Gå til innhold

Hvordan er det å bo på gran canaria som 20 åring.


Anbefalte innlegg

God kveld folkens smile.gif Jeg holder på med å spare opp litt penger, og etterhvert som jeg får solgt et hus jeg nå er deleier på, får jeg også litt penger derfra. Samtidig også når det er ferdig, har jeg ingenting mer å foreta meg til her i Norge. Jeg er ubeskrivelig lei av å bo i denne lille landsbygda som jeg har bodd i, i 20 år. Jeg har nesten aldri fått være utenlands grunnet dårlig økonomi igjennom hele livet. Og jeg trenger virkelig å komme meg vekk litt herfra, en av mine store drømmer jeg har lengtet etter lenge. Nå som økonomien endelig snart gjør det mulig for meg å flytte vekk et halvt år, til å begynne med, og om jeg trives så utsette det med å bo utenlands et fult år. Jeg vil ha nok penger for ihvertfall 2 måneders leie på forhånd, samt nød penger på kontoen.

Det vil i begynnelsen av neste år være mulig for meg å kunne flytte ned til Spania, Gran Canaria, som er den plassen jeg har bestemt meg for. Jobben jeg skal ha der ihvertfall, til å begynne med, vil bli telefonselger for et norsk firma. Ville blitt glad om noen har lyst til å svare meg på et par spørsmål og dele sine erfaringer. Tips er satt høy pris på.

Så mine spørsmål er:

For en 20 årig mann som er utadvent, glad i å treffe nye folk og har lyst til å oppleve mest mulig der... hvilke steder er de beste å anbefale meg å flytte til? Ser mest etter en plass hvor kriminaliteten ikke er så veldig høy, altså trygge omgivelser, masse turister og samtidig en del skandinaviske mennesker som også bor der. Helst mennesker i den yngre delen av livet da. smile.gif

Hva er deres erfaring med å leie hus/leiligheter der? Dårlig/god service, standarden på leilighetene, innbyggere/naboer og generelt hvordan en vanlig hverdag er der nede.

Dette kan også være en tråd for folk som lurer på det samme, og interessant for andre som kanskje eventuelt også vurdere å flytte ned dit i fremtiden. smile.gif

Endret av anve626
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er snakk om 6 mnd - 1 år i første omgang, hva kan da være så fryktelig vanskelig med å forstå at en 20-åring skal kunne utføre dette bortsett fra om han/hun er totalt slektning og arbeids -fri?

 

Jeg flytta hjemmeifra som 16-åring og kom hjem to år etter i en ny og bedre versjon med verden fremfor mine føtter.

 

Ønsker deg en god tur, anve628!

Lev livet som du selv ønsker. Ikke alle behøver et A4-liv etter samfunnets normer.

Og om du en dag ønsker det, så kan du alltids finne tilbake til det gamle livet senere.

 

Ps.har dessverre ingen tips/råd til plasser der nede, annet enn at jeg kan si GO FOR IT og kos deg :-)

Lenke til kommentar

Dersom du alt har skaffa deg jobb i eit norsk selskap i Spania så ville eg tatt mange av desse praktiske spørsmåla med dei på arbeidsplassen. Dei kjenner heilt sikkert til kva områder du bør bu i, kva type leigeavtaler du bør ha, osv.

 

Du må også sjekke opp korleis dette fungerer med tanke på medlemskap i folketrygda osv, men som sagt så er nok dette slike ting som arbeidsgiver har god oversikt over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv vært på Gan canaria 9 ganger, ene gangen 3 mnd i strekk. på Arguineguin er det masse norske folk, norske butikker, restauranter, skoler og ja, tilogmed legesenter. Det er vel mest de eldre som bosetter seg der, mens de litt yngre velger pueto rico feks. For min del blir Arguineguin litt for norskt, så selv liker jeg meg bedre på puerto rico. På playa del ingles er det flere yngre, men dog litt mer kriminalitet. Øya er ikke veldig stor, og det går buss og taxi til nesten hvor som helst. Anbefaler deg å lære litt spansk, da mange av de som ikke jobber i turistnæringen snakker dårlig engelsk. Lykke til!

Endret av Pimkie52
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...