Gå til innhold

Blu-Ray og XBMC. Konevennlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det funker i XBMC, men det er fullt mulig i Mediaportal. www.team-mediaportal.com

Har innebygget støtte for bluray og du kan bruke fjernkontroll. Det eneste du trenger i tillegg er Anydvd programmet for dekoding av platene. Har det selv og det fungerer helt glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg vet man kan spille rippede blu ray i xbmc, filer for og si det slik.

 

Det jeg da lurer på er om det er mulig og sette opp en ekstern spiller i XBMC

som fungerer med menyer og alt. Som bruker de samme tastatur snarveiene, som XBMC.

(må kanskje modifiseres i gjeldene program)

Slik at det da er konevennlig. Som og spille av DVD i dagens XBMC.

Lenke til kommentar

Mener å ha lest noe om at du kan få libaacs til å fungere og dermed få blu-ray i XBMC (same lib funker for VLC 2.0.x iallfall). (Google libaacs xbmc er sikkert et godt utgangspunkt)

 

"Problemet" er at du må ha en key-fil som i prinsippet er krypteringsnøklene for BR-plater, denne kan ikke XBMC/VLC spre lovlig, du må finne den via å eie AnyDVD HD eller å finne den på andre mindre lovlige måter.

 

Vet forøvrig at det også finnes et annet krypteringsformat for BR, BD+. Dette tror jeg ikke det finnes noen libs for enda, men jeg kan ta feil. Menyer funker ikke med libaacs forøvrig.

Lenke til kommentar

Cyberlink er tydeligvis ikke noe og bruke skjønner jeg.. Grunn? Søppel?

 

Så hvis man kjøper AnyDVD HD, koster jo ikke skjorta det. Så vil XBMC spille av BR plater som om det skulle vært en DVD plate?

Men dog uten menyer. For menyer fungerer altså ikke i det hele tatt på XBMC eller PC generelt?

 

Hvordan vil den i så fall åpne BR plata? Til sammenlikning med DVD?

Lenke til kommentar

Ble litt nysgjerrig på dette med menyer (aldri tenkt på det tidligere, da filmen i seg selv er viktigere enn menyene)

Det viser seg at Mediaportal støtter menyer rett ut av boksen, se her: http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/0_What%27s_New/1.3.x/Native_Blu-ray_Support

 

Jeg har ikke testet det selv men det skal virke, du får først opp et skjermbilde hvor du kan velge Meny, Hovedfilmen eller Kapittelvalg og som du ser av bildene i linken min så får du opp menyen akkurat som på en vanlig bluray spiller hvis du velger Meny.

Så hvis det er konevennlig nok så er jo det en løsning, ellers så virker jo Mediaportal på mange måter likt som XBMC.

Du må ha AnyDVD installert uansett.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Kan nesten si meg enig i det. Men jobben med og rippe og konvertere slik at det ikke tar full str er jo utrolig langsomt har jeg skjønt, så det frister utrolig lite. rett og slett... Har heller ikke verden nyeste pc, men skal uansett holde.

 

Så en video på Youtube i stad der han spilte av direkte i XBMC (OpenELEC)

http://www.youtube.com/watch?v=I8GHMTDE1D8

 

Skulle jo da tro dette burde fungere i Windows også, da etter hva jeg vet, er Windows det er enklest og spille av Blu-Ray i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...