Gå til innhold

Er Islam en religion fra helvete


Anbefalte innlegg

 

 

På hvilken måte? Utdyp gjerne.

 

Vi har jo et godt eksempel på islams ondskap i dag, det er bare å se på ISILs herjinger i midtøsten. Og prøv ikke å påstå at de ikke er muslimer, for det er snakk om personer som har studert islam i flere år.

 

ISIL har nå nesten utryddet kristne i flere byer i syria og nå i mosul i Irak. Kristne blir drept systematisk, og ISIL halshugger både menn, kvinner og barn.

 

https://www.youtube.com/watch?v=V9JuMZ8spFQ

 

http://lindaikeji.blogspot.no/2014/08/graphic-pics-isis-behead-christian.html

 

Den siste "bragden" isil har gjort, er å begrave 500 Yazidier levende i massegraver.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2721043/U-S-drones-fighters-carry-four-new-air-strikes-protect-stranded-Yazidis-attacks-Islamic-State-jihadists.html

 

Muslimene i Norge forholder seg foreløpig fredelig, men de støtter alt dette, og noen har jo også reist til midtøsten for å delta i drapsorgiene.

 

I Syria driver ISIL rene slakterhus, hvor de systematisk dreper kristne og skjærer hodet av dem, for å ofre dem til avguden allah (satan)

 

http://therightscoop.com/unbelievable-human-slaughter-houses-exposed-in-syria-with-decapitated-bodies-hanging-like-meat/

 

http://www.wnd.com/2014/03/christians-throats-slit-in-pagan-slaughterhouse/

 

http://www.liveleak.com/view?i=8f7_1395016026

 

Og igjen så støtter muslimene i Norge dette, og mange har også reist for å delta i denne ofringen til islams såkalte gud, som i virkeligheten er satan.

 

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan få seg til å støtte islam på noen måte når de vet hva som foregår i islams navn i midtøsten.

De som stter islam, støtter jo også dette. For det vi ser nå er det virkelige islam.

 

 

 

 

Oh RLY ?

 

 

Når ble du en forsker på emnet ? Vet du i det hele tatt hva i alle dager det er du preiker om ? NEI. Det gjør du nemlig ikke. Og det kan ikke understrekes NOK, da det er på grunn av din fattige tankegang mange mennesker sliter i verden i dag.

 

 

ISIL er en gruppe med TERRORISTER. De er IKKE definert som MUSLIMER. Det blir som om jeg skulle kalt meg selv en KRISTEN og stroppet meg selv full av bomber og detonert i sentrum på en hektisk periode av døgnet.

 

Du hadde kalt meg GAL, og ikke en kristen person der kristendommen tydeligvis er en religion ifra HELVETE.

 

 

Skjønner du tegninga eller ?

 

 

Også kommer du med en helt utrooolig latterlig påstand om at "muslimene i Norge støtter dette". HVEM/HVOR/HVA ?

 

HVEM i alle dager er det du refererer til ? Er du seriøs ?

 

JEG er en MUSLIM. What you gonna do'bout that ?

Tror du VIRKELIG at JEG støtter ISIL ?

 

 

 

Okei, jeg leste nå (sånn helt på slutten) at du refererer til Allah som Satan.

 

Det blir kanskje ikke korrekt av meg å i det hele tatt refse deg når du tydeligvis sliter mentalt. Jeg ønsker deg en god bedring.

 

 

 

ISIL er nok hva du kaller for terrorister. Men de er muslimer, og det er godt utdannede folk som har studert islam i flere år.

Og det er jo ikke bare ISIL som driver med krig og terror for å spre islam. Det skjer over hele verden der det er muslimer.

Men foreløpig skjer det ikke i Norge, men her kjemper noen muslimer for å snikinnføre islam på andre måter.

 

Isil støtes også aktivt av muslimer i hele Europa, og også i Norge.

Men jeg er klar over, og all ære til dem for det, at de fleste muslimer i Norge ikke aktivt støtter ISIL.

Muslimene støtter likevel ISIL indirekte ved å fortsette å være muslimer, selv om de selv nok ikke er klar over det.

 

Allah er en avgud, og han var favorittguden til muhammeds stamme, og muhammed kjempet for at allah skulle bli den eneste guden. Derav kampropet allahu akhbar som betyr allah er størst.

 

Så allah er en død og stum avgud fra midtøsten. Men bak alle avguder finner du satan selv, og det gjenspeiler seg i hva mange muslimer driver med over hele verden, hvor de bla forfølger og dreper kristne, brenner kirker osv.

 

Satan ønsker å ødelegge alle mennesker.

 

Og det ser vi ved at hans aktive disipler også dreper andre muslimer som de mener er for fredelige og/eller ikke brutale nok mot sine fiender, eller dem de mener ikke følger islam godt nok.

 

Og det er ikke bare de du kaller terrorister som forfølger og dreper krstne, men også vanlige ellers fredelige muslimer driver med dette, og det gjør de med støtte i islams skrifter.

 

At muslimer i Norge velger å snu ryggen til og late som at det ikke skjer, betyr jo slett ikke at det ikke skjer.

 

Det betyr bare at muslimer i Norge og alle som støtter islam velger å bortforklare dette.

Muslimer velger å bortforklare dette fordi de ønsker å lette sin egen samvittighet slik at de kan fortsette å være muslimer, og de andre som støtter islam velger å bortforklare dette fordi de vil unngå konflikter og personangrep/drapstrusler fra muslimer.

 

Hatet ligger ikke lang under overflaten hos de fleste muslimer, og skraper du litt i overflaten så dukker det frem.

Det er satan som er den eneste kilden til hat. Så ja, det er satan som er muslimenes virkelige "gud" og som de tilber hver dag, og spesielt hver fredag.

Satan viser seg frem med et vennlig og fredelig ansikt, for hvordan skulle han ellers klare å lure menneskene i fortapelsen ?

De fleste, inkludert muslimer ville jo rygge tilbake hvis satan viste sitt sanne ansikt.

 

 

Jeg sier ikke dette fordi jeg hater muslimer.

 

Jeg er kristen, og jeg hater ingen mennesker.

Og jeg sier dette fordi Gud har åpenbart det for meg, og jeg ønsker å advare både muslimer og alle andre.

