Gå til innhold

Månedens anbefalte mobilspill (Android, iPad, iPhone, WPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mange Ios ekslusive tester, mer android.
(android er faktisk størst i Norge.. uansett om dere godtar det eller ei..)

 

Dere har enda ikke testet north & south (genial amiga remake). Breach & clear. (veldig bra tur basert spill, ligner litt på Jagged Alliance) Simon the sorcerer (bra touch remake) og Larry remake. Mace er ett bra shootemup spill (favoritt sjanger på mobiln og det kommer ut mange shootemups hver måned. De fleste er dårlige så gjerne trekk frem de få som er virkelig gode.)

 

Få gjerne frem hvordan spillene er teknisk og hvor bra de er tilpasset touch.

Flere tester av spill som egner seg godt på pads.

Endret av per parker
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor er Gamer.no og alle andre anmeldere så snille med karakterene på mobilspill? Kan dere ikke begynne å bruke den samme skalen som dere bruker på PC/konsollspill? Jeg føler ihvertfall at anmeldere anmelder mobilspill med et voldsomt handicap i forhold til spill på andre medier.

Jeg har testet en god det mobilspill, og mange av de dere gir 8-9/10 føler jeg ofte fortjener 3-5/10.

Lenke til kommentar

Tja vel egentlig så har jeg ingen direkte tall for norge men vi er vel ikke så forskjellige fra resten av verden?

 

http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24257413

 

Tro det eller ei, men Norge er faktisk et eple land. Våre inntekter er såpass høye at vi er mer opptatt av å kjøpe et merke fremfor å gå etter det som gir mest for pengene.

Nå er jeg for lat til å lete opp statistikker, men mener at iOS fremdeles har litt over 50% av (smart)mobilmarkedet her til lands og når det gjelder nettbrett er det nok enda mer i Apples favør, desverre.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men Norge er faktisk et eple land. Våre inntekter er såpass høye at vi er mer opptatt av å kjøpe et merke fremfor å gå etter det som gir mest for pengene.

Nå er jeg for lat til å lete opp statistikker, men mener at iOS fremdeles har litt over 50% av (smart)mobilmarkedet her til lands og når det gjelder nettbrett er det nok enda mer i Apples favør, desverre.

 

Både i 2011 og 2012 var det android som lå på topp her til lands, tviler på at situasjonen har endret seg i år. iPhone som enkelttelefon selger bedre enn androidtelefoner, men grunnet fragmentering og utallige håndsett med android, så har android som operativsystem en større markedsandel enn ios.

Endret av Cheesepolice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så utrolig lei av sytingen når det kommer til at de legger ut fler spill som er for iOS.

Det er slik det fungerer!

Spill kommer som oftest senere til Android enn iOS.

Grunnen er ikke prosentandeler, men så enkelt som at de som lager spill tjener mer om de lager de for iOS kontra Android.

Leste en liten artikkel om dette for ikke så alt for mange mnd. siden, da jeg selv lurte på hvorfor iOS alltid får de beste spillene først alikevel om Android er såpass stort som det er.

 

Og ja, jeg har android på mobiltelefonen og iOS på iPod Touch'en.

 

+ for at dere la ut mange spill denne gang.

Fint og stort utvalg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...