Gå til innhold

Hjelp. Oppgitt feil opplåsningspassord for mange ganger.. (S4)


Papaja

Anbefalte innlegg

Telefonen min må ha ligget åpen i vesken i går slik at det har blitt trykket inn pinkoder ukontrollert. Når jeg tok den opp i går og skulle taste pinkoden stod det at den var feil. Lite etterpå får jeg meldingen "Du har oppgitt feil opplåsningspassord for telefonen 6 ganger. Etter ytterligere 2 gale forsøk, tilbakestilles telefonen til fabrikkstandard og all data går tapt".

 

Jeg har prøvd min vanlige pinkode og simkortkoden. Jeg har aldri fått noe spørsmål om PUK. Sannsynligvis var den forbi det allerede når jeg oppdaget det og skulle inn på tlf. For det står vel "tast inn PUK" når man skal taste PUK - det står ikke fortsatt PIN-kode?

 

Det er et lite symbol på linjen øverst i skjermen. Det ser litt ut som et simkort (men uten skrått hjørne) og med et utropstegn på. Derfor jeg testet simkortkoden også.

 

Jeg bruker abonnement fra Telenor og har også jobbmail på telefonen. Lurer på om jobben kan ha lagt inn noe sikkerhetsgreier som jeg skulle hatt kode til men vet ikke.

 

Noen som har vært borte i dette? Har bare 2 forsøk igjen så nå tør jeg ikke prøve noe mer før jeg vet helt sikkert.

Endret av Papaja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde akkurat på min galaxy og fikk samme meldingen 6 gang, men var bare å taste riktig kode. Ikke pin koden fra telenor, men den du selv har valgt for å låse opp skjermen.

 

Jeg prøvde det i går... i dag har jeg ikke turt å prøve flere ganger.. tror ikke jeg kan ha tastet feil når jeg var nøye på det da jeg oppdaget det i går. Men det står "tast pinkode" helt som vanlig.

Har du fått det symbolet øverst også da? Det ser ut som et simkort eller SD-kort med utropstegn på..

Lenke til kommentar

Har ikke det symbolet nei, høres ut som simkortet ikke står ordentlig i eller det er låst.

Prøvd å ta det ut og inn igjen? Slått av og på telefonen?

Prøvde for sikkerhetsskyld en gang til nå. Har tatt ut SD-kortet nå (da er det symbolet borte ser jeg), dyttet simkortet ut og inn igjen, skrudde telefonen av og på igjen. Den startet opp som vanlig og så stod det og blinket "Tast inn PIN-kode". Skjermen skrudde seg av og jeg trykket på powerknappen for å få den på igjen. Da står det plutselig "Prøv igjen om 20 sek". Jeg ventet til nedtellingen var ferdig og prøvde en gang til med vanlig PIN-kode. Men nei får samme melding som før og nå har jeg bare ett forsøk igjen. Arg. :/

Lenke til kommentar

Har snakket med Telenor men de kunne ikke hjelpe meg. Jeg har skrudd av SIMkort-koden, så det er skjermlåsen som tuller og påstår at jeg skriver feil. Kan ikke skjønne at den kan ha endret seg til noe annet enn det jeg alltid har hatt.

 

Telenor ba meg gå til en forhandler for de sa telefonen vil bli helt låst hvis den feiler en gang til. Hva kan en forhandler gjøre da som ikke jeg kan få gjort selv? Det finnes ikke en app som kan installeres via pcen som jeg kan fjerne skjermlås fra?

Lenke til kommentar

Hva er det som er så stort problem egentlig med å gjøre en factory resett.

 

Den var jo tross alt ny og uten innhold tildligere en gang , hvordan kom data inn der den gangen.

Er det ikke bare å gjøre oppsettet pånytt.

 

Applikasjoner som er kjøpt er lagret hos google play.

Bare sett den opp igjen med samme konto og passord så kommer alle apps tilbake.

 

Mail og kontakter har du vel i exhange servern til arbeidsgiver hvis du har mail oppsett fra jobb.