 

Om du er muslim så hverken vil eller kan jeg gjøre noe med det, og om du ønsker å fortsette å være muslim så er det ditt valg. Jeg vil som sagt ikke prøve å tvinge deg til noe, min jobb er kun å si sannheten og advare om hva som skjer.

 

Og det har jeg gjort.

Du vet nå hva islam er og hvor islam kommer fra. Hva du nå velger å tro kan ikke jeg gjøre noe mer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

På hvilken måte? Utdyp gjerne.

 

Vi har jo et godt eksempel på islams ondskap i dag, det er bare å se på ISILs herjinger i midtøsten. Og prøv ikke å påstå at de ikke er muslimer, for det er snakk om personer som har studert islam i flere år.

 

ISIL har nå nesten utryddet kristne i flere byer i syria og nå i mosul i Irak. Kristne blir drept systematisk, og ISIL halshugger både menn, kvinner og barn.

 

 

 

Jeg sier ikke dette fordi jeg hater muslimer.

 

Jeg er kristen, og jeg hater ingen mennesker.

Og jeg sier dette fordi Gud har åpenbart det for meg, og jeg ønsker å advare både muslimer og alle andre.

 

Om du er muslim så hverken vil eller kan jeg gjøre noe med det, og om du ønsker å fortsette å være muslim så er det ditt valg. Jeg vil som sagt ikke prøve å tvinge deg til noe, min jobb er kun å si sannheten og advare om hva som skjer.

 

Og det har jeg gjort.

Du vet nå hva islam er og hvor islam kommer fra. Hva du nå velger å tro kan ikke jeg gjøre noe mer med.

 

 

 

Riiight....

 

Jeg vet helt ærlig talt ikke hvor jeg skal starte å refse deg, eller om det i det hele tatt er noe vits i.

 

Flott at gud har åpenbart seg for deg.

 

Og du får som sagt tro og mene det du vil, såfremt du ikke gjør det mot/på vegne av andre, noe som igjen blir helt feil.

 

Det du i bunn og grunn sier er at muslimer er terrorister, både med og uten viten.

DET er helt feil. Og jeg ser ganske klart at det ikke er noe poeng i å prøve å forklare deg hvorfor du tar så grundig feil heller.

 

Du får tro som du vil, men det å antyde at man som muslim automatisk "støtter" ISIL, blir rett og slett idioti. (no offence).

Endret av Lady_A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Riiight....

 

Jeg vet helt ærlig talt ikke hvor jeg skal starte å refse deg, eller om det i det hele tatt er noe vits i.

 

Flott at gud har åpenbart seg for deg.

 

Og du får som sagt tro og mene det du vil, såfremt du ikke gjør det mot/på vegne av andre, noe som igjen blir helt feil.

 

Det du i bunn og grunn sier er at muslimer er terrorister, både med og uten viten.

DET er helt feil. Og jeg ser ganske klart at det ikke er noe poeng i å prøve å forklare deg hvorfor du tar så grundig feil heller.

 

Du får tro som du vil, men det å antyde at man som muslim automatisk "støtter" ISIL, blir rett og slett idioti. (no offence).

 

 

Jeg tar ikke feil, og det vil du nok oppdage snart hvis du foretrekker å fortsette å være muslim.

 

Jeg har forøvrig ikke sagt at alle muslimer er terrorister, men alle muslimer støtter ISIL ganske enkelt ved å være muslimer og legitimere islam.

Dette har jo også allerede ført til at noen muslimer har reist ned for å sloss og drepe sammen med ISIL. Noe som de jo aldri ville gjort om de ikke hadde vært muslimer.

 

Selv om noen muslimer foreløpig foretrekker å være forholdsvis fredelige, så har ISIL støtte i islams skrifter for det de gjør.

Og alle muslimer følger samme skrifter, selv om de i øyeblikket legger vekt på forskjellige ting.

 

ISIL har også mye større støtte i andre land i Europa.

 

Men vi ser jo at muslimene i Norge også begynner å bli mer eksteme, med bruk av hijab, og niqab osv, selv om det ikke er påbud tifølge islams skrifter.

Heller ikke halal mat er påbudt når muslimene oppholder seg i ikke-muslimske land, men også det vil de tvinge på oss.

 

 

De som støtter en ideologi som på noe punkt legitimerer drap på andre mennesker i sine skrifter, er også medskyldige i det som skjer i denne ideologiens navn selv om de selv ikke tar del i selve ugjærningene eller drapene.

Det gjelder både jødedommen,islam og sosialisme/kommunisme/nazisme.

 

Jeg beklager, men slik er det.

Fordi når du tilhører en ideologi, så er du med og opprettholder denne ideologien, og dermed er du med på å gjøre disse ugjærningene mulig.

 

 

 

Du skriver forøvrig at du skal "refse" meg, og her vil jeg gjøre oppmerksom på at denne overlegne ovenfra og ned holdningen til andre mennesker, er et typisk tegn på skjult ondskap.

 

Du merker det nok ikke selv fordi du er vant til det, og du har nok også de beste hensikter..

Men dette at noen mennesker mener de har rett til å tvinge andre til å bli som dem selv eller tro og mene som dem selv, har vært starten på utallige folkemord opp gjennom historien, og det er jo egentlig denne innstillingen til andre mennesker som ISIL også viser.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Baltezar:

 

alle muslimer støtter ISIL ganske enkelt ved å være muslimer og legitimere islam.

Fått med deg dette:
http://www.vg.no/nyheter/meninger/irak/vg-mener-sammen-mot-ekstremisme/a/23280550/

"Det er særlig gledelig at dette initiativet kommer fra norske muslimer selv. For det er ikke storsamfunnet som har bedt dem om å ta avstand, men unge troende selv som bruker demokratiets sterkeste våpen, ordet, fordi de vil stoppe ekstremistene som prøver å kuppe troen deres"

Så muslimer tar avstand fra disse terroristene, og jeg skal være med på denne demonstrasjonen, bare fordi de idiotene dreper i Gud navn, den samme Guden vi tror på, betyr ikke at jeg støtter dem. Det må du vel forstå! F.eks: hvis noen samler en gruppe og terroriserer muslimer i Baltezar sitt navn, hvem er idioten da? Dem eller du?

 

så har ISIL støtte i islams skrifter for det de gjør.

