Gå til innhold

Nå kan du lese Gamer.no uten annonser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer egentlig her?

Logget inn nå for å finne igjen denne tråden og ble overasket over ingen reklame og heller ingen betalingsmur. Finner ikke så mye som et ord på framsida (gamer.no) som sier noe om å kjøpe medlemskap og såvidt jeg kan se er også alle artikler tilgjengelige.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forferdelig at en bedrift skal tjene penger dere. Syke greier.

 

De kunne lagt ut noe mer info rundt dette. Jeg benytter meg av en hosts based "annonseblokker" (peker til 127.0.0.1 for alle kjente annonseservere) og da kan jeg til nød fjerne den/de serverne Mediehuset benytter. Men jeg kan ikke fjerne eller skru dette av eller på, på en enkel måte.

Jeg bruker IE11 og syns dette er den beste løsningen jeg har kommet over, og har brukt denne i lengre tid nå.

Kjipt at de må gjøre sånne tiltak. Blir til at jeg leser litt på mobil tenker jeg, ellers så blir det å lese på andre sider.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med annonsene? De sitter bare der pent og pyntelig langs margen og er man ikke interessert behøver man strengt tatt ikke kaste så mye som et blikk dit. Annonser er økonomisk nødvendig og går ikke utover leseropplevelsen overhodet lenge annonseringen ikke kommer som pop-ups som blokkerer selve artikkelteksten.

 

Det er greit nok at man kommer med et betalingsalternativ for de som av en eller annen grunn er allergiske mot annonser, men jeg vet ikke om jeg har noen tro på betalingsmodeller generelt. Å ha det som et alternativ kan ikke skade, men i dag er det så mange nyhetskanaler på nett som kniver om oppmerksomheten vår - ikke minst innenfor spill - at for å få folk til å betale må man ha noe helt eksepsjonelt. Selv er jeg innom mange forskjellige spillmedia og jeg ville ikke betalt for dem rett og slett fordi det ville blitt for tidkrevende å holde oversikt over transaksjonene.

Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig her?

Logget inn nå for å finne igjen denne tråden og ble overasket over ingen reklame og heller ingen betalingsmur. Finner ikke så mye som et ord på framsida (gamer.no) som sier noe om å kjøpe medlemskap og såvidt jeg kan se er også alle artikler tilgjengelige.

Alle artiklene er tilgjengelig helt gratis. Vi krever bare at leseren enten tillater oss å vise annonser eller at leseren betaler litt i abb.avgift per måned. Det er kun de som bruker adblock eller sporingsblock som får opp meldingen om de to alternativene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alle artiklene er tilgjengelig helt gratis. Vi krever bare at leseren enten tillater oss å vise annonser eller at leseren betaler litt i abb.avgift per måned. Det er kun de som bruker adblock eller sporingsblock som får opp meldingen om de to alternativene.

Da har dere skadedyr i koden, for jeg har adblock og det virker som om det er tilfeldig hvilke artikler jeg får lest og ikke. Nå har jeg faktisk to taber opp med http://www.teknofil.no/artikler/se-de-forste-videoene-av-steamos/155196, den ene krever penger, mens den andre er helt åpen. Rare greier, samme browser, samme innstillinger og jeg er logget inn for å kunne skrive dette innlegget. Tipper det kommer av at det er forskjellig reklame som egentlig skal vises og at den ene da ikke bryr seg om å bli blokkert av adblock, med mindre reklamen er statisk da.

Lenke til kommentar

Jeg har også merket dette. Jeg bruker ikke adblock selv, men det hender jeg (prøver) å lese Gamer på jobben og der er adblock forhåndsinstallert på alle PCene, og man får ikke skrudd det av uten å være administrator. Allikevel hender det jeg får lest noen artikler, mens andre ganger kan jeg bli blokkert ute fra de eksakt samme artiklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...