Gå til innhold

Internettleverandør pålegger å kjøpe ny router


Studenten!

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har hatt problemer med nettet hjemme hos oss i en gaaaanske lang periode i det siste. Vi har ringt opp leverandøren vår, som er GET, og de har bedt oss om å bytte ut modemet, noe vi har gjort.

 

Når modemet likevel ikke forbedret problemene, sendte de service hjem til oss, men sden han har vært der, så har vi ikke hatt internett i det hele tatt; forbindelsen har blitt helt borte.

 

Nå ber GET oss om å bytte ut en såkalt "router". Dette vil koste oss penger å få. Spørsmålet er; har GET lov til å gjøre dette? Pålegge oss å betale for ny router, selv om vi ikke har noe som helst å gjøre med problemet?

 

Vi har også telefonlinje fra GET, og opplever at man ikke når frem på telefonen. Jeg er f. eks hjemme og ringer fra mobilen min og ser om jeg kan få kontakt med hjemmenummeret. Det ringer i mobilen min, men hjemmetelefonen ringer ikke i det hele tatt. Altså får vi ikke mottatt samtaler fra noen som helst. Det er ikke noe galt med selve telefonen vår.

 

Hva skal vi gjøre? Har GET lov til å kreve at vi betaler for en ny router?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det nettet deres er oppsatt?

Får dere Routermodem av GET? Altså Router + modem i en boks?

Eller leverer GET kun modem, så må du selv stå for trådløsruter videre? Hvis de ikke skal levere trådløsruter for dere, og ruteren deres er problemet, kan de si at "problemet deres ligger i deres ruter, dere må derfor ordne ny for å fikse problemet", da er det opp til dere om dere vil kjøpe ny etc.

 

Hvis GET derimot leverer Multimodem med trådløs og det er deres utstyr som ikke fungerer, skal ikke dere betale for at tingene fungerer.

Lenke til kommentar

Hei! Og takk for svar!

Det viser seg at vi kun låner modemet fra GET, mens vi fikk routeren fra en annen leverandør.

 

Men kan denne leverandøren av routeren (dLink) kreve oss betalt for å få en ny router? Altså; den har jo fungert helt utmerket frem til nå, og så går den plutselig bananas. Eller kan vi kreve å få en ny router av dem kostnadsfritt?

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Du beskriver problemet litt dårlig, og du skriver lite om hvilket feilsøk som er forsøkt. Men, siden du skriver om problemer med telefonlinjen, så mistenker jeg at feilen ikke ligger i den trådløse routeren din.

 

Men en enkel måte undersøke dette på. er jo å forsøke å koble datamaskinen din direkte til modemet (altså koble bort den trådløse routeren). Får du da nett, så veit du jo at problemet ditt er i den trådløse routeren (merk at det kan være nødvendig å restarte modemet, når du kobler ut routerne og inn datamaskinen).

 

I forhold til om du kan kreve å få ny trådløs router, tja i utgangspunktet har du jo reklamasjonsrett på denne i fem år. Men selgeren, kan jo da velge å heve kjøpet å gi deg tilbake det du betalte for den, altså kr. 0,-. Noe du har fått gratis, er det jo vanskelig å forlange penger igjen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...