Gå til innhold

Må jeg stå i kø for å kjøpe iPhone 5S 25. oktober?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger ny telefon, og siden iPhone 5S kommer akkurat nå så prøver jeg like godt iOS denne gangen.

 

Telefonen skal komme til Norge 25. oktober, og nå lurer jeg på hvordan denne lanseringen kommer til å forgeå. Jeg vet jo at det ofte er lange køer, nattsalg (kl 00:01) osv. i USA ved slike lanseringer.

 

Er det vanlig at det skjer på denne måten i Norge også? Er her noen som har vært med på lignende tidligere? Typisk lansering av iPhone 5 første iPad osv.

 

Kan jeg forvente svært begrenset lagerbeholdning kun i utvalgte apple-butikker 25. otkober, eller vil den være generelt tilgjengelig hos "vanlige" forhandlere som Expert osv?

 

Må jeg stå i kø for å få med meg en 25. oktober, eller vil det uansett være en lang leveringstid?

 

Kan jeg kjøpe på nettet hos apple.no kl 00:01 25. oktober og få telefonen levert like kjapt?

 

Jeg forventer ikke at noen faktisk vet dette, men jeg håper at noen har erfaringer fra tidligere apple-lanseringer i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her kan du lese brukererfaringer av it24.no: https://prisguiden.no/butikker/it24no

 

Her er mer informasjon om butikken: http://www.it24.no/infoside

 

Lykke til med kjøpet.

 

Andy, det der er et utrolig dårlig "svar". Hva er vitsen med å peke til lenker som jeg allerede har blitt referert til ovenfor og som naturligvis ikke inneholder noe av informasjonen jeg etterspør (da hadde jeg jo ikke trengt å poste her....)

 

Det er informasjon fra andre brukere her inne jeg ser etter, siden ingen av brukeromtalene fra prisguide berører det jeg spør etter. Butikken sier heller ikke noe om hvordan telefonene er importert til Norge, og hvor vidt en iPhone som kommer til Norge før offisiell lanseringsdato vil være av samme type / versjon som den offisielle "norske" modellen.

Lenke til kommentar

At du må stå i noe kø den 25. er det ingen tvil om, men at du får tak i mobilen på release er nok garantert.

Det var svært få butikker som faktisk solgte ut sine iPhone 5 på release. Spaceworld på Storgata tror jeg hadde over 300 mobiler til salgs, men klarte bare å selge rundt 1/3 av lageret. (Husker ikke eksakte tall, men de hadde mange mobiler igjen).

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk beskjed om at eple butikken her lokalt legger ut telefonen 15 november uten abn(da bare de 2 små versjonene)

men desverre er du vel tvunget til å kjøpe med abn om du får tak i første dagene, trist for oss som ønsker å kjøpe telefonen rett ut

Blir vel apple store dette året også, å da kommer den minst 1 mnd etter bestilling

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to, kjedelig dersom det stemmer at den kun blir tilgjengelig med bindingstid i første omgang - er avhengig av å kunne bruke telefonen med jobbabbonementet.

 

Dermed ser it24 mer aktuellt ut igjen. Men det er jo en viss frykt for at ikke alt fungerer like smertefritt siden dette er en amerikansk / kanadisk telefon importert til Norge. F.eks. ved support, oppdateringer, sms/mms osv.

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og den nyeste iOS. Det nye systemet er helt elendig, og krasjer dersom man feks spiller musikk samtidig som man ser på kart eller er på nett eller lignende. Dessuten ser det helt forj ut.

 

Kameraten min har en av de nyere Samsung Galaxy, og den virker utrolig mye bedre enn rasket fra Apple..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to, kjedelig dersom det stemmer at den kun blir tilgjengelig med bindingstid i første omgang - er avhengig av å kunne bruke telefonen med jobbabbonementet.

 

Dermed ser it24 mer aktuellt ut igjen. Men det er jo en viss frykt for at ikke alt fungerer like smertefritt siden dette er en amerikansk / kanadisk telefon importert til Norge. F.eks. ved support, oppdateringer, sms/mms osv.

 

Humac selger den fra 25 Oktober ulåst i butikk. Norsk versjon, ingen import.

 

https://www.facebook.com/HumacNorge?fref=ts

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og den nyeste iOS. Det nye systemet er helt elendig, og krasjer dersom man feks spiller musikk samtidig som man ser på kart eller er på nett eller lignende. Dessuten ser det helt forj ut.

 

Kameraten min har en av de nyere Samsung Galaxy, og den virker utrolig mye bedre enn rasket fra Apple..

 

For det første så tipper jeg iOS 7 fungerer litt bedre med nyeste iPhone, jeg har hatt tilsvarende opplevelser med å oppgradere til siste Android-versjoner på litt eldre telefoner.

