Gå til innhold

Vil gjøre det vanskeligere å spionere på regjeringen


Anbefalte innlegg

Ingen land har tydeligvis turt å gi dem konsekvenser pga frykt. Det virker hvertfall slik for meg. Hadde vi gitt dem samme konsekvenser i forhold til å selge varer til dem som vi har gjort med andre land som har gjort det samme som USA, så hadde det svidd litt i pungen dems.

 

På tide å samle EU bedre og "svikte" USA slik vi "svikter" andre land. De bor på andre siden av elva og det er mye viktigere å ha samarbeid med naboene som lever på vår side av elva. Som en morten_b sa, vi er blitt en Amerikansk koloni.

Det meste USA eksporterer i disse dager er søppel - om det er snakk om populærkultur/musikk, giftig genmodifisert mat (GMO, Monsanto), styrking/bevæpning av terrorgrupper og politisk destabilisering i Midtøsten, Stasi-overvåkning på internasjonalt plan osv. USA er ikke hva det en gang var...

Vi bør definitivt boikotte USA på områder der det er relevant. Jeg har sluttet å bruke google, og bruker i stedet startpage.com. Vi bør også gå imot amerikansk genmodifisert mat i Europa, selv dyrefor. Det Monsanto driver med er svært alvorlig, å forurense plante- og dyreliv med helsefarlige "frankenstein-arter" som aldri ville bli skapt naturlig gjennom evolusjonær biologi.

Endret av Mac_31
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vil bare si ifra om at dette er en stygg kommentar som ikke hører hjemme i et seriøst diskusjonsforum.

 

 

 

- ESS

Offentlige personer som Erna må dessverre finne seg i at slike kommentarer blir lagt ut på nettet , den utgjør på ingen måte en trussel eller bryter retningslinjene våre , men er du i tvil så kan du alltids sende en i Moderator laget en PM eller bruke rapporterings-knappen under innlegget som du finner støtende.

Jeg misliker Erna og den politikken hun står for til de grader men utsagn som "Så tjukk i huet som hun er tjukk ellers" er på ingen måte akseptabelt. Vi har all mulig rett til å kritisere offentlige personer offentlig på sak, men med en gang man går på ting som kun har med persjon å gjøre har man gått ut av det offentlige rom.

At dette i tillegg er en type kommentar som i all hovedsak kommer mot kvinner gjør ikke saken bedre. Hvor ofte kommer det kommentarer som handler om hvordan menn ser ut som argument for eller i mot deres politiske ståsted. Tydelig at vi fortsatt har et stykke å gå før vi kan snakke om likestilling.

 

Men tilbake på topic er jeg så enig så enig i at dette bærer et preg av dobbeltmoral i bøtter og spann. Vi skal vite alt om dere men ingen skal vite noe om oss...

Nei måtte Erna og hele høyre møte en smell i første regjeringsåret slik at de blir tvunget til å gå av, og gjerne også noe som førte til at AP ikke kunne ta over igjen med det samme. For med disse to partiene med makta de neste 10-15 åra nærmer vi oss den totale mangel på frihet.

 

Hilsen Njåll

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg misliker Erna og den politikken hun står for til de grader men utsagn som "Så tjukk i huet som hun er tjukk ellers" er på ingen måte akseptabelt.

 

Jeg synes personlig at innlegget er litt drøyt , men er dette en meningsytring , et direkte personangrep eller ren frustrasjon over uttalelsen til Erna?

Jeg føler at dette kan tolkes både som en meningsytring og form for frustrasjon, spesielt når man så legger til den siste biten "når hun anser at hennes privatliv og den tilhørende resten av regjeringen som viktigere enn den hos Norges befolkning."

 

Uansett jeg har tatt en ferie fra moderering så saken er oppe til erfarne og dyktige medarbeidere som vil vurdere om innlegget skal fjernes eller ikke og om noen andre innlegg også må få fjernet eventuelt OT / sitater fra fjernede innlegg.

 

Dobbeltmoralen hos politikerne er forsåvidt ikke noe som direkte overrasker meg, men det skuffer derimot utrolig mye. Det viser oss stadig vekk at de folkevalgte distansierer seg selv fra befolkningen så fort valget er over og valgløftene skal brytes.

Personlig hadde jeg heller sett at de hadde tatt denne saken litt mer alvorlig og sørget for at dette fikk litt alvorligere konsekvenser for Amerikanerne. Det vil trolig koste oss en del, men man har jo kunnet kuttet jagerfly bestillingen eller andre avtaler med dem.

Lenke til kommentar

Svært mange nisser her inne som ikke skjønner hva dette dreier seg om. Tenker pipa fikk en annen låt om noen utenfor grensa fikk tak i statshemmeligheter! Terror er et godt eksempel.

 

"Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety". - Benjamin Franklin

 

Og nisse kan du være selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ingen selvfølge at en gitt politiker ser DLD og denne saken i sammenheng. Jeg må allikevel si at jeg håper politikerne snart kan ta inn over seg at dette foregår, og kan legge føringer for infrastruktur og teknologi som tillater norge, og nordmenn å beholde sin suverenitet. Det er desverre ikke mulig å både ha en statlig overvåkningsplatform, og samtidig beholde vår suverene rett. Når det så blir stilt spørsmålstegn rundt hvorvidt politikere trenger bedre skjeming enn oss andre, så ser man hvor innviklet dette er. Når skulle vi begynne å beskytte data tilknyttet Erna Solberg? Når hun ble statsminister? Når hun ble statsministerkandidat? Når hun begynte med politikk i ungdomslaget? Eller burde disse dataene ligge åpent tilgjengelig, som en bekreftelse på at våre politikere er sannferdige, og ikke har urene tanker? Utrolig nok, så finnes det data som er enda viktigere å beskytte, beslutninger om prøveborring av oljebrønner i internasjonalt farvann, undersøkelser rundt mineralforekomster, innovasjon og forskning fra Kjeller, Kongsberg, Raufoss.

 

Det finnes mange gode grunner til at regjeringen skal legge til rette for sikker kommunikasjon. Ikke det motsatte slik det er i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært mange nisser her inne som ikke skjønner hva dette dreier seg om. Tenker pipa fikk en annen låt om noen utenfor grensa fikk tak i statshemmeligheter! Terror er et godt eksempel.

 

Det er mer sannsynlig at du blir løpt over av en ku og dør enn at du blir sprengt til fille biter av en terrorist.

 

Dessverre så er det mange "nisser" der ut som blåser opp frykten over noe som har så liten sjanse for å skje. Flott at du spiller på fremmedfrykten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...