 

 

Du mister bilder og musikk du har i internminne , ikke det som er på et eventuelt innsatt microsd kort.

 

 

Alle sms blir selvfølgelig borte om du ikke har satt opp backup av de mot f.eks gmail eller har sms integrasjon med microsoft exchange og ikke slettet de der.

 

 

Men hva skal man med lagrede sms egentlig , det er er fjortis, tenaring, undgdoms greie.

 

 

Herrejemini , man har vel ikke redet seg slikt at man har sin neste roman eller statsbudsjettet lagret på en mobiltelefon og ingen andre steder.

 

 

Hva gjør du om den blir stjålet , eller tapt på annen måte.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

På Telenor-damen hørtes det ut som telefonen ville bli låst helt. Kan den bli "ubrukelig" av dette?

Hvis "bare" det er en hardreset kan jeg leve med det, jeg mister ikke såå mye,. men noen meldinger vil man gjerne ta vare på (som når man sendte det aller første bildet av sitt nyfødte barn til de nye besteforeldrene m.m. og alle de hyggelige meldingene man fikk tilbake. Til eksempel. Så det trenger ikke være fjortis å ville spare noen meldinger. ;)

 

Jeg har heldigvis cameraupload til dropbox, kontakter på gmail, notater på evernote og mail på exchange ja. Men det var disse meldingene som man skulle vært sikker på å ikke miste.

Lenke til kommentar

How to fix Samsung Galaxy S4 I9500 while I forgot the Password or Security Pin or Screen Lock?

 

If you forget the password Samsung Galaxy S4 I9500 screen lock, you can find the button to restoring forget password with Gmail account to recover the password or security lock, but if you can not access the Gmail account, then you have to do the master reset format of Samsung Galaxy S4 I9500 with step by step above.

 

Sies at forgot password kun kommer opp om du har satt låsepattern som er glemt (ikke pin).

Med forgot funksjonen logger du inn på telefonens gmail fra pc henter kode der som du mater inn i telefonen.

Det kan være overstyrt av jobben sin security profil som er installert på den.

Om det ikke vises er eneste muligheten en reset ved hjelp av knappene volume + home + power og i recovery velge wipe data , option #2 som du finner i link under.

 

 

http://www.hard-reset.org/factory-default/how-to-easy-master-reset-samsung-galaxy-s4-i9500-with-safe-hard-reset/

 

Samsung har også egen security/tracking på http://findmymobile.samsung.com

Her kan du fjerne skjermlåsen remote.

Det krever at du har

1) telefonen er registerert hos samsung

2) du har brukernavn og passord til din samsung account (fra når du satt opp tlf)

3) telefonern er påslått og koplet til internett med 2g/3g/4g eller wifi.

Lenke til kommentar

Høres unektelig ut som PIN for skjermlås er aktivert her.

 

Jeg bruker samme på min egen S4.

Det ser forøvrig likt ut om det er sim kortets pin eller skjermlåsens pin man skal angi.

Sim pin er jo alltid først når man går fra flightmode eller avslått.

 

Selv bruker jeg samme kode for sim kort og skjermlås.

post-35394-53171_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du kan prøve å låse opp telefonen via din http://findmymobile.samsung.com/ hvis du har registerert telefonen din der, jeg prøvde akkurat og den låste opp skjermen uten at jeg tastet inn kode.

Den nullstiller skjermlåsen, så du kan sette den opp på nytt

 

Edit: Ser jo nå at det allerede er foreslått

Ja det virker som sagt. Da forutsatt at man "vet" hva man lagde som samsung account knyttet i telefon oppsettets kontoer og passordet til kontoen.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg har konto der men når jeg logger inn der står telefonen som offline. Jeg har oppgradert simkort siden jeg registrerte den og jeg hadde ikke wifi eller mobildata på da telefonen skjærte seg. Det er vel heller ingen måte å skru wifi eller mobildata på uten å være inne på telefonen? Må man da alltid belage seg på å ha dette på for å kunne bruke denne tjenesten i tilfelle man skulle miste telefonen..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...