Kirchhoff Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Er det så rart? Du har en skjerm med en frekvens på 60hz, da må du ikke gå over 60fps om du ikke liker tearing. Med en fps på over tre ganger så mye som skjermen er beregnet for er garantert tearing. Lurer på om g-sync lar deg lage flere fps enn det skjermen kan vise, men kun sende det nyeste til skjermen.
Felon Musk Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Lurer på om g-sync lar deg lage flere fps enn det skjermen kan vise, men kun sende det nyeste til skjermen. Monitoren blir ikke oppdatert før skjermkortet er ferdig med å tegne bildet, men er usikker på hva som skjer dersom du overstiger monitorens maksimale oppdateringsfrekvens. Endret 26. oktober 2013 av Hiss
Kirchhoff Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Monitoren blir ikke oppdatert før skjermkortet er ferdig med å tegne bildet. Men hva om skjermen kun kan oppdateres 60 ganger i sekundet, mens pc bruker 5 ms (200FPS) på å lage bildet. Vil pc vente til det har gått 16,67ms da?
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Men hva om skjermen kun kan oppdateres 60 ganger i sekundet, mens pc bruker 5 ms (200FPS) på å lage bildet. Vil pc vente til det har gått 16,67ms da? Da blir det nok en framerate-cap på 60 fps.
Felon Musk Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Men hva om skjermen kun kan oppdateres 60 ganger i sekundet, mens pc bruker 5 ms (200FPS) på å lage bildet. Vil pc vente til det har gått 16,67ms da? Godt spørsmål Da blir det nok en framerate-cap på 60 fps. Hva mener du med framerate-cap? At skjermkortet får beskjed av skjermen om å ikke jobbe så hardt?
Kirchhoff Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Godt spørsmål Hva mener du med framerate-cap? At skjermkortet får beskjed av skjermen om å ikke jobbe så hardt? Han mener at pc må vente ja.
Felon Musk Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Er det så rart? Du har en skjerm med en frekvens på 60hz, da må du ikke gå over 60fps om du ikke liker tearing. Med en fps på over tre ganger så mye som skjermen er beregnet for er garantert tearing. Nei det er ikke rart i det hele tatt. Jeg vil ikke bruke v-sync i CS:GO og selv om jeg tvinger spillet til å kjøre 60fps (uten v-sync) så vil jeg fortsatt kunne oppleve tearing. Jeg er nå glad for at nvidia har funnet en løsning på problemet, det var det som var poenget med innlegget mitt.
del_diablo Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 har jo like høy fps(hz) på skjermen som i spillet. kjører maximalt 144 fps fordi det er ingen vits å ha mere eller mindre fps enn det skjermen kjører, i mitt tilfelle 144 hz, Om jeg feks kjører 200 fps så får jeg mere tearing enn jeg ville ha fått med 144 fps. i gamle dager kjørte jeg 100 hz og 100 fps(i cs) på crt, det var den beste løsningen. fikk 0 tearing. Du har 0 tearing intil første frame miss, og så er hjulet i gang. Men, det spørs også på hvor godt monitor og GPU er synkronisert. For å være helt ærlig forstår jeg ikke hvorfor tearing egentlig finnes, vis mating av monitoren er fornuftig programmert.
del_diablo Skrevet 26. oktober 2013 Skrevet 26. oktober 2013 Lurer på om g-sync lar deg lage flere fps enn det skjermen kan vise, men kun sende det nyeste til skjermen. Gsync er vel noe så "dumt" som at GPUen merker bildene den sender(start og slutt), og brikken i skjermen gjenkjenner bildet, så det forsøker vel alltid å tegne fulle bilder. Brikken erstatter de forrige bildeprosserchippene, så det blir vel ikke noen ekstra brikke i skjermene heller.
Vu-caN Skrevet 1. november 2013 Skrevet 1. november 2013 Hva skiller G-sync fra Nvidia og det som allerede heter V-sync? Med v-sync så rives ikke bildet i filler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå