Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Ustabil nett på ny pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er problemer med en trådløs forbindelse (hvis du bruker kabel har vi noe mer "interessant")

 

Du kan se om det finnes nye drivere for det trådløse nettverkskortet på lenovo sine websider.

 

Ellers er det kanskje lettere å hjelpe hvis du sier hvilken ruter og hvilken PC det er, men jeg kan ikke love noe. [Ting jeg tenker på er om ruteren og den nye PCen støtter en ny trådløs-standard eller frekvens, som ikke de andre PCene støtter, men har bugs som gjør at det faller ut]

Lenke til kommentar

Hvis en rask test med kabel er en praktisk mulighet, ville jeg gjort det først. Hvis problemet også oppstår på kablet tilkobling trenger du ikke å bruke tid på å fikle med wifi-innstillinger og drivere, og kan konsentrere deg om f.eks brannmuren eller å se om noen andre prosesser bruker tilkoblingen.

Lenke til kommentar

Ser ut som nettverket fungerer stabilt nå. Etter å ha lest gjennom leonovo forumet som ble anbefalt over så var det en som tipset om å deaktivere "Microsoft Kernel Debug Network Adapter" under enhetsbehandling og deretter restarte maskinen.

 

Har vært på nett uten problemer i flere timer nå uten at hastigheten blir strupet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...