 

Men uansett så driver jeg med IT i yrkeslivet og har vært innom alle andre signifikante systemer, men har aldri brukt en iOS-device før, så da tenker jeg at det er på tide. Jeg kommer helt sikkert til å irritere meg grønn på enkelte områder der jeg har vært vant med bedre løsninger fra andre systemer, men tror også at iOS har mye å tilby. Stabilitet generelt har ikke Apple noe dårlig omdømme på så det er jeg ikke redd for.

Lenke til kommentar

 

For det første så tipper jeg iOS 7 fungerer litt bedre med nyeste iPhone, jeg har hatt tilsvarende opplevelser med å oppgradere til siste Android-versjoner på litt eldre telefoner.

 

Men uansett så driver jeg med IT i yrkeslivet og har vært innom alle andre signifikante systemer, men har aldri brukt en iOS-device før, så da tenker jeg at det er på tide. Jeg kommer helt sikkert til å irritere meg grønn på enkelte områder der jeg har vært vant med bedre løsninger fra andre systemer, men tror også at iOS har mye å tilby. Stabilitet generelt har ikke Apple noe dårlig omdømme på så det er jeg ikke redd for.

Ulogisk system iOS, Samsung og Android er langt foran, dessuten har du Apples irriterende kjøpepress og sperrer.

 

Noen mulighet til å slette nye iOS og gå tilbake til det gamle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Humac selger den fra 25 Oktober ulåst i butikk. Norsk versjon, ingen import.

 

https://www.facebook.com/HumacNorge?fref=ts

 

Supert :) Men så er det å få tak i en da... de hadde en reserveasjonsliste for litt siden som man kunne skrive seg opp på, denne er borte nå (eller jeg kan ikke finne den). Det kan jo tyde på at de allerede har fullt opp med reservasjoner for alle telefonene de tar inn.

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og den nyeste iOS. Det nye systemet er helt elendig, og krasjer dersom man feks spiller musikk samtidig som man ser på kart eller er på nett eller lignende. Dessuten ser det helt forj ut.

 

Kameraten min har en av de nyere Samsung Galaxy, og den virker utrolig mye bedre enn rasket fra Apple..

Vanskelig å være enig med deg her, men vi er jo alle forskjellige

Jeg gleder meg som julaften for hver lansering av ny Iphone, men kjøper det beste av det beste av androider innimellom alikevell(bortsett fra samsung som ikke tiltaler meg i det hele tatt slik telefonene ser ut i dag)

Det er en fryd å bruke Iphone, å det er kvalitet hele veien :-) . Alt fungerer, å med litt apple tv og airplay dingser rundt om så finnes det ikke kjekkere telefoner......

nb, må si at mitt siste tilskudd Xperia Z1 er den desidert råeste android telefonen jeg har eid, men ...... den ryker kjapt når 5s i gull kommer :-)

Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og den nyeste iOS. Det nye systemet er helt elendig, og krasjer dersom man feks spiller musikk samtidig som man ser på kart eller er på nett eller lignende. Dessuten ser det helt forj ut.

 

Kameraten min har en av de nyere Samsung Galaxy, og den virker utrolig mye bedre enn rasket fra Apple..

Jeg har også iPhone 4S med iOS7. Og der stoppet det vi hadde felles.

 

I sommer kjøpte jeg sony xperia tablet z. To måneder senere solgte jeg faenskapen. Makan til ugjennomført piss skal man lete lenger etter. Og det nytter ikke å skryte over høye specs når det rykker og napper for hver minste bevegelse.

Det som fikk meg til å holde meg til Apple var deres gjennomførte sans for detaljer og generell "gjennomførthet". Sony sitt system irriterte meg, misforstod meg og gjorde ikke det jeg ville det skulle gjøre (å flytte ikon oppå et annet ikon for å danne mappe ble som regel til at det presset seg i mellom istedenfor osv).

 

Jeg var dritlei av ios, men når jeg så hvordan landet lå i Androidleiren så tar det noen år før jeg gidder å prøve igjen.

 

Blir 5S neste uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har iPhone 4S og den nyeste iOS. Det nye systemet er helt elendig, og krasjer dersom man feks spiller musikk samtidig som man ser på kart eller er på nett eller lignende. Dessuten ser det helt forj ut.

 

 

Jeg har iPhone 4 og det går tregt med iOS 7, men har ikke erfart noen av de problemene du har der.

 

Ulogisk system iOS.

 

For noe tull.

Lenke til kommentar

Sony sitt system irriterte meg, misforstod meg og gjorde ikke det jeg ville det skulle gjøre (å flytte ikon oppå et annet ikon for å danne mappe ble som regel til at det presset seg i mellom istedenfor osv).

 

Akkurat denne typen argument fungerer jo ikke, det er jo bare fordi du er vant med noe annet. Jeg tipper jeg kommer til å bli rimelig f***ings frustrert med iOS når jeg prøver å flytte et icon mellom to andre, men iOS lager en mappe av det istedet.

 

Forøvring håper jeg vi klarer å la være å gjøre dette om til nok en Android vs. iOS diskusjon, det MÅ det jo være nok av her på forumet fra før av :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...