Gå til innhold

Netflix er historisk ? vant prestisjepris i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Netflix regnes som anderledes i denne forbindelsen, jeg referer da her til bruken av "Historisk". Netflix kjører riktignok med annen distribusjon, men produksjonen er nok mer eller mindre identisk med hva flertallet bedriver. Siden Emmy er priser for produksjon blir distribusjonsmetoden irrelevant.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En emmyvinner som aldri har gått på TV.... Er ikke det ganske historisk? :)

Ser ikke helt at overføringsmetoden skulle utgjøre noe noe forskjell i henhold til premieringen, en serie er en serie uansett hvordan den distribueres til sluttbruker. Det er innhold uansett.

 

Jeg ser rett og slett ikke hva som gjør dette spesielt, mulig folk flest knytter innhold nært opp mot distribusjon grunnet TV lisensen eller noe... ikke veit jeg.

Lenke til kommentar

Okei. Er ikke distribusjonsmetoden av noen betydning ved skillet mellom film og TV heller? Ta BBCs Sherlock for eksempel. Her er det tale om innhold på 1,5 timer, som i stor grad er "self contained". Er dette en TV-serie på 2 sesonger, eller en filmserie på 6 filmer?

 

Budsjett var tidligere en viktig faktor som differensierte filmer fra TV-produksjoner. Dette begynner også å bli mindre og mindre merkbart, ved at serier blir dyrere og ser flottere ut enn noen gang, og store skuespillere som Kevin Spacey velger bort filmroller for å spille i TV-serier.

 

Faktum er at forskjellene på de forskjellige plattformene blir mindre og mindre. Jeg er enig med deg i at vi ikke egentlig trenger skillet lengre, men i den grad det kan skilles så er vel distribusjonsmetoden den eneste vi har igjen snart.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...