hva gjør jeg feil?

 

Jeg spiller på adept

post-307552-0-88701000-1383741754_thumb.jpg

Endret av Solapen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det noe grunnleggende feil med det utstyret jeg bruker eller perksene mine? Og jeg tror jeg begynte med novice, men at vanskelighetsgraden har økt automatisk. Skal dette skje?

 

Edit: Jeg plages også med å ha alt for lite magica. Går tom midt i en fight hele tiden.

Endret av Solapen
Lenke til kommentar

Her er gear'et jeg bruker.

 

Hei!

 

Du bør få tak i vampire robes som gir destruction bonus, destruction dmg bonus og magicka regen bonuser er bra for å gjøre mer skade og regenerere magicka kjapt. Du kan alternativt bruke robes som gir denne bonusen og bruke alteration mage armor type spells for å kompensere for armor loss. (alteration er greit for armor selv om du bruker light armor, men bruker du robes beveger du deg kjappere).

 

For kamp: Beveg deg mye, ikke tenk "jeg pøser på med magi til fienden dør". Få inn spells når du kan, ellers hold deg på avstand. Bruk høyder og obstacles for å holde fienden(e) på avstand.

 

Crafting: Som fyren over sa: Tenk på å bruke alchemy, mange hendige potions (og poisons) der.

 

Etterhvert som du leveler kan du tenke på enchanting også, conjuration for summons til å hjelpe deg er greit og.

 

Men kort fortalt: beveg deg mye, bruk terrenget til din fordel, hold fienden(e) på avstand. Hold deg ute av syne av archer/mage fiender og pop ut for en spell eller to. Tenk på andre skills og om de kan hjelpe med kampene (alteration og mage armor f.eks.).

Og tenk på å spesialisere deg innen en type element til, noen fiender i skyrim er immune mot fire spells.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke hatt en mage i Skyrim, men fra hva venner har fortalt er spesielt destruction temmelig lite kraftig i spillet.

Du kan sjekke vanskelighetsgrad inne i menyen og evt. stille den ned igjen om den har økt.

Hva magicka angår, begyn med enchanting og lag items med magicka regen. og - cost på destruction.

-Deluze

Lenke til kommentar

Men er det noe grunnleggende feil med det utstyret jeg bruker eller perksene mine? Og jeg tror jeg begynte med novice, men at vanskelighetsgraden har økt automatisk. Skal dette skje?

 

Edit: Jeg plages også med å ha alt for lite magica. Går tom midt i en fight hele tiden.

 

Husker ikke vanilla perks da jeg spiller med SkyRe modden selv :p

Vanskelighetsgraden skal ikke automatisk økes (husker heller ikke en option som gjør dette).

 

Gearet ditt er greit, men som sagt ville tenkt på å bruke robes of destruction og bruke mage armor type spells for å balansere armor rating.

 

Stat wise: gå for mer magicka enn helse, ikke brenn noe på stamina (skaff heller stamina potions).

 

"tom for mana": som sagt, gå for alchemy (masse bra potions). Gå også for destruction/mana regen enchanted utstyr. Hvis du levler og investerer perks i enchanting kan du enchante gear optimalt senere.

Men for nå, løp fra fienden mens du venter på at manaen regenererer, og prøv combat strategien jeg beskrev over :)

Lenke til kommentar

Som mage finner jeg Midas Magic modden obligatorisk!:)

 

http://skyrim.nexusmods.com/mods/3413/?

 

 

Uansett er mage utvilsomt det mest utfordrende og samtidig mest givende du kan være i Skyrim. Man har utrolig mange muligheter men den manglende armoren i tillegg til lite mana tidlig i spillet kan tidvis gjøre det ekstremt vrient. Men kombinert med Archery, som på sin side kanskje på mange måter er det "letteste" (kan one shotte drager etterhvert), så går det som regel veldig fint :)

Lenke til kommentar

bruk frost for å gjøre melee baserte fiender tregere (off hand) mens du bruker fire spells for å drepe dem.

Bruk lightning mot mages om det trengs (mages med 0 mana er lette å ta ned).

 

Perks: Gå for mana reduserende perks (novice, apprentice etc. som også låser opp nye spells du kan kjøpe) ellers gå for perks som gjør fire/frost spells sterkere (du trenger frost i tilfellene hvor fienden er immune mot fire).

Ta dual spells perken når du har nok mana og mana regen.

