Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] LaCie Nas over internett


Anbefalte innlegg

Heii :)

 

Jeg har koblet min Lacie Nas til nettverket i huset, jeg finner denne på nettverket og funkerer strålende

 

Jeg lurer på hvordan jeg kan sette den opp via internett, sånn eg har tilgang til mine filer via internett.

 

Har googlet litt, men får det ikke til...

Hva kan eg gjøre for og sette den opp via internett ?

 

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først og fremst åpne portene du trenger på ruteren din. Tenker du FTP tilgang så er det port 21 og om du tenker HTTP er det port 80. De portene må da peke til IP adressen til NASen din (så den bør ha en fast IP om dette skal fungere i lengden).

 

Du må så vite IP adressen til internett modemet ditt. Denne er jo 99% garantert en dynamisk IP adresse (så den vil forandre seg fra tid til annen). Kan være lurt å bruke programvare/tjenester som f.eks no-ip.com tilbyr for å kunne oppdatere IPen din mot et domene som er lettere å huske, samtidig som det alltid vet den nyeste IPen din.

Lenke til kommentar

Det er et program som følger med NASen, den lager en Nettadresse for meg.. F.ks http://mynas.lacie.com/HjemmeNAS

 

Der kan jeg velge hvilken port som jeg kan bruke fra 1024-65535.

Har valgt 8080, har prøvd og åpnet porten i routeren, men får berre opp "Please adjust the settings on your router to forward port 8080 to IP address 192.168.0.103"

 

Har også kjørt hjemmesentralen min( ZYXel) i brigde mode, men dette hjalp heller ikke :(

 

Kan velge mellom HTTP og HTTPS på LaCie sitt program.

Lenke til kommentar

Det er et program som følger med NASen, den lager en Nettadresse for meg.. F.ks http://mynas.lacie.com/HjemmeNAS

 

Der kan jeg velge hvilken port som jeg kan bruke fra 1024-65535.

Har valgt 8080, har prøvd og åpnet porten i routeren, men får berre opp "Please adjust the settings on your router to forward port 8080 to IP address 192.168.0.103"

 

Har også kjørt hjemmesentralen min( ZYXel) i brigde mode, men dette hjalp heller ikke :(

 

Kan velge mellom HTTP og HTTPS på LaCie sitt program.

 

Da må du gå inn i routeren din og forwarde den porten du har satt (8080 i ditt tilfelle.. Ville ha valgt en annen men...) til NASen din sin IP adresse (192.168.0.103)

Lenke til kommentar

Har testet en rekke porter, men kommer opp den samme meldingen på LaCie sitt program.

(

 

Your Network Space 2 is not accessible over the Internet. Please check Port forwarding in Advanced settings.

Please adjust the settings on your router to forward port 1024 to IP address 192.168.0.103 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...