Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok. For no trudde eg du hadde missforstått meg litt her:p

Eg synes det er skikkelig kult at han er inn her sjølv og spør og graver. Og d er ekstra kult at han spør om ALT han kommer over og lurer på!?! Hva er redusere? 100kr frakt? Hehehe!:) d er jo dette som virkelig er å hjelpe, og få enda en inn i hobbyen vår! Bedre dette, enn "skal eg velge gtx780 fra msi eller asus".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan :) Beklager litt dumme spørsmål underveis. Grunnen til att jeg valgte og bygge selv var ene og alene fordi du rett og slett får en bedre pc av og bygge selv ikke minst får du den billigere. På de Youtubevidoene om å bygge pc så ser det heller ikke så vanskelig ut å bygge en. Jeg er fullt klar over att det kan være litt risikabelt å bygge noe du alldri har bygd før. Jeg vet godt att noe kan kortslutte men slik tenker ikke jeg. Her er vi på selvtillit. Beklager Off topic.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

d må du ikkje! er jo rett måte å bruke et forum på; få hjelp! kor du trur alle me andre her inne starta da? eg hadde nå MINST like lite peiling som deg ;)

du gjør heilt rett i å bygge sjølv, ingen tvil! eg anbefaler d til alle for d er veldig kjekt og kult å velge deler, sette sammen, og bygge sjølv :) sånn egentlig, så passer jo alt bare en plass :p

neida, dette fikser du! dritgøy! :dremel::thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg i all hovedsak reagerer på er språkbruken din. Du fremstiller det omtrent som PC'en er ubrukelig uten SSD. Ref; "du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund".

 

Som du ser av mitt første oppsett var SSD med i prisen. Denne måtte sløyfes da det fremkom at TS også måtte ha skjerm ++.

 

Når du sier at du heller hadde gått ned på andre deler for å få råd til SSD, ville det ha vært mer konstruktivt å komme med et forslag. [/size]

Skal være enig i at det objektivt sett ikke er helt i tråd med sannheten, men det var satt på spissen og var ikke ment bokstavelig (nok en gang blir en påmint at slik ikke fungerer i tekstform). Haddde ikke fått med meg at TS var såpass ung som dere nå sier, leste det hele litt raskt. Da blir det litt fullfart-posting.

 

Ting kan ses på fra mange vinkler, og det har mye å si hvordan du utfordrer maskinvaren, i mitt tilfelle er HDD sirup. I trådstarters tilfelle, mest sannsynlig ikke. Men like raskt som SSD, nei. Må man ha SSD, absolutt ikke. ;)

 

 

Jeg tenkte som så at forslaget var overkill iforhold til bruksområdet TS beskrev, da mener jeg det er bedre å insvestere i en SSD om resten av maskinvaren ikke utnyttes. Blir sikkert brukt til mye surfing/youtube, chatting, skolearbeid osv. også. Da er SSD fint, veldig fint.

 

For å svare bystØL, jeg tror nok han hadde klart å installere spill på en annen disk. Hvis ikke, så er det jo selvsagt hjelp å få her. Han bygger sin egen PC, det beviser at han er klar for litt DIY. Det å installere til en annen enhet er ikke hokus pokus etter at du har basekunnskapene.

 

Men som alltid, diskusjon er sunt. ;)

 

 

Heisan :) Beklager litt dumme spørsmål underveis. Grunnen til att jeg valgte og bygge selv var ene og alene fordi du rett og slett får en bedre pc av og bygge selv ikke minst får du den billigere. På de Youtubevidoene om å bygge pc så ser det heller ikke så vanskelig ut å bygge en. Jeg er fullt klar over att det kan være litt risikabelt å bygge noe du alldri har bygd før. Jeg vet godt att noe kan kortslutte men slik tenker ikke jeg. Her er vi på selvtillit. Beklager Off topic.

PC-bygging er både lærerikt og smart. ;) Skikkelig bra at du tar utfordringen, virker også som du kjenner til risikoene. Men så lenge du gjør alt slik som på guidene så vil nok alt gå helt fint.

 

Og husk, det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. ;) Så spør om alt du er usikker på og ikke forstår. Alle må begynne et sted, du lærer ikke av å ikke spørre. :)

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk dere :) Dette gir meg mer tro, positive ting osv takket være dere :) Nå i sparekassa har jeg ca. 3400 kr. Jeg kommer til og spare endel før jeg får råd, og da kan vi diskutere nærmene på hvilken pc som er best for meg :p Jeg ville bare gjøre ting litt klart på forhånd. Budsjettet mitt kommer da til og være rundt 8K. Jeg regner med att jeg har dem klare rundt 2014.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...