Hvor i Koranen står det at det er greit å drepe uskyldige folk?

 

Men vi ser jo at muslimene i Norge også begynner å bli mer eksteme, med bruk av hijab, og niqab osv, selv om det ikke er påbud tifølge islams skrifter.
Heller ikke halal mat er påbudt når muslimene oppholder seg i ikke-muslimske land, men også det vil de tvinge på oss.

Er man ekstremist, hvis man velger å gå med hijab? Hvor står det at halal mat ikke er påbudt i ikke muslimske land?

 

De som støtter en ideologi som på noe punkt legitimerer drap på andre mennesker i sine skrifter, er også medskyldige i det som skjer i denne ideologiens navn selv om de selv ikke tar del i selve ugjærningene eller drapene.
Det gjelder både jødedommen,islam og sosialisme/kommunisme/nazisme.

Hvorfor hopper du over kristendommen? Dere har aldri drept noen i Guds navn? Hvorfor støtter du dette da? Fordi er du kristen, så er du medskyldig i det som har skjedd i kristendommen sitt navn. Enig?

 

Allah er en avgud, og han var favorittguden til muhammeds stamme, og muhammed kjempet for at allah skulle bli den eneste guden. Derav kampropet allahu akhbar som betyr allah er størst.

Lest en del Robert Moreys skriblerier?

En løgn blir ikke mer sannere om man forteller det ørten ganger. En av de største løgnene som har noensinne har blitt presentert om islam og som er meget simpel polemikk er det at "Allah" var en månegud eller "ørken-gud". Arkeologiske og historiske kilder har bevist at "Allah" var ikke en eneste av de 360 avgudene som de pre-islamske araberne tilba. Disse 360 avgudenes statuer ble for øvrig fjernet fra Kaabaen av profeten og muslimene personlig. Måneguden i det pre-islamske samfunnet i Mekka og omegn var Hubaal. Hubaal var "husguden" /"sjefsguden" og han hadde tre døtrer ifølge avgudsdyrkerne i Mekka.

Koranen selv motbeviser den løgnen om at Allah(swt) er en månegud ifølgende vers:

"Among His Signs are the Night and the Day, and the Sun and the Moon. Do not prostrate to the sun and the moon, but prostrate to Allah, Who created them, if it is Him ye wish to serve. [41:37, Koranen]"

Den amerikanske misjonæren Robert Morey som framsatt denne argumentasjonsrekken i sine bøker motsier seg selv ikke bare men kommer med løse påstander og synsinger.
http://www.islamic-awareness.org/Quran/Sources/Allah/moongod.html

Disse versene her på sin side motbeviser at Allah har døtrer (altså at han er Hubaal-måneguden):

"Have ye seen Lat. and 'Uzza, And another, the third (goddess), Manat? What! for you the male sex, and for Him, the female? Behold, such would be indeed a division most unfair! These are nothing but names which ye have devised,- ye and your fathers,- for which Allah has sent down no authority (whatever). They follow nothing but conjecture and what their own souls desire!- Even though there has already come to them Guidance from their Lord!" [5:19-23, Koranen]

Et annet argument som man bruker også på dette tilfellet er det at enkelte viser tilbake til er halvmånen i islam når de skal "bevise" at Allah er - månegud. Man bruker det som et ledd i å si at muslimer tilber en "månegud"med navnet Allah. Halvmånen har ikke noe i grunn med islam i det hele tatt. Det er i senere tid den har blitt symbolet på islam. Det som er historisk korrekt er de første muslimene som brukte halvmånen som et symbol på sitt rike/nasjon osv var ottomanerne og dette var i 1300-tallet. Før det så brukte muslimene og særlig profeten og de første muslimene et rent grønt flagg eller noen ganger hvitt som symbol på sin gruppe/nasjon, dette var under 600-tallet. Så det finnes kke noe direkte link mellom halvmånen (crescent moon) og islamsk gudstro.


@Baltezar

 

Så allah er en død og stum avgud fra midtøsten. Men bak alle avguder finner du satan selv,

1. Koranens eget svar på påstanden
På Profetens tid ble en lignende påstand lagt frem av hedningene i Mekka, de påstod at Muhammed (fvmh) mottok disse åpenbaringene fra Satan. Som svar på denne påstanden ble de følgende vers i Surah Alwaqi'ah, kapittel 56 åpenbart:

«Dette er visselig en ærverdig Koran»
«i en velbeskyttet bok.»
«Ingen skal berøre den, unntagen de som er rensede.»
«(Den er) en åpenbaring fra verdenenes Herre.»
[Koranen 56:77-80]

Kitabim maknoon betyr en bok som er godt bevoktet eller en beskyttet bok, og refererer tilLauh-e-Mahfooz i himmelen som ingen skal røre unntatt Mutahhareen, dvs. de som er fri for urenhet, ondskap eller synd, altså englene. Siden det er umulig for Satan å komme i nærheten av eller røre Den Hellige Koranen, oppstår ikke spørsmålet om at han kan ha skrevet den. Det er videre nevnt i Surah Alshu'araa, kapittel 26:
«Satanene har ikke brakt den ned.»
«Det passer seg ikke for dem, heller ikke har de makt (til å fremstille den).»
«Visselig er de avskåret fra å lytte (til det guddommelige ord).»
[Koranen 26:210-212]

Mange har et feil konsept om Satan, de tror han kan gjøre nesten hva som helst med unntak av noen få ting som bare Gud kan gjøre. Ifølge dem er Satan så vidt underlegen Gud i makt. Siden disse menneskene ikke vil akseptere at Koranen er en mirakuløs åpenbaring, sier de at den er Satans verk.
2. Dersom Satan hadde skrevet Koranen ville han ikke forbannet seg selv
Dersom Satan hadde skrevet Koranen, ville han ikke sagt i den samme Koranen i Surah Annahl, kapittel 16 vers 98:

«Når du resiterer Koranen, så søk beskyttelse hos Gud mot den forbannede Satan.»
[Koranen 16:98]

3. Det er uttalige vers i Koranen som beviser at Satan ikke er Koranens forfatter
  • I Surah Ala'raf, kapittel 7 vers 200 står det:

    «Og hvis et forslag fra Satan trenger seg på deg, så søk tilflukt hos Gud, for Han hører og vet (alt).»
    [Koranen 7:200]


