Gå til innhold

Ønsker tilbakemeldinger til utvalgte PC deler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er alt for dyr er vel en tilbakemelding som renner i hu.

Det vil jeg også si. I alle dager skal du med 2011 platformen og en såpass svindyr i7?

32 gig minne er også svært overdrevent, og kan i verste fall skape problemer enkelte plasser.

 

Om du skal redigere video eller annet tungt arbeid forstår jeg, men om du skal game på den er det ivertfall 10 lapper bortkastet.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Svindyr? Det er da noe av det som gir mest bang for buck av tung-klasse maskiner. Xeon og 4960x etc.. er eksempler på ganske dyre maskiner.

Det er en velbalansert PC som passer godt til den som trenger mer enn bare skyhøy FPS i "CS og COD" (som eksempel er typisk raske skytere).

 

Tunge spill som f.eks BF4, ARMA3, FSX-simulator og en del strategispill nyter meget godt av de to ekstra kjernene som 4930K gir. Spesielt om du i tillegg/eller driver med en del tung multitasking, redigering av bilde/video, animering/3D-produksjon/tegning. Eller kanskje ønsker å kjøre litt andre mer spesifikke programmer som rett og slett trenger en kraftig PC.

Med komponentene du har satt opp så virker det ganske balansert, og tydelig at du trenger en god workstation, og ikke bare en billig,rask, ren gamer PC, men noe som funker til "alt". Plasserer seg godt mellom helproffesjonell med Xeon CPU og Quadro-kort, og middelklassemaskin for den typiske gamer.

Edit: Skulle jeg forandret på noe så ville det kanskje vært å vurdere et AMD 290X? Om støydemping ikke er av høyeste interesse. Elelr kanskje vente noen dager så kanskje du vil finne GTX 780 / GTX 780 Ti til en bedre pris. (skjedd mye på skjermkortfronten i dag og går)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg ville derimot ikke byttet ut tastaturet og musa.

 

Det er to forskjellige retninger når det gjelder tastatur/mus. Hvis maskinen er til gaming så ja, da bør du nok se på mekaniske tastatur. Hvis du derimot skriver 20 timer om dagen og fingrene dine er raskere enn tastaturet, da er K800 et raskt og godt tastatur med kort tastebane. Dessverre er tastaturet litt mykere enn f.eks. diNovo edge eller diNovo for Notebooks, som jeg mener hadde bedre taster enn dagens generasjon.

 

Ditt valg, om du ikke er tilhenger av mekanisk, er nok K800 et av de bedre flate tastaturene.

 

Jeg har tidligere prøvd meg litt på støydemping, og passiv kjøling, deretter aktiv kjøling med stillegående vifter... Jeg setter spørsmålstegn med at det er noen CPU-vifter som er verd den prisen der.

 

Og siden du legger såpass mye i kjøling, betaler du ikke litt ekstra for ekstra lav profil på minnebrikkene? Er ikke ekstra lav profil noe som gir høyere temperatur?

Lenke til kommentar

Det blir jo egentlig et litt skjønnhetsspørsmål, og et spørsmål om man har tenkt å overklokke.
Man kunne jo spart seg noen raske hundrelapper med å velge en modell mindre som f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=779001

Du vil nok fint kunne få greie temp selv med viftene svært lavt skrudd ned også her. Men øker du lasten (OC), så vil du få mer stillegående operasjon (pga mer areal trengs lavere lufthastighet for samme ytelse) og/eller bedre total kjøleytelse med den du har valgt.

Jeg kan fint anbefale begge om man ikke ønsker vannkjøling.

Lenke til kommentar

Til spilling/redigering så holder en Pc til 15.000 i lange baner!

Nåja, det får bli din mening. Og holder hvis man ikke er så kravstor/tung PC-bruker.

 

Den PCen er nærme minimum av hva jeg hadde tillatt meg å kjøpt som hovedmaskin, men har gode oppgraderingsmuligheter, og da er det ikke så farlig. 15k så rekker det akkurat til kabinett + kjøler skal du ha en heftig maskin blant flere av entusiastene her inne. Meg inkludert.

 

Det er ikke nødvendigvis veldig nødvendig for mange, men for en del så er det langt fra noe som holder i lange baner.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Morsom du..Spar deg for spydigheter, mange som ikke gidder å spør fordi det tror det ikke får noe.

Spydig? Bør kanskje finjustere ironisensoren, for jeg prøvde verken å være ironisk eller spydig, eller noe slikt. :) ja, det var helt og holdent en overraskelse at slikt gikk an i nettbutikker. :omg:

 

Jeg kjenner flere i nettbutikk/butikk, og har selv jobbet flere år i en stor elektrobutikk, og pruting generelt sett har aldri vært noe tema og var en sjelden vare (som regel personer fra andre kulturer, og noen eldre som kjøper store kvantum som spør om dette). Og når noen først spurte så har jeg som regel sett rart på dem /nektet dem det. Ja, det kunne vanke stygge blikk og litt kjeft om slikt forekom og man ikke hadde en meget god unnskyldning. Med de få kronene man tjente på flere av tingene så var det nesten komisk hva noen trodde de kunne prute (og som de mente at vi tjente). :rofl:

 

Ja, bortsett fra når man kjenner personen, da er det som regel mulighet å få til spesielle avtaler.

 

Av den grunn så komemr det som en overraskelse at slikt gikk ann på nettbutikker. Spesielt siden avansen på det meste av slikt datautstyr er latterlig lav. Da føles det mer naturlig å spørre om rabatt på brødet og melka på butikken, eller klesbutikker som vel har rimelig rå avanse. (ikke at jeg har prøvd å prute på verken)

 

Det har funket for meg, og jeg er en sånn som vanligvis må betale mer dersom jeg forsøker prute.

Hehe, skjønner. Veldig interessant. Ca hva kjøpte du, og hvor mye kjøpte du ca for da? Noen spesielle nettbutikker dere har vært borti som godtar slikt?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...