Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Fått fett og dritt i mellom glassene på komfyrdøren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan ingen her svare på når vi ikke vet hvilken type. Noen er enkle å demontere glassen for rengjøring, noen er vanskelige og noen er ikke bygget for å åpnes. Egentlig burde du ha svaret selv fordi det står i bruksanvisningen hvis det er mulig...

 

Ja hadde jeg hatt manualen så hadde jeg selvsagt sett i den:-)

 

Har også søkt på nett uten å finne noen manual. Gorenje ec95510e

Lenke til kommentar

 

Ja hadde jeg hatt manualen så hadde jeg selvsagt sett i den:-)

 

Har også søkt på nett uten å finne noen manual. Gorenje ec95510e

Ikke for å være ondskapsfull, men det er ikke så mange dager siden du spurte om detaljer på din nye vaskemaskin som sto i dokumentasjonen som følger med...

 

Kjenner ikke alle modeller fra Gorenje, men på de nyere typene med hel glassdør så kan innerglasset fjernes som på side 34/35 i denne anvisningen. Utover det vil jeg anbefale å kontakte Gorenje og spørre.

Lenke til kommentar

Når det gjelder den nye vaskemaskinen så fulgte det ikke med noe annet enn bruksanvisning, og i denne så stod der ikke noe om hvor de aktuelle delene skulle festes. Så jeg er takknemlig for hjelpen jeg fikk der og med de andre hvitevarene jeg har kjøpt inn den siste tiden.

 

Jeg har ikke slike fester som beskrevet i manualen der, og gorenje hadde dessverre ikke noen brukermanual på den aktuelle modellen.

 

Jeg fant dog en annen fremgangsmåte på en annen modell, så jeg skal se om det ikke det lar seg gjøre på min modell også så snart jeg kommer hjem. Gikk på å åpne døren helt, sette den tilbake i 15 graders åpning for deretter å kunne løfte døren utav. Altså nesten samme løsning som i filen du linker til, men unntak av låsemekanismen.

 

Jeg vil ikke tro det er noen produksjonsfeil. Det er to skruer på undersiden av døren, men kommer ikke til der før jeg har fått av døren. Få se bedre på det senere:-)

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Når det gjelder den nye vaskemaskinen så fulgte det ikke med noe annet enn bruksanvisning, og i denne så stod der ikke noe om hvor de aktuelle delene skulle festes. Så jeg er takknemlig for hjelpen jeg fikk der og med de andre hvitevarene jeg har kjøpt inn den siste tiden.

 

Jeg har ikke slike fester som beskrevet i manualen der, og gorenje hadde dessverre ikke noen brukermanual på den aktuelle modellen.

 

Jeg fant dog en annen fremgangsmåte på en annen modell, så jeg skal se om det ikke det lar seg gjøre på min modell også så snart jeg kommer hjem. Gikk på å åpne døren helt, sette den tilbake i 15 graders åpning for deretter å kunne løfte døren utav. Altså nesten samme løsning som i filen du linker til, men unntak av låsemekanismen.

 

Jeg vil ikke tro det er noen produksjonsfeil. Det er to skruer på undersiden av døren, men kommer ikke til der før jeg har fått av døren.  Få se bedre på det senere:-)

 

Hei, har samme modell komfyr, og har også et problem med noe på innsiden av glassdøren.

 

Klarte du åpne den og vaske den?

Jeg fikk enkelt av selve døren, men ser ut som det er noe fjærsystem i selve døren som er spent ganske kraftig. Er redd jeg ikke klarer sette døren sammen igjen om jeg begynner å skru ut skruene. :p

 

Gikk det greit å sette den sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...