    Hvorfor skulle Satan be sine etterfølgere om å søke tilflukt hos Allah som har erklært ham for en fiende?
  • Videre sier Koranen i Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 168:

    «Å dere mennesker, spis av det jorden frembyr som er tillatt og godt, og følg ikke i Satans fotspor! Han er deres åpenbare fiende.»
    [Koranen 2:168]

  • Surah Yasin, kapittel 36 vers 60 sier:

    «Sluttet Jeg ikke pakt med dere, dere Adams barn, at dere ikke skulle tilbe Satan? Han er da visselig deres åpenbare fiende!»
    [Koranen 36:60]

Satan er intelligent, så det er ikke rart at han kan gi folk tanken om at han selv skrev Koranen. Men sammenlignet med Den Allmektige Allah er Satan maktesløs, han er ikke i nærheten av like intelligent som Gud. Gud kjenner til Satans onde hensikter, så det er ikke uforventet at Han har gitt leseren av Koranen uttalige bevis for å gjøre det klart at Koranen er Guds ord, og ikke Satans.
Bibelen nevner i Evangeliet etter Markus, kapittel 3 vers 24-26:
«Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående,»
«og om et hus kommer i strid med seg selv, kan det huset ikke bli stående.»
«Har nå Satan reist seg mot seg selv og er kommet i strid med seg selv, kan han ikke bli stående. Da er det ute med ham.»
[Markus 3:24-26]

Selv Bibelen hevder at dersom Satan reiser seg mot seg selv er det ute med ham. Å påstå at Satan skrev Den Hellige Koranen er som å si at Satan har reist seg mot seg selv.

Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar

Også romerne korsfestet og drepte kristne, men tapte til slutt, det vil også muslimene gjøre, de kristne er uovervinnelige. Jesus Kristus seiret over verden og det gjorde også alle de kristne med ham.

 

Joh 16:33 "I verden har dere trengsler. Men vær frimodige, jeg har seiret over verden!"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ingen religioner er fra helvete. De er fra mennesker, og vi får ta skylden for deres ondskap selv. Akkurat som vi kan ta ansvar for det gode vi gjør selv også...

 

Geir :)

 

 

Det får da være grenser for hvor politisk korrekt man skal være.

 

Det er klart at alle mennesker har ansvar for hva de selv gjør.

 

Men det er også klart, eller burde være klart for alle, at ideologien eller læren de følger har veldig mye å si for hva mennesker kan tillate seg selv å gjøre.

Hvis ideologien de tror på oppfordrer til og rettferdiggjør drap på andre mennesker, så vil de heller ikke ha grunnlag for å mene at det er galt å drepe mennesker som har en annen tro eller følger en annen ideologi.

 

 

Å si at islam ikke er årsaken til organisert ondskap blant muslimer er å nekte for at en ideologi har noe som helst å si for hva deres tilhengere gjør.

 

Du mener mao at kommunismen i kina ikke hadde noen innflytelse på hva kommunistene i kina gjorde.

Sosialismen i DDR og sovjet hadde ingen innflytelse på hva sosialistene gjorde.

Nazismen i tyskland hadde ikke noen innflytelse på hva nazistene gjorde.

Osv. osv osv.

 

Du mener mao at den læren folk følger har ingen inflytelse på deres handlinger.

 

Jeg vet jo at dette er den politisk korrekte mening i dag, men at også du er til blitt til de grader politisk korrekt er likevel skuffende.

Lenke til kommentar

Du misforstår Baltus: Jeg påpeker bare at religionene - som andre ideologier - er menneskeskapt.

 

Kommunismen i Kina kom ikke "fra helvete", men fra en gruppe mennesker som så seg tjent med å innføre den i landet. Det var Mao og ikke "Satan" som hadde ansvaret for ondskapen som fulgte. Det samme med nazismen: Hitler og Goebbels og deres like sto bak, ikke en fallen engel. Islam ble til fordi krigerhøvdingen Muhammed så seg tjent med at hans gud angivelig ga ham ryggdekning.

 

Det gjorde gud ikke, av den enkle grunn at "gud" ikke har gitt seg til kjenne for noen mennesker, og når Muhammed fikk besøk av Gabriel i sine drømmer så var det i beste fall nettopp bare en drøm, og mest sannsynligbare fri fantasi. Islam var og er som alle religioner av mennesker, for mennesker.

 

Slik er det med islamisme idag også: IS er ikke av satan, men av en moderne Muhammed (al-Baghdadi) som vet at det gir ham ryggdekning og oppslutning for sine røvertokt.

 

Sånn ser verden ut - ikke når man er politisk korrekt - men når man ikke tror på overnaturlige forklaringer på menneskelig ondskap.

 

Og derfor er det bare menneskene selv som kan ta ansvar for å kvitte seg med ondskapen som religionene og andre ideologier medfører. Gud gjør det ikke.

 

I går gikk noen tusen mennesker, mange av dem muslimer, i tog mot IS og Profetens Ummah. Det er mennesker som tar ansvar.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Baltezar:

Hvis ideologien de tror på oppfordrer til og rettferdiggjør drap på andre mennesker, så vil de heller ikke ha grunnlag for å mene at det er galt å drepe mennesker som har en annen tro eller følger en annen ideologi.

 

Som du fikk med deg igår, så tar muslimene og muslimske ledere, STERK avstand fra det ISIL/IS holder på med. De representerer ikke meg og min tro, var selv med på denne demonstrasjonen igår, og igår så var jeg stolt over at så mange muslimer møtte opp for å vise sin avsky. For å vise dere at vi muslimer er imot disse ekstremistene.

 

Og det at Syria sier til USA at det er greit at dere kan bombe dem/oss, forteller også oss at de ikke støtter disse ekstremistene!!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/obama-har-sendt-droner-til-syria/a/23281635/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med "Geir", men lurer på hva han legger i "fri fantasi"!? Det høres liksom så enkelt ut, skulle ønske jeg hadde den friheten .. :)

 

Du har den. Du må bare finne den igjen. (Det gjør du ikke på internett.)

 

"The moment you doubt whether you can fly, you cease for ever to be able to do it."

