Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant, sant.

 

Men jeg ville kjøpt en SSD, koster 679 på Dustin Home for Kinston SSDNow V300 120 GB. Dette er altså den billigest SSD-en (per GB).

 

Det vil ikke øke den gjennomsnittlige FPS-en, men kan forhindre "lag" eller ustabil FPS i spill. Som oftest vil det ikke gjøre mye for spill, men alt utenom er natt og dag. Maskinen reagerer kjappere, starter/avslutter hurtig, du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund. Altså, du kommer til å bruke maskinen til andre ting enn spill, gjør deg selv en tjeneste og gjør opplevelsen bra når du først bruker 7-8 k på PC. Jeg personlig hadde heller gått ned på andre deler for å fått råd til SSD.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Sant, sant.

 

Men jeg ville kjøpt en SSD, koster 679 på Dustin Home for Kinston SSDNow V300 120 GB. Dette er altså den billigest SSD-en (per GB).

 

Det vil ikke øke den gjennomsnittlige FPS-en, men kan forhindre "lag" eller ustabil FPS i spill. Som oftest vil det ikke gjøre mye for spill, men alt utenom er natt og dag. Maskinen reagerer kjappere, starter/avslutter hurtig, du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund. Altså, du kommer til å bruke maskinen til andre ting enn spill, gjør deg selv en tjeneste og gjør opplevelsen bra når du først bruker 7-8 k på PC. Jeg personlig hadde heller gått ned på andre deler for å fått råd til SSD.

Slutt å forvirre. Vi snakker om en 13-åring som skal ha sin første gaming pc. SSD er kjekt å ha, men slett ikke nødvendig. Dette kan settes inn senere. Du kan fint multitaske uten SSD, og det uten at det føles som sirup. Maskinen blir heller ikke ubrukelig treig etter en stund.

 

Delene som er valgt er allerede presset på pris på alle deler. Å velge vekk Core i5 eller gå ned på skjermkortet vil gi langt dårligere resultat enn SSD kan veie opp for. Ønsk deg heller SSD i julegave.

Lenke til kommentar

Den rimeligste 120GB SSD'en koster kr 679 hos Dustin http://www.dustinhome.no/product/5010660007/kingston-ssdnow-v300-120gb-ssd-7mm-sata-600-mlc/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=21443

 

SSD er en veldig rask "harddisk". Den er basert på minnebrikker og har ingen bevegelige deler. SSD er kjekt å ha for å installere operativsystem og programmer på, da den er langt raskere enn en tradisjonell harddisk. SSD er ikke nødvendig. SSD er den første oppgraderingen du bør gjøre på PC'en. Ønsk deg en til jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å forvirre. Vi snakker om en 13-åring som skal ha sin første gaming pc. SSD er kjekt å ha, men slett ikke nødvendig. Dette kan settes inn senere. Du kan fint multitaske uten SSD, og det uten at det føles som sirup. Maskinen blir heller ikke ubrukelig treig etter en stund.

 

Delene som er valgt er allerede presset på pris på alle deler. Å velge vekk Core i5 eller gå ned på skjermkortet vil gi langt dårligere resultat enn SSD kan veie opp for. Ønsk deg heller SSD i julegave.

Vel, da får vi være enig om å være uenige.

 

Det er ikke nødvendig, det har jeg ikke sagt, men det gir hele brukeropplevelsen et løft. Maskinen føles mye, mye kjappere, og det vet du.

 

Men går også an å ønskes i julegave, sant det. ;)

Lenke til kommentar

Vel, da får vi være enig om å være uenige.

 

Det er ikke nødvendig, det har jeg ikke sagt, men det gir hele brukeropplevelsen et løft. Maskinen føles mye, mye kjappere, og det vet du.

 

Men går også an å ønskes i julegave, sant det. ;)

Det jeg i all hovedsak reagerer på er språkbruken din. Du fremstiller det omtrent som PC'en er ubrukelig uten SSD. Ref; "du kan multitaske uten at alt føles som sirup og du slipper at maskinen blir ubrukelig treig etter en stund".

 

Som du ser av mitt første oppsett var SSD med i prisen. Denne måtte sløyfes da det fremkom at TS også måtte ha skjerm ++.

 

Når du sier at du heller hadde gått ned på andre deler for å få råd til SSD, ville det ha vært mer konstruktivt å komme med et forslag.

Lenke til kommentar

Han er 13år, og se på spørsmålene han stiller her folkens... ka trur dere kjem til å skje vist han kjøper ssd og vanlig harddisk? Jo, alt av spill og program han vil innstallere vil jo automatisk foreslå disk C(ssd) under installasjon. Han kam garantert ikkje bytte målmappe. Og på noen innstallasjoner er d å bytte målmappe vanskelig!

Restulatat; 120gb ssd, full på null komma nix!

Enig med å kjøpe for eks 2tb harddisk. Og vente med den goden og luksusen en ssd er:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes denne 13-åringen skal ha litt skryt og oppmuntring, jeg. 13 år og vil bygge sin første PC. Går uredd til verks her på forumet, hvor en gjeng PC-nerder hersker. Klart en må få stille en del "dumme" spørsmål underveis for å lære. Tøft, spør du meg. Ikke nok en "hjelp, jeg skal kjøpe ny PC til 13-åringen" her. TS fikser biffen selv :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes denne 13-åringen skal ha litt skryt og oppmuntring, jeg. 13 år og vil bygge sin første PC. Går uredd til verks her på forumet, hvor en gjeng PC-nerder hersker. Klart en må få stille en del "dumme" spørsmål underveis for å lære. Tøft, spør du meg. Ikke nok en "hjelp, jeg skal kjøpe ny PC til 13-åringen" her. TS fikser biffen selv :thumbup:

Får ikkje håpe du trur eg meinte noe annet.. for d innlegget var rettet mot dere, og ikkje mot han
Lenke til kommentar

Får ikkje håpe du trur eg meinte noe annet.. for d innlegget var rettet mot dere, og ikkje mot han

Det var ikke rettet mot deg. Det du skrev er egentlig bare realistisk, selv om det kan oppfattes negativt i første omgang. Vi er nok ganske enige. TS har alle forutsetninger for å lære mye i tiden fremover, og da kan en fremtidig ny SSD være en liten gulrot på veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...