Gå til innhold

Hvordan kan jeg få Battlefield 3 til å fungere på Windows 8?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når et program eller spill sier at det kun støtter et gitt OS, så sier det seg selv at det kun gjelder bakover (altså, kan du ikke gå lavere/tidligere enn de OSene som står oppgitt).

 

Operativsystemer som ikke var lansert (eller helt nylig lansert) eller kanskje til og med ikke planlagt kan jo selvfølgelig ikke bli oppgitt som støttet, da de på produksjonsdatoen ikke eksisterte.

 

Spill som fungerer på Windows 7 vil også fungere på WIndows 8 (men ikke nødvendigvis omvendt, da Win8-støtter nyere APIer).

 

Nye OS har ingen begrensning til å spille gamle spill/applikasjoner, og største problemet er nok heller eldgamle spill som er 8/16/32-bit, og dermed vil slite med 64-bit Operativsystemer (som har eksistert på windows-platformen siden XP).

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF3/BF4 fungerer utmerket på Win8, og om du har problemer med å spille det så er det ikke pga OSet, men pga noe annet.

BF4 fungerer faktisk aller best på Win8, men betraktelig bedre ytelse kontra andre OS. Mens BF3 fungerer omtrent like bra både på Win7 og Win8.
Om du har problemer så anbefaler jeg at du starter en tråd som omhandler BF3-problemer generelt. Da gjerne med en detaljert beskrivelse om hva du har problemer med. Kan jo være bla. en ide å sjekke om maskinvaren er kraftig nok osv...

Lenke til kommentar

Vell, da gjør du rett og slett noe feil. Man må jo selvsagt ha oppdaterte drivere og punkbuster, men Windows 8 skalerer bakover helt fint. Battlefield 1942 står at bare støtter Windows xp etc.. men fungerer jo selvfølgelig på Windows vista, windows 7 windows 8 og kommende operativsystemer.

 

Nå har jeg vært så tydelig jeg kan, og at det ikke står på pakke at det støtter windows 8 har ingenting å si. (Gjelder alle spill og programmer)

 

Som sagt windows 8 ble vanlig etter at bf3 ble lansert, og derfor står ikke win8 på som støttet på pakka. Det er vel nesten selvsigende? (At de ikke kan spå alle kommende OS)

Lenke til kommentar

Nå har jeg utfaset slike plastskiver for lengst og har dermed ikke brukt en CD/DVD på en 8års tid eller noe, så kan hende jeg er litt rusten. Har i hvert fall aldri brukt det på et OS nyere enn XP more or less, så mulig ting har skjedd siden da. :p

Men finner ikke DVD-ROMen spillet?

Hva skjer hvis du høyreklikker på DVDen, samt velger autorun?
Hvis du høyreklikker, trykker åpne, for deretter lete deg frem til setup.exe, hva skjer da?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Uansett så vil han vel måtte laste ned det meste av spillet via origin, så et par ekstra GB gjør vel ikke så mye? Totalt tar jo BF3 ca 40 GB, hvorav du kun får rundt 10 GB fra plata (og dermed 30 GB du må laste ned i form av oppdateringer for å spille).

 

Kort sagt, gjør som resten av verden og last ned via origin (som du uansett må ha for å spille spillet).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...