- Peter Pan

 

Fri fantasi er det Muhammed fant på mens han var våken. Hvor mye av koranen hans som faktisk var drømmer er det selvsagt vanskelig å si.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Enig med "Geir", men lurer på hva han legger i "fri fantasi"!? Det høres liksom så enkelt ut, skulle ønske jeg hadde den friheten .. :)

 

Du har den. Du må bare finne den igjen. (Det gjør du ikke på internett.)

 

"The moment you doubt whether you can fly, you cease for ever to be able to do it."

- Peter Pan

 

Fri fantasi er det Muhammed fant på mens han var våken. Hvor mye av koranen hans som faktisk var drømmer er det selvsagt vanskelig å si.

 

Geir :)

 

 

Jeg har vent meg til å forstå det sånn at der finnes ikke noen frie tanker eller for den del fantasier, så lenge disse er bundet opp til en forestillingen om at der er en person som tenker tankene - og når jeg slutter å tenke fra den illusjonens ståsted, så ender jeg opp på ett sted som er intelligent uten at det tenkes, og fra det stedet ser man at personen tenker, men at han gjør det ved å gripe etter upersonlige fenomener som han putter sin egen person inn i, og kaller det virkelig sant

 

:)

Lenke til kommentar

VIKTIG BUDSKAP!

 

Den Islam som mange av oss har fått presentert i medien (Salafi sekten) stammer fra helvete ja. For den har røtter IKKE fra Gudommelige læren men tyrann herskere som tok makta etter Muhammeds (fvmd.) bortgang.

 

Men her er den virkelige Islam. Den Islam tusenvis av etniske nordmenn i går viste sin kjærlighet og respekt til. Her ser vi SJIAISLAM. (Hvor læren blir tatt direkte fra Abraham, Jesus, Muhammed og Muhammes Hushold.) Husk at sjiamuslimer selv er ofre for terror verden over.

I går holdt sjiamuslimske Imamen Sheikh Jalloul apell foran stortinget. Så nei Islam stammer IKKE fra helvete:
https://www.youtube.com/watch?v=8IjFSXkExA0


Lenke til kommentar

Du misforstår Baltus: Jeg påpeker bare at religionene - som andre ideologier - er menneskeskapt.

 

Kommunismen i Kina kom ikke "fra helvete", men fra en gruppe mennesker som så seg tjent med å innføre den i landet. Det var Mao og ikke "Satan" som hadde ansvaret for ondskapen som fulgte. Det samme med nazismen: Hitler og Goebbels og deres like sto bak, ikke en fallen engel. Islam ble til fordi krigerhøvdingen Muhammed så seg tjent med at hans gud angivelig ga ham ryggdekning.

 

Det gjorde gud ikke, av den enkle grunn at "gud" ikke har gitt seg til kjenne for noen mennesker, og når Muhammed fikk besøk av Gabriel i sine drømmer så var det i beste fall nettopp bare en drøm, og mest sannsynligbare fri fantasi. Islam var og er som alle religioner av mennesker, for mennesker.

 

Slik er det med islamisme idag også: IS er ikke av satan, men av en moderne Muhammed (al-Baghdadi) som vet at det gir ham ryggdekning og oppslutning for sine røvertokt.

 

Sånn ser verden ut - ikke når man er politisk korrekt - men når man ikke tror på overnaturlige forklaringer på menneskelig ondskap.

 

Og derfor er det bare menneskene selv som kan ta ansvar for å kvitte seg med ondskapen som religionene og andre ideologier medfører. Gud gjør det ikke.

 

I går gikk noen tusen mennesker, mange av dem muslimer, i tog mot IS og Profetens Ummah. Det er mennesker som tar ansvar.

 

Geir :)

Du misforstår begrepene himmel, helvete, engler og djevler, det er ikke snakk om noe overnaturlig, kun onde og gode personer og deres forskjellige verdener.
Når det gjelder muslimer og toget mot ISIL, så er selvsagt shia-muslimer mot suni-muslimer, det er jo derfor de dreper hverandre der nede.
Endret av IHS
Lenke til kommentar

Som du fikk med deg igår, så tar muslimene og muslimske ledere, STERK avstand fra det ISIL/IS holder på med. De representerer ikke meg og min tro, var selv med på denne demonstrasjonen igår, og igår så var jeg stolt over at så mange muslimer møtte opp for å vise sin avsky. For å vise dere at vi muslimer er imot disse ekstremistene.

 

Og det at Syria sier til USA at det er greit at dere kan bombe dem/oss, forteller også oss at de ikke støtter disse ekstremistene!!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/obama-har-sendt-droner-til-syria/a/23281635/

 

Først - veldig bra at dere står opp imot slik form for ekstremisme.

Hva tror du er årsaken til denne ekstremismen som fratar mennesker både menneskeverd og menneskerettigheter, og som får andre til å velsigne slikt?

Ikke at jeg har veldig god greie på Islam, men for meg synes det å ha en forbindelse med at Koranen sier at Gud ikke elsker alle:

 

"God loves not the unbelievers" (III. 33)

"God loves not the impious and sinners" (II. 277)

"God loves not evildoers" (III. 58)

"God loves not the proud" (IV. 37)

"God loves not transgressors" (V. 88)

"God loves not the prodigal" (VI. 142)

"God loves not the treacherous" (VIII. 59)

"God is an enemy to unbelievers" (II. 98)

Muslimer og kristne er enige om at Gud per definisjon er det maksimalt største vesen, eller det største tenkelige vesen. Det største tenkelige vesen må også være maksimalt stor moralsk sett. Ingen ville tilbedt et vesen med moralske svakheter f.eks. Så dette betyr at Gud må være en kjærlig og nådig Gud. Derfor, Gud, som det største tenkelige vesen, må være en all-elskende Gud. Men ifølge Koranen så elsker ikke Gud syndere. Det synes for meg som om Allah beskrevet i Koranen ikke kan være det maksimalt største vesen. Over og over igjen sier Koranen at Gud ikke elsker menneskene som bibelen sier at Gud elsker så høyt at han sendte sin sønn for å dø for dem. Hva tenker du om dette?
Lenke til kommentar

Du misforstår Baltus: Jeg påpeker bare at religionene - som andre ideologier - er menneskeskapt.

