Gå til innhold

Dobbelt opp med "reserverte beløp" i nettbank


kupoexp

Anbefalte innlegg

Hei.



I det siste har jeg lagt merke til at når jeg kjøper noe med VISA-kort på internett, dukker det to reservasjoner på det samme beløpet opp i nettbanken min. Altså blir summen jeg skal betale reservert to ganger, i stedet for én gang.



Etter noen dager blir det ene av de to beløpene betalt tilbake til kontoen min. Hvorfor skjer dette?



Hvorfor blir beløpet reservert dobbelt opp?
Endret av kupoexp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er jo bare tull. Slikt skjer når det er feil i betalingsløsningen som brukes.

 

Burde jeg ta kontakt med banken min angående dette? Hittil har jeg fått det feilaktig reserverte beløpet tilbake hver gang, men jeg har jo ingen kontroll over hvorhvidt jeg får det tilbake eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Burde jeg ta kontakt med banken min angående dette? Hittil har jeg fått det feilaktig reserverte beløpet tilbake hver gang, men jeg har jo ingen kontroll over hvorhvidt jeg får det tilbake eller ikke.

Det skader ikke å høre om de har en forklaring! Er det forresten samme nettstedet det skjer på hver gang?

Lenke til kommentar

Det er det samme nettstedet (ulike selgere, men samme nettsted) hver gang. Regner med alle selgere på nettstedet bruker det samme betalingssystemet.

Du kan selvsagt ta en prat med banken, men mye tyder på at dette er et problem/feil med betalingssystemet til nettstedet. Det kunne være en ide å sende en mail til dem og be(spørre pent...) om en forklaring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skjedde meg og faktisk. Men jeg ble trukket to ganger, ikke reservert to ganger.

Det viste seg å være en kjent feil hos VISA, og at de jobber med saken selvsagt.

Jeg har fått tilbake de beløpene som ble trukket to ganger.

 

Men om det ikke ordner seg, så bør trådstarter kontakte banken ihvertfall.

Takk for svar.

 

Når skjedde dette deg?

 

Og husker du evt. hvor lenge det gikk før du fikk tilbakebetalt?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Når skjedde dette deg?

 

Og husker du evt. hvor lenge det gikk før du fikk tilbakebetalt?

Det var vel mandag. Så det er nok mulig at de har litt problemer ennå.

 

Mailen jeg fikk fra banken:

 

Dette er en kjent feil hos VISA, som nå skal være rettet. Du vil også se dette nå på dine kontobevegelser.

 

Ha en fin dag!

 

Vennlig hilsen

(Banken)

Lenke til kommentar

Det var vel mandag. Så det er nok mulig at de har litt problemer ennå.

 

Mailen jeg fikk fra banken:

Tusen takk! Det var lettende å høre. Regner med det er den samme feilen jeg har kommet borti da, siden jeg kun har opplevd dette nå nylig (forrige uke og denne uka).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...