Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - pybalto - 300mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk til deg og FunFact.

 

Jeg var ute med tassen. Må passe på at det ikke blir "bare hund" her i denne måneden. Han er litt frosen av seg, lille kroppen, så turen ble kort. Rakk et bilde av noe strå med snø på. Er kanskje kjedelig motiv, men lar det gå så blir det ikke noe stress med bilder resten av denne andre uka. Liker vel egenlig dårlig å stresse med ting.

 

Lenke til kommentar

Takk, Substitute og MotoG. :)

 

Ute var det nettopp nordlys så jeg da jeg gikk en liten kveldstur.. tro hvordan det gjør seg med 300mm. :huh: Blir vel ikke akkurat "landskap med nordlys", får se om jeg gidder gå ut å prøve om det skulle dukke opp igjen i kveld. ("gidder": det er kaldt, eller egenltig er det bare -9, men det er første gang det er "så kaldt" denne sesongen.. og da kjennes det kaldt ut.)

Lenke til kommentar

Jeg blir i så godt humør av se bildene dine av Tassen. Jeg er usikker på hvorfor, for jeg er ikke et hunde-menneske"; jeg tror det er fordi du fanger personligheten hans så godt (Det er tydelig at du har et godt øye for bilder).

 

Strået gikk jeg glipp av i forggie gjennomgang - dumt av meg. Det ble lekkert :)

Lenke til kommentar

Forventningsfull tass den 14. Veldig god blikkontakt.

Strået sliter under "åket" ser jeg. Her ser man hvor kraftfull en 300mm er når det gjelder å kaste bakgrunnen helt ut av fokus.

18. okt: "Tassebilde" igjen. Veldig bra timet i spoileren. Ikke lett å treffe så bra med fokus på en løpende hund med en 300 heller, men her sitter det dønn.

Lenke til kommentar

Ja det siste av Tassen ble veldig flott! Flott fanget. Selv har jeg en hund som ikke har tid til å stå sån å lytte!

Og bilde i spoileren var også flott!

Takk, :)

Han er enda valp. Født i februar tror jeg. Så det er stadig noe nytt å oppleve.

 

Forventningsfull tass den 14. Veldig god blikkontakt.

Strået sliter under "åket" ser jeg. Her ser man hvor kraftfull en 300mm er når det gjelder å kaste bakgrunnen helt ut av fokus.

18. okt: "Tassebilde" igjen. Veldig bra timet i spoileren. Ikke lett å treffe så bra med fokus på en løpende hund med en 300 heller, men her sitter det dønn.

Jo, på nært hold er tele suveren til å isolere motivet, om man kan si det slik. Løpende Tassen.. 7D'en har en AF jeg er godt fornøyd med, jeg kan ikke ta æren for det. Om man bare treffer, og har rask nok lukkertid, så fikser den det. Takk, for kommentaren. :)

---

Det "nærbildet" i forrige innlegg fra meg..

Jeg satt på stolen foran dataen, rulla den (altså stolen) til glasskapet der kamera lå, som er ca.1 & 1/2 meter unna. Rulla tilbake, tok bildet ut av åpent vindu, og tømte, redigerte og la det ut på nett. Alt uten å reise meg fra stolen. Derfor "nærbilde". Og det er "Polaris".

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Takk, var en test på hva jeg har å jobbe med. Bildet er på f20 :eek: 30 sek lukkertid. Bare for å se hva jeg fikk med både EF12II, EF25II og 500D påmonter. Ingenting av det endrer brennvidden. Så fikk jeg en anelse av dette sammen med andre bilder jeg tok, med forskjellige kombinasjoner av de dingsene. Bildet er ikke croppet, og er omtrent på det nærmeste jeg kan være. Det er eikene på kawasakien. De er litt rustne, har en liten jobb med dem i vente.. Skulle hatt sandblåsingsutstyr..

Lenke til kommentar

Jeg blir i så godt humør av se bildene dine av Tassen. Jeg er usikker på hvorfor, for jeg er ikke et hunde-menneske"; jeg tror det er fordi du fanger personligheten hans så godt (Det er tydelig at du har et godt øye for bilder).

 

Strået gikk jeg glipp av i forggie gjennomgang - dumt av meg. Det ble lekkert :)

Jeg har tenkt litt på det du skrev her. Det med å fange personligheten til Tassen. Det er litt av en tilleggsutfordring du ga meg der. :green:

 

Jeg tar utfordringen. :wee:

Lenke til kommentar

Tre innlegg på rad er ihvertfall rart.. :confused:

 

Jeg legger ut et bilde av en "Satans traktor-skjit!". Jeg gikk rundt "ringen" med Tassen, i motsatt retning av traktoren. 30-40m bortafor der den er på bildet, så sto han skjåføren utafor og ropte ut akkurat det. :wee:

 

SATANS TRAKTORSKJIT!!

 

 

I spoiler Tassens personlighet.

 

Han er enda valp, litt over 8mnd. Så han sover mye..

 

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...