Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ferie, diare, kvalme, svimmelhet, sliten. Trenger råd!


Barkster

Anbefalte innlegg

Har vært en tur i Spania. Digg med ferie men ble fort dårlig i magen. Spiste tapas på mandag. Denne tapasen inneholdt kylling. Kyllingen så ikke så bra ut men hadde tatt noen øl og jeg var sulten. Jeg har spist litt salat og drukket brus med isbiter iløpet av ferien. Disse 3 tingene kan framprovosere diare i utland. Natt til tirsdag oppførte magen seg rart. Det buldret og braket i tarmene. Tok en kjøretur til Ronda dagen etterpå. Turen dit tok en hel dag. Magen var skikkelig oppblåst og jeg rapet og rapet hele veien både opp dit og ned igjen. Var litt bedre på onsdagen men diaren var der fortsatt. Det samme gjalt hjemreisedag torsdag. Tok en pille ( Imodium) da jeg kom hjem. Disse har fungert mot diareen :) Dagen i dag startet bra men det har endret seg nå. Jeg spiste ikke før sånn i 2 tiden i dag. Spiste loff og 1 lunsjkake/medisterkake med grønnsak. Da jeg begynte på lunsjkake nummer 2 fikk jeg jævelig vondt i magen. Jeg var sliten og trøtt så jeg la meg på sofaen. Da jeg lukket øynene følte jeg med svimmel og kvalm, føler at jeg ikke får pustet skikkelig. Prøvde igjen og igjen men det ga seg ikke. Jeg har ikke trengt å gå på 2'ern i dag. Har prøvd å spille litt i dag men etter en stund blir jeg uvel. Jeg skriver mye her nå. beklager det, men jeg forstår ikke hvorfor kroppen oppfører seg slik. har blitt matforgiftet tidligere og da har de værste vært de første, ikke den siste. Er det noen her som har hatt en lignende episode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønner seg som regel å bruke en god probiotika-kur før man reiser og også ta den mens man er på reise. Da reduserer du risikoen for problemer slik du tar opp. Du kan forsøke å ta en kur nå for å rette opp.
En flakse Vita Biosa på helsekost inneholder mange gode og dokumenterte bakteriestammer.
Hvis du har et apotek i nærheten kan du vurdere Idoform travel.

Lenke til kommentar

Lønner seg som regel å bruke en god probiotika-kur før man reiser og også ta den mens man er på reise. Da reduserer du risikoen for problemer slik du tar opp. Du kan forsøke å ta en kur nå for å rette opp.

En flakse Vita Biosa på helsekost inneholder mange gode og dokumenterte bakteriestammer.

Hvis du har et apotek i nærheten kan du vurdere Idoform travel.

Takk for svar! skal sjekke opp dette på apoteket i morgen. Håper at formen er beder i morgen også. Er litt usikker på sovinga men jeg prøver etterhvert

Lenke til kommentar

Fikk sovet litt i natt. 1,5 timer til å begynne med. Våknet klokken 03:00 Gikk for hente telefonen som lå til lading på stua. På vei tilbake fikk jeg frysninger etterfulgt av kraftig skjelving. Tok en varm dusj som hjalp. Var nummen i hele kroppen eter dusjen. La meg igjen. Da jeg våknet opp i dag tidlig var tsjorta gjennomvåt av svette. Venstre arm er fortsatt litt nummen.

 

Lønner seg som regel å bruke en god probiotika-kur før man reiser og også ta den mens man er på reise. Da reduserer du risikoen for problemer slik du tar opp. Du kan forsøke å ta en kur nå for å rette opp.
En flakse Vita Biosa på helsekost inneholder mange gode og dokumenterte bakteriestammer.
Hvis du har et apotek i nærheten kan du vurdere Idoform travel.

