Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med start av bil


s0lberg

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag opplevde jeg et problem med min Toyota Corolla. Vridde om tenningen og ingen ting skjedde.

 

Så vridde jeg om tenningen 2-3 ganger og bilen startet og alt var normalt. Av den grunn mistenker jeg at det ikke er startmotoren som er gåen.

 

Snakket med kompis, og han mente det mest sannsynlig var innslaget som tullet. Så noen som har byttet innslaget, og hvor man eventuelt får kjøpt nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv en Corolla 98mob(E10) som av å til bare klikker i starteren. Er en kontakt som blir nedslitt i innslaget. Du får kjøpt rep.sett hos Toyota og dette er helt vanlig. Du trenger ikke kjøpe hele starteren.

 

Bare hør om det klikker neste gang du får problemet(kun ett klikk i takt med at du vrir om tenning). Så er det bare å vri å vri helt til den klarer å slå inn. 2-3 ganger pleier å gjøre susen på bilen min =)

Lenke til kommentar

Tja, vil tippe 2-300 kroner for dette rep.settet, men jeg aner egentlig ikke. Kan sjekke på mitt reg.nr i morgen så skal du få ekstakt pris.

 

Jeg jobber på Toyota og fikk bare dette settet slengt i trynet av sidemann. Har ikke byttet det enda. Er visst bare den ene kontakten som blir slitt så man trenger ikke bruke alle delene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant nå en ny starter hos Skruvat til 1400 kr. Så tenker det er vel muligens lettere å bare bytte hele starteren da. Men kan jeg konstantere at det er innslaget og ikke eventuell tenning som er ødelagt på noe som helst måte, uten å demontere starteren for å se?

 

Vet tenningen i bilen har vært litt vrien det siste året, av og til må man jukke litt fort å få vridd om tenningen.

Lenke til kommentar

Sliter litt med låsen selv også, men har funnet ut at dette er slitt nøkkel. Prøv med reservenøkkel å se om låsen går lettere.

 

For å finne ut om det evt. kan være låsen som tuller så må du få målt på den lille ledningen som går inn på starteren. Du må holde starteren på det klikket(når den ikke vil slå inn) uten å returnere nøkkelen. Da skal du ha 12 volt på den lille ledningen som betyr at låsen er i orden. Er det feil med låsen vil du ikke få noe spenning her. Siden det klikker i starteren hver gang hadde jeg ikke brydd meg om å måle dette.

 

Orginalstarteren er av en mer solid og annen konstruksjon. Ny koster den litt over 7000,- orginalt og dem ryker aldri bortsett fra slitt kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...