Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tenkte å prøve meg på bitcoins.

jeg skjønner ikke så mye av det: hvordan jeg begynner å "mine", hvem som får "pengene", forsikre meg mot at jeg blir scammet/hacket, servere/pools å joine etc...

 

har lastet ned multibit 0.5.14 og fått en "adresse". joina også BTC Guild og tror jeg satte serveren deres inn i mine-programmet, men aner jo ikke noe om dette...

 

virker som om jeg må oppgi burkeradresse og passord for siden i mine-programmet?

 

har også fått en bitcoin miner, men skjønner ikke så mye av det.

 

bruker HD 2x6950 så burde vel ha nok av GPU-kapasitet til å gjøre andre ting mens jeg "miner"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en stund siden sist jeg minet, så jeg kan ikke hjelpe deg med alt.

 

Men du trenger å skaffe deg en bitcoin wallet, gjør et kjapt google-søk og så har du dette. Denne kan du passordsikre og den har en lang kode som er da "bankkonto-koden" til bitcoin-lommeboken din.

 

Bitcoin mining er lite lønnsomt med mindre du har tilgang på gratis strøm og internett, eller bruker ASIC's som koster mye penger, men jeg skal ikke gå i dybden på dette.

 

Du kan sette intensiviteten til miningen, men for det meste så vil Bitcoin prøve å bruke all din GPU kapasitet.

 

For å mine GPU anbefaler jeg deg å bruke GPUminer (http://guiminer.org/), den er nok den mest brukte GPU-mineren til dags dato. Denne kobler du opp til et pool på BTC guild, og du linker BTC guild til din bitcoin wallet.

 

Du får noe av pengene. Husk at det koster mye å holde oppe et bitcoin pool, så BTC guild tar noe av fortjenesten. Husk at du tjener ikke 1000 kroner én dag, men noen kroner kanskje.

 

Good luck ;)

Lenke til kommentar

Har en nabo som har kjøpt seg en asic maskin, han får ca 1 bitcoin annenhver dag. Maskinen kosta 4000 dollar. Ulempen er at vaskeligheten går opp hver tiende dag, så man tjener mindre og mindre. Gpuer er ikke effetive lenger. Koster mer i strømregninger enn det man tjener.

 

1 bitcoin er ca 200 dollar med dagens kurs.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...