 

Kommunismen i Kina kom ikke "fra helvete", men fra en gruppe mennesker som så seg tjent med å innføre den i landet. Det var Mao og ikke "Satan" som hadde ansvaret for ondskapen som fulgte. Det samme med nazismen: Hitler og Goebbels og deres like sto bak, ikke en fallen engel. Islam ble til fordi krigerhøvdingen Muhammed så seg tjent med at hans gud angivelig ga ham ryggdekning.

 

Det gjorde gud ikke, av den enkle grunn at "gud" ikke har gitt seg til kjenne for noen mennesker, og når Muhammed fikk besøk av Gabriel i sine drømmer så var det i beste fall nettopp bare en drøm, og mest sannsynligbare fri fantasi. Islam var og er som alle religioner av mennesker, for mennesker.

 

Slik er det med islamisme idag også: IS er ikke av satan, men av en moderne Muhammed (al-Baghdadi) som vet at det gir ham ryggdekning og oppslutning for sine røvertokt.

 

Sånn ser verden ut - ikke når man er politisk korrekt - men når man ikke tror på overnaturlige forklaringer på menneskelig ondskap.

 

Og derfor er det bare menneskene selv som kan ta ansvar for å kvitte seg med ondskapen som religionene og andre ideologier medfører. Gud gjør det ikke.

 

I går gikk noen tusen mennesker, mange av dem muslimer, i tog mot IS og Profetens Ummah. Det er mennesker som tar ansvar.

 

Geir :)

 

Vel, jeg beklager hvis jeg misforsto litt. Men det er faktisk islams skrifter som gir ISIL grunnlag for det de gjør, og som de bruker for å rettferdiggjøre alle drapsorgiene de utfører.

Og det var som du sier muhammed som forfattet disse skriftene.

 

Det sies at muhammed i en drøm så engelen Gabriel osv, Men dette er bare sprøyt, for islams skrifter ble til etter hvert som muslimenes plyndringstokter og senere erobringstokter skred frem.

Et nytt vers ble også forfattet av muhammed hver gang det var noe han selv ville ha, eller noe han ville ha andre musimer til å gjøre for ham.

 

Det er mindre kjent at muhammed så en ond jinn i hulen utenfor mekka, som ville ha ham til å starte en ny religion. Han ville først ikke, og redd og løp hjem til sin kone kadijah.

 

Og det var hans kone kadijah som overtalte muhammed til å starte islam. Hun var rik og så potensialet i en slik religion.

Mao det var gull, penger og makt som lokket.

 

Ellers har du rett i at de fleste religioner og ideologier er startet av mennesker som ønsker å oppnå noe, og som regel så er det nettopp grådighet etter penger og makt som styrer dem.

Men det sier de jo ikke til de som følger dem, for da risikerer de jo å miste makten.

 

Men det er satan som er denne verdens "gud" og derfor er disse under påvirkning av satan, så satan er ikke bare "gud" for islam, men for alle andre ideologier også.

 

Og enten du tror det eller ikke, så tlber verdens ledere satan aktivt, og de driver også med menneskeofringer.

Det er ikke bare ISIL og andre muslimer som gjør det.

Lenke til kommentar

 

Som du fikk med deg igår, så tar muslimene og muslimske ledere, STERK avstand fra det ISIL/IS holder på med. De representerer ikke meg og min tro, var selv med på denne demonstrasjonen igår, og igår så var jeg stolt over at så mange muslimer møtte opp for å vise sin avsky. For å vise dere at vi muslimer er imot disse ekstremistene.

 

Og det at Syria sier til USA at det er greit at dere kan bombe dem/oss, forteller også oss at de ikke støtter disse ekstremistene!!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/obama-har-sendt-droner-til-syria/a/23281635/

 

Først - veldig bra at dere står opp imot slik form for ekstremisme.

Hva tror du er årsaken til denne ekstremismen som fratar mennesker både menneskeverd og menneskerettigheter, og som får andre til å velsigne slikt?

Ikke at jeg har veldig god greie på Islam, men for meg synes det å ha en forbindelse med at Koranen sier at Gud ikke elsker alle:

 

"God loves not the unbelievers" (III. 33)

"God loves not the impious and sinners" (II. 277)

"God loves not evildoers" (III. 58)

"God loves not the proud" (IV. 37)

"God loves not transgressors" (V. 88)

"God loves not the prodigal" (VI. 142)

"God loves not the treacherous" (VIII. 59)

"God is an enemy to unbelievers" (II. 98)

Muslimer og kristne er enige om at Gud per definisjon er det maksimalt største vesen, eller det største tenkelige vesen. Det største tenkelige vesen må også være maksimalt stor moralsk sett. Ingen ville tilbedt et vesen med moralske svakheter f.eks. Så dette betyr at Gud må være en kjærlig og nådig Gud. Derfor, Gud, som det største tenkelige vesen, må være en all-elskende Gud. Men ifølge Koranen så elsker ikke Gud syndere. Det synes for meg som om Allah beskrevet i Koranen ikke kan være det maksimalt største vesen. Over og over igjen sier Koranen at Gud ikke elsker menneskene som bibelen sier at Gud elsker så høyt at han sendte sin sønn for å dø for dem. Hva tenker du om dette?

 

Gode og vanskelig spm du stiller, men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

 

Angst og usikkerhet kan gjøre noen veldig idealistiske og radikale i sine religiøse overbevisninger. En gruppe mennesker kan føle seg undertrykket og dårlig behandlet, og den samme gruppen vil da kanskje bruke Koranen 1. for å flere tilhengere. 2 for å "rettferdiggjøre" deres handlinger. Du finner noen surer som disse muslimene skjuler seg under, f.eks som de du nevner. Men de vrir og vender dem om slik at det kan tilpasse deres meninger og ideologi.

Du har vel hørt utrykket før: "ikke døm bilen utifra sjåføren"? Slik føler jeg det er med disse ekstremistene.

 

Noen eksempler:

 

Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

«… drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem…»

[Koranen 9:5]

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat(årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

Dette verset er sitert under en krig!

De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut. Håper dette svarte på noe av det spurte om.

Lenke til kommentar

VIKTIG BUDSKAP!

 

Den Islam som mange av oss har fått presentert i medien (Salafi sekten) stammer fra helvete ja. For den har røtter IKKE fra Gudommelige læren men tyrann herskere som tok makta etter Muhammeds (fvmd.) bortgang.

