Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Staketten tek Malvado på ordet!


Anbefalte innlegg

 

Kvinnfolkhorene kan takke seg sjølve for mitt etterkvart så forderva kvinnesyn.

 

Du må nok ta mesteparten av skylda selv, siden det i siste instans er du som velger hvordan du vil reagere på det "kvinnfolkhorene" gjør og/eller sier.

 

For å sitere fra denne posten: Det finnes aldri én mur mellom mennesker, det finnes to. Og som det så treffende står beskrevet, vi kan ofte ikke se vår egen mur. Du har murer som ville gjort en middelalderfestning grønn av misunnelse, men siden vi har hatt lignende diskusjoner før så tilsier tidligere erfaring at du vil blånekte for dette og fortsette å forlange at verden skal være god mot deg til tross for at du fremstår som et trangsynt, fordømmende rasshøl. Jeg lever likevel i håpet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og den muren har nett vorte til som eit resultat av at kvar einaste jente eg har vore i kontakt med, har såra meg. Eg har aldri vore bra nok.

 

Og du unngår behendig delen der jeg påpeker at du selv valgte å gjøre det, og legger skylda på andre som vanlig. Jeg håper fremdeles :)

 

Her er et lite hint: Skjer det en gang iblant at jenter sårer deg så er det mest sannsynlig fordi du har støtt på idioter. Hvis det skjer hele tiden så gjør du faktisk noe feil. Legg forøvrig merke til at jeg sier du gjør noe feil, dvs at det (mest sannsynlig) er oppførselen din, tenkemåten eller hvordan du tolker og/eller reagerer på ting det er noe galt med, og ikke deg som person. Dette er med andre ord noe som kan korrigeres, men det er en jobb du må gjøre selv.

 

Jeg kjenner flere som har gått i den fella, at de fikk et par dårlige erfaringer under beltet og etterhvert gjorde det til universelle sannheter. Verden var sånn, og de endte opp med å forsøke å tilpasse verden til "kartet" de hadde oppi hodet. For å dra en av de metaforene du er så glad i så sier "kartet" ditt at Jotunheimen er like flat som Bonneville-saltsletten, og du er så fullstendig fastlåst at du blånekter for at det er noe fjell der selv om vi parkerer deg midt på toppen av Galdhøpiggen. Der er hovedproblemet ditt, og det er det ingen i verden som kan fikse bortsett fra deg.

 

Fred og kjærleik,

RH.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...