Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det mulig å oppgradere VW 2006mod orginalstereo?


Anbefalte innlegg

Jeg har et skikkelig I-landsproblem. Har vanlig stereo i bilen, men kunne tenke meg å ha muligheten til å plugge i en usb eller mp3-cd, litt irriterende å bare kunne høre på radio og vanlig cd... Er det mulig å bytte innmaten? Eller er det for dyrt/slitsomt til at det er verdt det?

 

Bilen er en Touran.

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en ny spiller med ramme for montering i bilen. Gjorde samme med en 05 passat, er bare snakk om en Iso overgang, spiller og monteringsramme :) Enkel prosess som tar en drøy halvtime.

 

Til eksempel:
Jeg hadde en original 2-DIN spiller i min, men bytta ut til Pioneer DEH-80 PRS med "lomme" under. Der var det med iso overgang men ikke overgang for antenne (får kjøpt på biltema eller bilxtra for ca 80 kroner). Så var det bare å koble til strømmen på iso-overgangen slik at den får strøm når du starter, kutter når du kutter tenninga men har en liten standbystrøm for internminne, og stappe den inn i bilen. Presto, usb, aux og bluetooth til en nett sum av ca 3500 kroner. Alt avhenger som sagt av hvilken spiller du kjøper når det kommer til sluttsum. Skal du kun ha USB så kan du komme langt med 8-900 kroner.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Ok, er ikke aktuelt å spandere 1000kr + frakt for bare på en ramme og så putte inn en dritstygg glorete cdspiller, og en 2-din går ikke, da det ikke er en 2-din-luke, men avlange hull som i bildet her:


TouranOriginalRadio.jpg



Den siste løsningen der virker mer plausibel, selv om det virker litt dårlig og begrenset at jeg må simulere cdskifter, men får jeg sjekke det ut, takk for tipset. Det beste hadde selvsagt vert å omprogrammere innmaten hvis det er mulig, slik at den tar mp3cd..



Men det burde vel være mulig å bytte dekselet rundt? Slik at en slik hadde passet?


VW_RCD510.jpg


Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket i bilen idag kom jeg frem til at det bare var løgn det jeg kom med at jeg har den spilleren med 2 "deler" og et rom i midten, jeg har 2-din spilleren :) Så da er det bare å finne en passende 2din spiller fra en nyere VW. Noen som vet om GPS delen trenger ekstra antenne eller om den bare virker på den vanlige antennen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...