 

Men her er den virkelige Islam. Den Islam tusenvis av etniske nordmenn i går viste sin kjærlighet og respekt til. Her ser vi SJIAISLAM. (Hvor læren blir tatt direkte fra Abraham, Jesus, Muhammed og Muhammes Hushold.) Husk at sjiamuslimer selv er ofre for terror verden over.

 

I går holdt sjiamuslimske Imamen Sheikh Jalloul apell foran stortinget. Så nei Islam stammer IKKE fra helvete:

 

Vel, du kan drømme du. Men fakum er at tema for denne tråden, Er Islam en religion fra helvete,

er ganske treffende. For islam er akkurat det, bortsett fra at islam er ikke bare en religion,men en ideologi.

 

Men jeg må si at jeg er litt imponert over denne demonstrasjonen mot ISIL, hvis det da virkelig er slik at det er mest muslimer som arrangerer og deltar i denne demonstrasjonen.

 

Men dine ord om at det er nordmenn som viser sin "kjærlighet til islam" gjør med ganske skeptisk til muslimenes hensikt med denne demonstrasjonen.

For nordmenn flest har slett ingen kjærlighet til islam, men vi tolererer islam kun fordi vi har ikke noe valg, for politikerne har importert denne ondskapens ideologi til landet mot vår vilje.

 

Forfølgelse og drap på kristne og andre minoriteter foregår over hele verden der muslimer er i flertall, eller føler seg sterke nok til dette.

Og i våre naboland, og i land nedover i Europa så har muslimene overtatt helle bydeler hvor den opprinnelige befolkning ikke er velkommen, og blir trakkasert og i verste fall kan risikere å bli drept om de forviller seg dit.

Slik trakkasering begynner også å skje i Norge, spesielt i Oslo der det er mange muslimer.

 

Flertallet av muslimer i Norge er ennå forholdsvis fredelig, men flertallet av muslimer i Norge er fremdeles et forsvinnende lite mindretall av verdens muslimer.

 

Og det er jo ikke slik at disse få muslimene som ikke engang utgjør en promile av verdens muslimer er rette muslimer, mens de andre over 99,99 prosent av muslimene er i utakt med islam og ikke vet hva islam handler om.

 

En annen absurd ting er at muslimene i Norge prøver å innbille oss at muslimer ikke skal følge koranen, noe som ville være et faktum om muslimene i Norge er så fredelige som de selv sier.

 

Men om det er riktig så hvorfor ikke brenne hele koranen siden det jo da ikke er bruk for den lenger ?

 

 

Allah is an enemy to unbelievers. - Sura 2:98

On unbelievers is the curse of Allah. - Sura 2:161

Slay them wherever ye find them and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. - 2:191

Fight against them until idolatry is no more and Allah's religion reigns supreme. (different translation: ) Fight them until there is no persecution and the religion is God's entirely. - Sura 2:193 and 8:39

Fighting is obligatory for you, much as you dislike it. - 2:216

(different translation: ) Prescribed for you is fighting, though it is hateful to you.

..... martyrs.... Enter heaven - Surah 3:140-43

If you should die or be killed in the cause of Allah, His mercy and forgiveness would surely be better than all they riches they amass. If you should die or be killed, before Him you shall all be gathered. - 3:157-8

You must not think that those who were slain in the cause of Allah are dead. They are alive, and well-provided for by their Lord. - Surah 3:169-71

Let those fight in the cause of God who sell the life of this world for the hereafter. To him who fights in the cause of God, whether he is slain or victorious, soon we shall give him a great reward. - Surah 4:74

Those who believe fight in the cause of God, and those who reject faith fight in the cause of evil. - 4:76

But if they turn renegades, seize them and slay them wherever you find them. - 4:89

Therefore, we stirred among them enmity and hatred, which shall endure till the Day of Resurrection, when Allah will declare to them all that they have done. - 5:14

O believers, take not Jews and Christians as friends; they are friends of each other. Those of you who make them his friends is one of them. God does not guide an unjust people. - 5:54

Make war on them until idolatry is no more and Allah's religion reigns supreme - 8:39

O Prophet! Exhort the believers to fight. If there are 20 steadfast men among you, they shall vanquish 200; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding. - 8:65

It is not for any Prophet to have captives until he has made slaughter in the land. - 8:67

Allah will humble the unbelievers. Allah and His apostle are free from obligations to idol-worshipers. Proclaim a woeful punishment to the unbelievers. - 9:2-3

When the sacred months are over, slay the idolaters wherever you find them. Arrest them, besiege them, and lie in ambush everywhere for them. - 9:5

Believers! Know that idolators are unclean. - 9:28

Fight those who believe neither in God nor the Last Day, nor what has been forbidden by God and his messenger, nor acknowledge the religion of Truth, even if they are People of the Book, until they pay the tribute and have been humbled. - 9:29 (another source: ) The unbelievers are impure and their abode is hell. (another source: ) Humiliate the non-Muslims to such an extent that they surrender and pay tribute.

Whether unarmed or well-equipped, march on and fight for the cause of Allah, with your wealth and your persons. - 9:41

O Prophet! Make war on the unbelievers and the hypocrites. Be harsh with them. Their ultimate abode is hell, a hapless journey's end. - 9:73

Allah has purchased of their faithful lives and worldly goods, and in return has promised them the Garden. They will fight for His cause, kill and be killed. - 9:111

Fight unbelievers who are near to you. 9:123 (different translation:

Believers! Make war on the infidels who dwell around you. Let them find harshness in you. (another source: ) Ye who believe! Murder those of the disbelievers....

As for those who are slain in the cause of Allah, He will not allow their works to perish. He will vouchsafe them guidance and ennoble their state; He will admit them to the Paradise He has made known to them. - 10:4-15

Allah has cursed the unbelievers and proposed for them a blazing hell. - 33:60

Unbelievers are enemies of Allah and they will roast in hell. - 41:14

When you meet the unbelievers, smite their necks, then when you have made wide slaughter among them, tie fast the bonds, then set them free, either by grace or ransom, until the war lays down its burdens. - 47:4

(different translation: ) When you meet the unbelievers in the battlefield, strike off their heads, and when you have laid them low, bind your captives firmly.