Fikk anbefalt kulltabletter på apoteket. Tar en tur på legevakta for sikkerhets skyld. Det kan jo være virus som forårsaker dette

Lenke til kommentar

Fikk sovet litt i natt. 1,5 timer til å begynne med. Våknet klokken 03:00 Gikk for hente telefonen som lå til lading på stua. På vei tilbake fikk jeg frysninger etterfulgt av kraftig skjelving. Tok en varm dusj som hjalp. Var nummen i hele kroppen eter dusjen. La meg igjen. Da jeg våknet opp i dag tidlig var tsjorta gjennomvåt av svette. Venstre arm er fortsatt litt nummen.

 

Fikk anbefalt kulltabletter på apoteket. Tar en tur på legevakta for sikkerhets skyld. Det kan jo være virus som forårsaker dette

 

Kull vil kunne suge opp og binde giftstoffene som blir produsert av dårlige mikroorganismer som skjer med matforgiftning, så det kan dempe symptomene dine. Er nok lurt å få en ordentlig undersøkelse. Det er mange uvante mikroorganismer i varmere strøk. Det å ta medisin for å stoppe diaré er ikke alltid så lurt siden kroppen bruker dette som en forsvarsmekanisme for å bli kvitt nettopp giftstoffene og de mikroorganismene den ikke vil ha.

Lenke til kommentar

 

Kull vil kunne suge opp og binde giftstoffene som blir produsert av dårlige mikroorganismer som skjer med matforgiftning, så det kan dempe symptomene dine. Er nok lurt å få en ordentlig undersøkelse. Det er mange uvante mikroorganismer i varmere strøk. Det å ta medisin for å stoppe diaré er ikke alltid så lurt siden kroppen bruker dette som en forsvarsmekanisme for å bli kvitt nettopp giftstoffene og de mikroorganismene den ikke vil ha.

Hei igjen. Var til undersøkelse i dag, de fant ingenting. Jeg er nok en hypokonder :rofl:hehe. Er nok matforgjiftning dette ja. En temmelig hissig en i forhold til de jeg har hatt tidligere. De ba meg kutte ut bruk av (Imodium) slik du også sier. Veldig beroligende å få det sjekket. Blir litt var når man blir syk i utlandet. Har tatt et par timer på øyet, tskjorta er gjennomvåt nå igjen. Føler meg fortsatt like slapp, armen er fortsatt litt nummen. Takk for hjelpen! Du har vært til stor hjelp vidor! Jeg kommer til å poste her hvis det ikke blir bedre.

Lenke til kommentar

Tja, du får nesten ramse opp med symptomene.

Personlig tror jeg du fikk litt diarré og muligens ble smittet med forkjølelse / influensa. Har nylig hatt det selv og den formen som er ute og går her i nærområdet er tydeligvis en som du kaldsvetter mye av og har mye smerter i ledd og muskler.

 

Mye behov for søvn også.

Lenke til kommentar

Tja, du får nesten ramse opp med symptomene.

Personlig tror jeg du fikk litt diarré og muligens ble smittet med forkjølelse / influensa. Har nylig hatt det selv og den formen som er ute og går her i nærområdet er tydeligvis en som du kaldsvetter mye av og har mye smerter i ledd og muskler.

 

Mye behov for søvn også.

Har hatt mye diarre. Har tatt Imodium men sluttet med det etter anbefaling fra lege. Siste Imodium jeg tok var for 2 dager siden. Har ikke vært på 2ern på 1,5 dager før i dag. Spiste middag, kjøttkaker. Det tok ikke mer enn 5 minutter før diareen var i gang. Magen føltes tom etter do turen, noe jeg synes er merkelig. Kan kroppen faktisk løse opp på så kort tid? Jeg har ikke hatt vondt i ledd så vidt jeg kan huske. Hadde litt vondt i knærene, men etter mange lenge promenadeturer er ikke det så rart. Jeg har fra før av problemer med mine knær så det virket naturlig fom meg. Har jo vondt i ryggen, men det kan også ha sin naturlige forklaring da jeg jevnlig går til kiropraktor. Har hatt frysning og skjelving en natt og har svettet mye på natta. Først i går la jeg meg uten tskjorte, svettet ikke da. Symptomene står i første post :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...