Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - pybalto - 300mm


Anbefalte innlegg

Ok, da er det Tassen.

 

 

 

Personligheten i spoiler,,

 

 

Han elsker snø er det ut som. Stikke hodet lang ned i det,, så må man være rask før han rister det av seg igjen..


Også er han veldgig oppmerksom på ting "som ikke hører hjemme her".. Her har han fått øye på et nøkkelknippe som henger på en busk. Tok ikke bilde av nøklene, men de har hengt der par-3 år nå så..

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarene alle sammen. :)

 

I dag har jeg og tassen også vært en tur. Gikk forbi nøkkelknippet og lar det være i spoiler i dag, som Tassens "personlighet", det er mye som er vanskelig å dokumentere med 300mm når det gjelder ham .. mye skjer rett ved siden av meg. :wee: Får se om jeg klarer det.

 

Dagens festbilde er en fuglekasse. Har gått forbi den mange ganger opp igjennom, men har aldri sett fugler der.

 

 

 


Sa du kom? Han kommer som et skudd når jeg roper.

 

 

Lenke til kommentar

Takk Blomvik. :)

 

Nå syns jeg vi begynner slite litt. Ikke Tassen da, men jeg og kameraet. Står opp velidig tidlig for tiden, og i dag var jeg og tassen på en ganske lang tur (for ham) i skogen. Bygdelaget har begynt jobbe såle til skiløypa si, og den er perfekt for ham å løpe på.

 

Men tilbake til "slite" da.. F.eks mistet jeg en situasjon jeg hadde stilt 1/800 sek til. Det var for mørkt, for tidlig på morgenen. Lyset var ikke kommet skikkelig enda. Og kameraet skulle hjelpe meg litt.

 

Må ligge på ISO3200 eller ISO6400 for å få noenlunde lukkertid til å få et ok bilde, og da er ikke de filene så veldig pene fra 7D'en heller. Også har den en sånn teit autofunksjon påslått fra fabrikkinsstillingene, som overstyrer valget ditt, så av og til er det 1/125sek også.. må slå den av. :confused:

 

Ellers.. i dagslyset. Da fungerer 7D en helt fint. Om jeg bare har det lyset.

 

Jeg legger inn tre bilder fra i morges. To av dem i spoiler.

 

Også bryter jeg utfordringen. Skal levere bilder ut måneden, men bytter kamera. Jeg bruker 6D med 300mm'en ut måneden. Kan vurdere å bruke 1,4 ekstender for å få et mer 7d-aktig utsnitt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Takk Tomsi, nå er jo 7D det egentlige kameaet jeg skal bruke da. for å fullføre.

Likte ikke tanken på å gå ut med ham når 7D ikke lenger henger med mtp at 6D ligger hjemme.. derfor tenkte jeg bruke 6D ute heretter. På høy-ISOytelse så føler jeg at 6D er en divisjon eller to over. Egentlig har jeg aldri vært fornøyd med høy-iso-støyen på 7D, men jeg har vært stille om det..

Lenke til kommentar

Takk Tomsi, nå er jo 7D det egentlige kameaet jeg skal bruke da. for å fullføre.

Likte ikke tanken på å gå ut med ham når 7D ikke lenger henger med mtp at 6D ligger hjemme.. derfor tenkte jeg bruke 6D ute heretter. På høy-ISOytelse så føler jeg at 6D er en divisjon eller to over. Egentlig har jeg aldri vært fornøyd med høy-iso-støyen på 7D, men jeg har vært stille om det..

Jeg har prøvd både 7D og 6D og er helt enig med din vurdering av ISO-ytelsen til de to. Men det er allikevel to fine hus; jeg har en Olympus E-30 som jeg er glad i, men den er ISO-messig en eller to divisjoner under 7D-en igjen - så ISO 800 er absolutt maks ...

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det lureste jeg har gjort.. startet på skogstur i småsko i dag. Så turen ble kort, for det var så kjipt å tråkke i snøen med vann under.

Men tok et bilde av Tassen underveis. Planen var å dra hjem og skifte sko (og sokker..) og starte ut igjen. Det er så deilig med solskinn igjen etter mange lange dager med sludd og regn. Sola går ned igjen om litt under en time, så man får vel raske på om det skal bli noen solskinnstur i dag.

 

Her er bildet av Tassen, om det blir en tur til, og flere bilder, så skal jeg sette en i spoiler etterpå.

 

 

Så takker jeg for festen. Det har vært så som så med motivasjonen denne gang. Takk til alle som bidro.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...