Those who are slain in the way of Allah - he will never let their deeds be lost. Soon will he guide them and improve their condition, and admit them to the Garden, which he has announced for them. - 47:5

Muslims are harsh against the unbelievers, merciful to one another. - 48:25

Muhammad is Allah's apostle. Those who follow him are ruthless to the unbelievers but merciful to one another. Through them, Allah seeks to enrage the unbelievers. - 48:29

Prophet! Make war on the unbelievers and the hypocrites and deal sternly with them. Hell shall be their home, evil their fate. - 66:9

The unbelievers among the People of the Book and the pagans shall burn forever in the fire of hell. They are the vilest of all creatures. - 98:51

Fight them so that Allah may punish them at your hands, and put them to shame. (verse cited in Newsweek 2/11/02)

 

 

KORAN promises of houris in heaven:

 

Single-minded slaves of Allah... will be honored in the Gardens of delight, on couches facing one another; A cup from a gushing spring is brought round for them, white, delicious to the drinkers, wherein there is no headache nor are they made mad thereby. And with them are those of modest gaze, with lovely eyes, pure as they were hidden eggs. - Surah 37:40-49

Lo, for those who ward off evil is a happy journey's end, Gardens of Eden, whereof the gates are opened for the, wherein, reclining, they call for plenteous fruit and cool drink therein. And with them are those of modest gaze, companions. This it is that ye are promised for the Day of Reckoning. - 38:50-54

Lo! Those who kept their duty will be in a place secure, amid gardens and water-springs, attired in silk and silk embroidery, facing one another.... And we shall wed them unto fair ones with wide, lovely eyes. They call therein for every fruit in safety. They taste not death therein, save the first death. And He hath saved them from the doom of hell, a bounty from thy Lord. That is the supreme triumph. - 44:51-57

Lo! Those who kept their duty dwell in gardens and delight... reclining on ranged couches. And we wed them unto fair ones with wide, lovely eyes... and we provide them with fruit and meat such as they desire.... - 52:17-22

...Reclining upon couches lined with silk brocade, the fruit of both the gardens near to hand.... Therein are those of modest gaze, whom neither man nor jinni will have touched before them.... - 55:54-56

Those are they who will be brought nigh, in gardens of delight... reclining therein face to face. There wait on them immortal youths... and fair ones with wide, lovely eyes, like unto hidden pearls, reward for what they used to do.... Lo! We have created them a creation, and made them virgins, lovers, friends. - 56:11-37

(Different translation) Companions with beautiful, big and lustrous eyes... virgin-pure and undefiled.

Lenke til kommentar

 

 

Som du fikk med deg igår, så tar muslimene og muslimske ledere, STERK avstand fra det ISIL/IS holder på med. De representerer ikke meg og min tro, var selv med på denne demonstrasjonen igår, og igår så var jeg stolt over at så mange muslimer møtte opp for å vise sin avsky. For å vise dere at vi muslimer er imot disse ekstremistene.

 

Og det at Syria sier til USA at det er greit at dere kan bombe dem/oss, forteller også oss at de ikke støtter disse ekstremistene!!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/obama-har-sendt-droner-til-syria/a/23281635/

 

Først - veldig bra at dere står opp imot slik form for ekstremisme.

Hva tror du er årsaken til denne ekstremismen som fratar mennesker både menneskeverd og menneskerettigheter, og som får andre til å velsigne slikt?

Ikke at jeg har veldig god greie på Islam, men for meg synes det å ha en forbindelse med at Koranen sier at Gud ikke elsker alle:

 

"God loves not the unbelievers" (III. 33)

"God loves not the impious and sinners" (II. 277)

"God loves not evildoers" (III. 58)

"God loves not the proud" (IV. 37)

"God loves not transgressors" (V. 88)

"God loves not the prodigal" (VI. 142)

"God loves not the treacherous" (VIII. 59)

"God is an enemy to unbelievers" (II. 98)

Muslimer og kristne er enige om at Gud per definisjon er det maksimalt største vesen, eller det største tenkelige vesen. Det største tenkelige vesen må også være maksimalt stor moralsk sett. Ingen ville tilbedt et vesen med moralske svakheter f.eks. Så dette betyr at Gud må være en kjærlig og nådig Gud. Derfor, Gud, som det største tenkelige vesen, må være en all-elskende Gud. Men ifølge Koranen så elsker ikke Gud syndere. Det synes for meg som om Allah beskrevet i Koranen ikke kan være det maksimalt største vesen. Over og over igjen sier Koranen at Gud ikke elsker menneskene som bibelen sier at Gud elsker så høyt at han sendte sin sønn for å dø for dem. Hva tenker du om dette?

 

Gode og vanskelig spm du stiller, men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

 

Angst og usikkerhet kan gjøre noen veldig idealistiske og radikale i sine religiøse overbevisninger. En gruppe mennesker kan føle seg undertrykket og dårlig behandlet, og den samme gruppen vil da kanskje bruke Koranen 1. for å flere tilhengere. 2 for å "rettferdiggjøre" deres handlinger. Du finner noen surer som disse muslimene skjuler seg under, f.eks som de du nevner. Men de vrir og vender dem om slik at det kan tilpasse deres meninger og ideologi.

Du har vel hørt utrykket før: "ikke døm bilen utifra sjåføren"? Slik føler jeg det er med disse ekstremistene.

 

Noen eksempler:

 

Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

«… drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem…»

[Koranen 9:5]

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat(årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

Dette verset er sitert under en krig!

De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut. Håper dette svarte på noe av det spurte om.

 

 

Det du driver med er bare forsøk på bortforklaringer for å forsvare islam og ikke noe annet. Og for eksempel dette " drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem" Kan ikke forsvares uansett hvilken sammenheng det fins i.

Mao så kan ikke muslimene borforklare eller rettferdiggjøre dette uansett.

 

Men faktum er at det gjelder også i dag, for ikke-muslimske land er ifølge islam krigens hus, mens muslimske land er "fredens hus"

Og avgudsdyrkerne ifølge islam, er alle dem som ikke er muslimer.

 

Men det paradoksale her er jo at det er mer fred i "krigens hus" enn i det muslimske "fredens hus"

 

Det er forøvrig flere måter å føre krig på, noen er ikke-voldelig og tilsynelatende ganske fredelig, men alle er uansett like fiendlig innstilt mot det landet eller samfunnet som blir utsatt for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...