Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp fått et lite sort partikkel på innsiden (mellom søker og prismet) av søkerprismet på mitt Canon 5D MKII.

Nå har det jo seg slik at det ikke påvirker bildene, men det påvirker meg i den form at jeg blir gal av å se det ligge ved siden av fokuspunktene.

Jeg kan egentlig ikke forstå helt hvordan det har havnet der, men irriterende er det likevel.

Har noen opplevd det samme? Det er ikke noe JEG personlig kan gjøre med dette? Har forsøkt å bruke en blåser, men i og med at det er på innsiden så er det jo rimelig mer komplisert.

Om det ikke er noe jeg og luftblåseren kan gjøre, så bør det vel sendes inn? Kjøpt via Fotovideo for ett år siden. Stusser over at det har dukket opp der, jeg har kun ett objektiv som så og si aldri er av.

Tråkig..er delvis perfeksjonist og river meg i håret av slik. Kan sikkert lære å leve med det, men tror nok det tar noen uker før jeg slår meg til ro :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er det første glasset som er mattskiven. Jeg gjorde dette på min 5dmkII selv, men nå har jeg ikke det kameraet mer.

Men vær forsiktig, den mattskiven er veldig lett å få enda værre merker i om man kommer borti den på de flate sidene. Ny er ikke så veldig dyrt, om du trenger det verktøyet. ("pinsetten" til å løfte det ut mener jeg.)

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...