Gå til innhold

Kopiere data fra en NAS til en annen raskest mulig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Netgear Readynas NV+ V2 og en Buffalo LinkStation Pro Quad og skal kopiere ca 3TB med data fra den første til den andre.

Hva er kjappeste måte å gjøre dette på? En Windows 7 maskin koblet til samme nett som kopierer fra en folder til en annen? Andre løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket verktøy skal jeg bruke? Kan ikke se at jeg kan benytte web-grensesnittet til verken Netgear eller Buffalo for å kopiere til en annen enhet..

Skrevet

Jeg mappet opp min gamle QNAP fra min nye Synology via webgrensesnittet (desktopen) på Synology-en.

Kanskje Buffalo har den samme muligheten?

Gjest Slettet-jDflNq
Skrevet

Bruk SMB/nettverksdisker.

Gjest Slettet-jDflNq
Skrevet

På Netgear NAS-en så har du vel noe i web interfacet som heter shares? Der skal du aktivere SMB eller hva enn det kalles og så kan du koble til den i Windows ved hjelp av å skrive \\IPtilNAS\navnpåshare i run eller der du legger til nettverksdisker (høyreklikk på datamaskin).

Skrevet

Ja, det har jeg gjort. Koblet til et share på hver NAS på PC'en og deretter startet kopi imellom.

Jeg benytter GB nettverk. Likevel ligger jeg bare på ca 20MB/s. Tenkte det var mulig å få det til å gå fortere på et vis..?

Skrevet

Som jeg allerede har sagt, SSH og rsync. Såvidt jeg klarte å finne ut med litt kjapp googling har begge boksene støtte for dette. Raskere og enklere blir det neppe.

Skrevet

Som jeg allerede har sagt, SSH og rsync. Såvidt jeg klarte å finne ut med litt kjapp googling har begge boksene støtte for dette. Raskere og enklere blir det neppe.

Sorry, ditt innlegg glapp da jeg leste igjennom. Skal teste det.

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...