 

Spells: Bruk frost versjonen av flames for å gjøre dem tregere til du lærer deg å bruke bedre frost spells. Fire spells: Bruk flames til du har nok mana, så gå over til firebolt som jeg tror er den mest effective fire magien som ikke har andre effekter som stor AoE eller lignende. (den er også rimelig magicka effektiv mener jeg å huske.)

Lenke til kommentar

Men hvordan skaffer jeg meg spells? Har lett litt etter en frost-spell, men jeg finner den ikke. Har bare et fåtall spells nå.

 

Begyn med å melde deg inn i College of Winterhold, der kan du kjøpe eller gjøre missions for spells av de andre i guildet. Når det er sagt er det ikke noe snarveier for slike ting, du må bruke abilitiesene nok for at de skal bli bedre og må nok tråle Skyrim på kryss og tvers for å få kloa i alt du trenger for å tilslutt ende opp som master mage :)

Lenke til kommentar

Tar det ca. lang tid å spille igjennom main storien i Skyrim (uten DLC)? Og hva er level cap (igjen, uten DLC)?

 

Tipsene hjalp veldig! Jeg elsker Skyrim so far! :)

Njah, vanskelig å si hvor "lang tid" MS'n tar. Avhenger om du fast traveller mye og om du tar deg tid til å dille/se deg rundt og nyte det spillet tilbyr eller om du bare ignorerer alt og raser igjennom.

 

Skyrim er dog ikke kun bare om main storien, den er bare en liten del av hele spillet. Og med mods kan du i teorien spille til du er gammel og grå :p Altså du har mye innhold du kan utforske, gjerne over flere characterer :)

 

Level cap er vel uh...."potensielt uendelig" hvis jeg forstod det "nye" systemet. (Bruker som sagt SkyRe med et par andre mods så vanilla ligger et par år tilbake :))

 

For å forklare:

I det gamle systemet var max level når du hadde fått alle skillsene opp til 100. Max perks den gang var 81 hvis jeg ikke husker feil.

I det nye systemet kan du gjøre skillsene du har nådd 100 med til legendaries. Det betyr at du resetter skillen tilbake til der den begynte (15 uten rasebonuser) og kan levle den opp igjen for mer XP. Du beholder dog perk points du har låst opp gjennom levelingen :) I teorien kan du levele opp uendelig med dette systemet. (da jeg tror du kan resette samme skill flere ganger for mer XP).

 

Vet noen om de har forandret level cappen på fiender og? eller svever den rundt lvl 40~ for 99% av fiendene fortsatt? (om jeg ikke husker totalt feil angående fiendens lvl caps :p)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Magi kan være litt tricky i starten. Det tar tid å komme seg opp på et greit nivå og tar enda lengre tid før du begynner å føle deg overlegen.. Men det er superkult når du først kommer til det punktet! Liker selv å "slite litt" i starten, da blir mestringsfølelsen ekstra stor når man får det ordentlig til. Vurderer å starte ny karakter igjen og kjøre magic helt fra start.

 

Skyrim kan generelt være litt vanskelig første gangen man spiller det.. Er mye å sette seg inn i og det handler ofte om å velge veldig taktisk når det kommer til perks. Når man får oversikten er det helt konge!

 

Husk at for hver gang du går opp en level så får du en perk du kan bruke på å bli bedre på en skill. Tenk litt på hva du ønsker å bli god på og velg strategisk ut ifra det. Føler du at du fort går tom fra magica burde du velge magic når du lvl'er opp. (Health og magica er jo greit å veksle mellom i starten, kanskje ikke så viktig med stamina dersom du er mage. Kom deg heller først og fremst høyere opp på magic og health, så kan du velge stamina når du begynner å trenge det.) Så bør du finne en skill innen magi du ønsker å bli supergod på, f.eks destruction. Se hvilke perks som passer deg best, alltid greit å kjøre gjennom alle nivåene av den nederste perken først. Og alltid greit å bruke de skillsene du ønsker å bli god på i kamp. Hvis du ikke gjør det vil du ikke gå opp i level på denne ferdigheten.

 

Skyrim inneholder mye rart - og mye av det du møter på vil i starten av spillet være aaalt for vanskelig. Hvis du møter på noe sånt burde du heller tenke at du kan komme tilbake til dette senere. Gjør litt andre quests i mellomtiden, oppgrader armor og/eller kjør noen quests som er enklere for å levle opp.

 

Dersom du liker magi burde du dra til college of winterhold etter hvert. Den questen er veldig kul + at du vil få tilgang til å kjøpe mange kule spells.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...