Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Jan R. Halvorsen - 30 mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg ikke har postet her før; men jeg har tittet innom jevnt og trutt.

 

Jeg har samme objektiv, men i µ4/3 utgave (oktoberfest 2012), og kjenner igjen hvordan objektivet "tegner".

 

På NEX, så blir det en mer anvendelig brennvidde enn på µ-4/3 og det synes på bildene dine.

 

Vanskelig å velge favoritter - du får en jobb å plukke ut 3-4stk. til galleriet.

 

Noen bilder som jeg festet meg ved er "Sped begynnelse", "Høstportrett", "Stairs", "Duo" og "Linjer"

Lenke til kommentar

 

En særdeles flott fest hittils, som jeg skammer meg for å ikke ha kommentert hittils.
Høstportrettet fra 5. oktober var pent med fint lys.
Duo fra 11. oktober er av gatefoto jeg liker særdeles godt. Flott s/h-behandling! Av de beste i årets fest.
Basketbildet var også gøyalt. Godt treff :)

 

 

Ikke noe å skamme seg over, har hatt problemer med tid selv. Takker så mye når jeg nå fikk en hyggelig kommentar!

 

Beklager at jeg ikke har postet her før; men jeg har tittet innom jevnt og trutt.

 

Jeg har samme objektiv, men i µ4/3 utgave (oktoberfest 2012), og kjenner igjen hvordan objektivet "tegner".

 

På NEX, så blir det en mer anvendelig brennvidde enn på µ-4/3 og det synes på bildene dine.

 

Vanskelig å velge favoritter - du får en jobb å plukke ut 3-4stk. til galleriet.

 

Noen bilder som jeg festet meg ved er "Sped begynnelse", "Høstportrett", "Stairs", "Duo" og "Linjer"

 

Samme til deg, takker så mye for kommentaren! Hyggelig noen av bildene falt i smak, også noen jeg selv var litt i tvil om.

 

Likte veldig godt den 23. :) Fungerte veldig bra med lang lukkertid der.

 

Takker!

 

Mange flotte her! Favoriter 12 oktober, veldig flott. 21. okt var delikat!

23. okt var også flott!

 

Takker!

 

Krysset fra den 23 ble pent. Fine farger.

 

Takker!

 

"Krysset" er spennende og litt mystisk. Fint lys.

 

Og takk til deg også :)

Lenke til kommentar

Samme til deg, takker så mye for kommentaren! Hyggelig noen av bildene falt i smak, også noen jeg selv var litt i tvil om.

Det er faktisk noe av det jeg liker med disse festene; det er feedbacken jeg får på bilder som jeg synes er litt "meh", men andre synes er helt konge. Det motsatte skjer også;og det er også lærerikt.

Lenke til kommentar

På tide at jeg bidrar litt her og, synes jeg... Etter å ha kikka gjennom hele tråden, så må jeg bare si at Duo sitter igjen som den desiderte favoritten. Alt stemmer liksom, komponsisjon, sorthvitt-konverteringen (regner med at det er konvertert fra farger?), instrumenter, samt det lille spørsmålet som melder seg for enhver hobbymusiker: hvilket instrument skjuler seg i kassa til han til høyre? Selv synes jeg det ser ut som noe i størrelsesorden althorn eller tenorhorn. På den annen side - en duo bestående av kontrabass og alt-/tenor-horn? Merkelig. For lang lukkertid? Hvis du hadde sagt at det var intensjonen at det skulle være sånn, så hadde jeg trodd på deg tvert.

 

Nuvel, det er flere fine her. Vil spesielt nevne disse:

Motlysbildet 2. oktober - jeg er veldig svak for motlys fra lav sol. Du treffer fint på denne.

Høstportrettet er veldig fint, og fin bokeh i bakgrunnen.

Bugs Urbn - her har du fått ganske mye ut av ganske lite, men jeg tror jeg ville ha droppa ramma. Det er vel lov å dra litt i spakene i post? Så lenge det ikke blir helt parodisk, og den fella har du ikke gått i.

Alene sitter som et skudd. Kjenner nærmest sårheten til jenta der hun sitter alene på trehjulssykkelen sin. Det kan være så mye klisjé det bare vil for meg ;)

Krysset er veldig spennende, med det noe mystiske beinet som er på vei gjennom bildet.

 

Mye fint her, Halvorsen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...