Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg har migrene


Ord

Anbefalte innlegg

I går kveld opplevde jeg nok en gang en mild til sterk hodepine. Jeg får disse i uker med mye stress, men også i perioder jeg bruker hodet mye (f.eks. Om jeg bruker hele dagen på å game). Hodepinene er pulserende, man kjenner at blodet strømmer til hodet for hvert hjerteslag. Smerten kommer vanlig fra dypt inni hodet. Er nesten som om hele hodet verker. Vanligvis hjelper det sånn halvveis å ta en paracett. Jeg blir ikke kvitt hodepinen, men den blir mild nok til at jeg kan fortsette å være aktiv.

 

Siden jeg får hodepinene så ofte (1-2 ganger i uken, noen ganger oftere), så mistenker jeg at det kan være en form for migrene. Er det noen med migrene her som kjenner seg i det bildet som jeg beskriver?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du slutter å bruke hele dager forrran pcen og heller kommer deg litt ut, så blir det bedre. Det du sliter med er ikke migrene. Det er galskap. Husk at den menneskelige kroppen ikke er laget for å sitte å stirre i en skjerm hele dagen.

 

En paracet vil heller ikke dempe noe serlig med smerter i hode ved migere, hvertfall helt minimalt.

Endret av Pòǹdùs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du slutter å bruke hele dager forrran pcen og heller kommer deg litt ut, så blir det bedre. Det du sliter med er ikke migrene. Det er galskap. Husk at den menneskelige kroppen ikke er laget for å sitte å stirre i en skjerm hele dagen.

 

En paracet vil heller ikke dempe noe serlig med smerter i hode ved migere, hvertfall helt minimalt.

 

Hvor mye ute foreslår du at jeg skal være? Skal jeg gå turer, eller bare ta korte pauser hver time?

Lenke til kommentar

Det høres ut ikke ut som migrene. Ettersom du har hodepine såpass ofte anbefaler jeg at du tar en tur til lege og optiker (sjekke synet).

 

Sjekker synet ofte og bruker linser som passer utmerket. Skal ikke være noe problem med synet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...