Gå til innhold

Operativsystem til ny pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv Windows 8 og er veldig fornøyd med det.

 

Det virker som folk ikke liker Metro-grensesnittet, noe jeg er enig i. Jeg ga det en uke før jeg la inn StartIsBack (koster 3$ for 2PC eller 5$ for 5PC).

Nå slipper jeg Metro og jeg syns den virker hakket raskere enn Windows 7.

Jeg valgte StartIsBack etter å ha prøvd 3 gratisalternativer, men var StartIsBack jeg ble mest fornøyd med. Føles mest ekte på en måte.

 

DirectX 11.2 er eksklusiv til Windows 8.1 og Xbox One.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste vil ikke gå fra win7 til win8 fordi de ikke liker metro, men jeg tenker slik at man må bare henge seg på det nyeste, for man vil bare se mer og mer til windows 8.

 

Jeg anntar også at win8 får hyppigere oppdateringer osv enn win7.

 

Win8 oppleves endel raskere for meg, spesielt oppstart og generelt hastighet når man skal åpne programmer.

 

 

Nå har jeg brukt Ubuntu de siste 6mnd, det er mulig noe er forandret i win8.1 etter sist jeg brukte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Win8 er jo stort sett akkurat som Win7, bortsett fra metro. Liker du ikke metro, kan du bruke et av de mange programmene som fikser en Win7 lignende startmeny, eller et hvor du kan lage din egen startmeny.

 

Så skjønner ikke argumentet med "Win8 er for nettbrett og telefoner".

 

Men har du Win7 fra før, så er det ikke all verdens grunn til å oppgradere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker Win 7 selv på gamer PCen og har ingen store planer om å oppgradere. I og med at microsoft lover 10 års support på alle OS (win 7 kom i 2010) så vil de fortsette å komme med oppdateringer fram til 2020, og innen den tid har nok jeg (og sikekrt du også) kjøpt en ny PC.

 

Jeg bruker Win 8 på laptopen og lå innrømme at jeg ikke likte det i begynnelsen, men det er bare til man blir vant til å bruke det nye grensesnittet.

 

PS: nye spill som BF4 og GTA V kan kjøre helt fint på til og med Win XP (kom i 2003), så jeg tror ikke det har så mye å si hvilken versjon av Windows du velger. De skulle jo egentlig slutte å komme med opdateringer for XP tidligere i år.

Lenke til kommentar

Er du en vanlig bruker, ville jeg valgt Windows 8. Selv om det er lite praktisk (har brukt det i et halvt år nå, mener fortsatt at Windows 7 er lettere/mer praktisk å bruke), er det det ferskeste operativsystemet, og er derfor det beste valget.

 

Om du absolutt trenger stabilitet og kompatibilitet tror jeg at Windows 7 passer best, men det viker ikke som om det er ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å spille puslespill når jeg skal arbeide på pcen.

 

Vel, da er det fint at Win8 - helt uten tillegg - i bunn og grunn er veldig likt 7. Trykk Windows-tasten, skriv litt av navnet, trykk enter for å starte ting. Fest det du bruker ofte på startlinjen. Det eneste du må venne deg til er å trykke Win+D etter å ha logget på, men i 8.1 kan man såvidt jeg vet sette det som standard også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...