Gå til innhold

Svart-hvitt bilde på TV'en med S-video kabel..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte S-video kabel på ClasOhlson i dag for å koble skjermkortet til TV'en...Jeg koblet det sånn som det skulle stå, via en scartadapter til TV'en...Det som er rart er at jeg bare får bilde i Svart-hvitt..Har prøvd med vanlig videokabel, og da fikk jeg farger...Hva er galt?

Tipper selv at det er noe med Scart-adapteren, men.. :shrug:

 

Mvh Tomzern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ingenting med NTSC/PAL. Det er kun med at SCART ikke støtter S-VIdeo eller at du ikke har valgt rett format på SCART på TV.

 

Panasonic TV: justeres i meny

Sony: Trykk flere ganger på inngangsvelgeren

Philips: Trykk flere ganger på inngangsvegeren

 

 

Prøv annen SCART eller kjøp ny TV.

 

Har du NVDIDA kort så kan du også velge å kjøre ut kompositt via S-video og da får du farger på TV'er uten S-video støtte.

Lenke til kommentar

Oki...Hadde en anelse om at TV'en kunne være for gammel...Den er ihvertfall 10 år :lol: Jaja...Hvordan går det hvis jeg kjøper en overgang fra S-video til vanlig videokabel (hva heter det?) hvis det finns da...

Hvis ikke det funker så får jeg vel bare bytte inn den S-video kabelen igjen da, eller hva? :(

 

Takk for alle svar :-)

 

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjøpte S-video kabel på ClasOhlson i dag for å koble skjermkortet til TV'en...Jeg koblet det sånn som det skulle stå, via en scartadapter til TV'en...

 

Mvh Tomzern

 

Eg har akkurat same problemet. Har 2 skart bak og video/svideo i front. Gjennom skartadapteret ser eg kunn svart hvit. Men i front har eg 2 stille på svideo(AV) AV3 og AV3-S. Dersom du ikkje har inngang i front Trur eg du må skaffe deg ein slik gul fono. Kjem ikkje på ka dei heiter.

 

Det kan no vere at du må stille på sjermkortet dit til å takle pal. Dette må du gjere på pc-en. Trur ikkje du kan gjere dette på tv-en i ditte tilfellet.

 

Det er no mest bare å prøve alt muligt. Skal gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...