Gå til innhold

70-200mm Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valgt 70-200mm f2.8 fordi eg sko bruke teleconverter på den og då vert f4 bra med teleconverter mens vist eg hadde 70-200 f4 med teleconverter så hadde det blitt f6-7. Bedre bildekvalitet på f2.8 en. F2.8'en er bygd ekstremt godt. Tåler godt ei regnbyge. Brukte den på hjortejakt i dag og det regnet mykje. Lykke til med valget:)

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar

Skal brukes på fx.

Kommer i hovedsak til å brukes på mennesker og da trengs det strengt talt ikke mere tele....?

 

Hvor mye tele du trenger avgjøres primært av personlig preferanser, men tenker du portretter så er det vel de færreste som anbefaler å gå over 200mm, selv på fx. Jeg fikk testet 70-200 F4 VR litt på D7100 og jeg må si jeg ble imponert over optisk kvalitet, men jeg har ikke brukt F2.8-versjonen så jeg har ikke noe grunnlag for å sammenligne med den.

 

Har du vært og sett på objektivene? Selv F4-objektivet er ikke direkte lite. Det både zoomer og fokuserer internt og er relativt stort med vekt på 850 gram. For meg holder F4 normalt med tanke på dybdeskarphet, men det er klart at F2.8 er fint de gangene stor blender virkelig trengs. Andre synes sikkert F2.8 er helt nødvendig, men du må nesten vite selv hvor opptatt av du er av tynn DOF.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Hei, jeg har Nikon FX og Sigma 70-200 2.8 samt Nikkor 70-300 VR. Jeg tar mye barnebilder, 2.8 zoomen er flott til det formålet, men jeg får helt flotte bakgrunner med 70-300 også. Må ofte ned på ca blender 5 og rundt 135mm, og da blir det nydelig bakgrunn på FX. Helt ok også på blender 6 på 100mm.

Husk at en 2.8 zoom er veldig tung, og nesten håpløs å ha med på tur.

Jeg er veldig glad i 70-300 på tur, sammen med en 50mm f1.4. Ypperlig kombinasjon!!

 

Det er klart at 2.8 og 4.0 zoomene er ekstremt skarpe, et godt hakk bedre enn 70-300, men jeg er nå veldig fornøyd, spesielt at jeg kan ha de med overalt. En brukt 2.8 VR2 koster vel nesten det samme som en ny 4.0, som ikke er å finne brukt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...