Gå til innhold

Noen W8 alternativer til den nye MBP 15?


afsaft

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ikke ute etter en diskusjon om hva som er best av mac og windows. Men jeg vil gjerne ha svar på om det i dag finnes noen PC'er med Win 8.1 som har samme konfigurasjon som den nye og billigste MBP 15?

 

Den skal ikke ha eget skjermkort, men integrert Iris Pro 5200. Den skal også ha samme oppløsning som MBP, dvs 2560x1600 eller der omkring. Den bør også ha AC standard på det trådløse nettverkskortet, samt minimum 256 ssd.

 

Please ikke gjør dette til en fanboy-tråd. Skulle likevel noen ikke klare å styre seg, så foreslår jeg at vedkomne melder seg inn i en forening som gjør noe godt for menneskeheten. Livet kan nemlig ikke være så håpløst som at man skal hate hverandre fordi man enten liker mac eller windows, android eller iOS.

 

Takk

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag: nei, ikke som jeg kjenner til.

 

Snart: Asus Zenbook infinity. Eller matcher specs nesten ihvertfall, den har "bare" iris 5100, eller mye av det du spør etter.

 

Test om du vil lese: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-Zenbook-Infinity-UX301LA-Ultrabook.103027.0.html

 

Denne er dog 13" vs 15" for eplet.

 

Ellers kjenner jeg ikke til noen, godt mulig Samsung kommer med noe snart også i samme kategori.

 

Clevo har også en maskin med iris 5200: http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-S413-Clevo-W740SU-Notebook.98313.0.html

 

Men den matcher ikke specs ellers (skjermoppløsning, byggekvalitet osv).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

I dag: nei, ikke som jeg kjenner til.

 

Snart: Asus Zenbook infinity. Eller matcher specs nesten ihvertfall, den har "bare" iris 5100, eller mye av det du spør etter.

 

Test om du vil lese: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-Zenbook-Infinity-UX301LA-Ultrabook.103027.0.html

 

Denne er dog 13" vs 15" for eplet.

 

Ellers kjenner jeg ikke til noen, godt mulig Samsung kommer med noe snart også i samme kategori.

 

Clevo har også en maskin med iris 5200: http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-S413-Clevo-W740SU-Notebook.98313.0.html

 

Men den matcher ikke specs ellers (skjermoppløsning, byggekvalitet osv).

Jeg har 13,3 og det funker ikke med Photoshop. Ser derfor etter en 15" med nevnte spesifikasjoner. Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Photoshop funker ikke fordi skjermen er 13,3 tommer?

Photoshop skalerer ikke opp skriften på annet enn mac, så det er omtrent umulig å se noe som helst. jeg har en samsung ativ book 9 plus nå, 4200U/4gb/hd4400/128SSD, det er ikke nok til å dra Photoshop med Nik software, det henger skikkelig.

Lenke til kommentar

Tror det er vanskelig å finne en maskin som oppfyller kravene dine.. Mest fordi veldig få maskiner har tatt i bruk intel sin Iris Pro, og ikke minst fordi windows har tidligere skalert dårlig på så høye oppløsninger at det sjeldent ble tatt i bruk. Hvis man tenker ren "screen real estate" så er høyeste simulerte oppløsning på MacBook Pro tilsvarende 1920x1080.

 

MEN. Hvis du virkelig vil ha det, og har mulighet for å vente til midten av desember (ifølge dell på twitter), så kommer den nye Dell XPS 15 til Norge. Her er link til maskinen: http://www.dell.com/us/p/xps-15-9530/pd

Nevner; Haswell, QHD oppløsning, GT750 grafikkort og ikke minst en veldig pent design i mine øyne.

 

Når det er sagt; jeg har selv bestilt den dyreste av de to ferdig konfigurerte MacBook Pro 15, og gleder meg til å få den hjem iløpet av neste uke :)

 

Edit: Tror også Multicom har noen som bruker Iris Pro-brikken, men de er muligens ikke helt hva du ser etter.

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Tror det er vanskelig å finne en maskin som oppfyller kravene dine.. Mest fordi veldig få maskiner har tatt i bruk intel sin Iris Pro, og ikke minst fordi windows har tidligere skalert dårlig på så høye oppløsninger at det sjeldent ble tatt i bruk. Hvis man tenker ren "screen real estate" så er høyeste simulerte oppløsning på MacBook Pro tilsvarende 1920x1080.

 

MEN. Hvis du virkelig vil ha det, og har mulighet for å vente til midten av august, så kommer den nye Dell XPS 15 til Norge. Her er link til maskinen: http://www.dell.com/us/p/xps-15-9530/pd

Nevner; Haswell, QHD oppløsning, GT750 grafikkort og ikke minst en veldig pent design i mine øyne.

 

Når det er sagt; jeg har selv bestilt den dyreste av de to ferdig konfigurerte MacBook Pro 15, og gleder meg til å få den hjem iløpet av neste uke :)

 

Edit: Tror også Multicom har noen som bruker Iris Pro-brikken, men de er muligens ikke helt hva du ser etter.

har sett på dell'en. den er både fin og mer enn bra nok, men kunne tenke meg å ha en pc uten eget skjermkort. spiller null og skal kunne drive med bildebehandling og se litt filmer og serier.

 

Jeg kunne tenke meg den nye MBP 15 selv, men synes jevnt over at det finnes flere morsomme/interessante programmer for windows. Hva mener du med at MBP og screen real estate? vil det si at retina skalerer opp 1080p til 1800?

Lenke til kommentar

har sett på dell'en. den er både fin og mer enn bra nok, men kunne tenke meg å ha en pc uten eget skjermkort. spiller null og skal kunne drive med bildebehandling og se litt filmer og serier.

 

Jeg kunne tenke meg den nye MBP 15 selv, men synes jevnt over at det finnes flere morsomme/interessante programmer for windows. Hva mener du med at MBP og screen real estate? vil det si at retina skalerer opp 1080p til 1800?

 

Mener bare at OS X skalerer. Altså, man får ikke noe mer plass på skjermen på en retina mbp enn ved en windows laptop med 1920x1080 :)

Lenke til kommentar

Det stemmer :) Det er det Apple har satt som standard skalering. Du kan selv sette denne til "High" som tilsvarer 1080p. Tror ikke du ønsker mer enn det, fordi da begynner tekst å bli smått på en 15" :) finnes også et script som lar deg kjøre den fulle oppløsningen skjermen har, bare søk etter "Mac retina resolution" på YouTube for demonstrasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...