Gå til innhold

Billig spotify


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er fattig student (de neste fem årene), og synes det å betale 6000 kroner i løpet av fem år på noe som blir borte med en gang jeg slutter å betale er litt mye. Derfor ser jeg altså etter billigere spotify. Jeg kunne kjøpt ganske mange sanger (600?) for den summen, men jeg liker jo spotify måten å høre på musikk.

 

Er det mulig å få betalt i dollar i stedet? Da vil jeg spare ca 2400 kroner, eller mer om dollaren går ned igjen.

 

Er det isåfall mulig å få ordnet selv? Eller kan jeg gjøre det med å få noen noen i USA til å betale for spotifybrukeren min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i hvertfall avbestille premium og bestille unlimited?

 

Jo, det går jo ann, men om jeg da skal høre på musikk på farten må jeg ha internett for å høre på musikk, og da må jeg betale 100-200 kroner i måneden for det. Jeg har et bililg abbonnement med minimumfakturering på 49. Jeg bruker å være noenlunde innenfor det. Og så er det dårligere lyd på unlimited. Jeg har tatt blindtest, og jeg hører forskjell på 160 hz og 320 hz, eller hva nå enn det er.

 

Vel, synd.

 

Du kan kjøpe musikken fra andre nettsider eller butikker.

 

Men seriøst. Har du ikke råd til en hundrelapp i måneden? Drop en øl på byen, så har du Spotify i en måned.

Råd og råd. Jeg har vel råd til det jeg velger å ha råd til, og akkurat nå har jeg råd til å spare penger som jeg kan få bruk for senere. Jeg kan kjøpe musikken fra andre nettsted, men jeg må innrømme at spotify har godt opplegg ellers. Og jeg vil bli nødt til å kjøpe sangene seperat, siden det er nesten ingen cder hvor jeg synes mer enn noen få av sangene er gode nok.

 

Jeg drikker ikke øl på byen. Av og til skulle jeg ønske at jeg gjorde det, slik at jeg kunne spare mange penger ved å kutte ut den ølen i ny og ne :hmm:

 

 

Jeg hadde aldri 10t i måned maks da jeg benyttet free. Hørte på rundt 40t på en uke uten problemer.

Jeg har ikke helt forstått meg på det systemet. Jeg tror de har redusert til 10t i måneden nå, men av og til forsvinner den advarselen etter at tiden har gått ut. I stedet spammer de med flere reklamer for hver, eller hver andre musikk avspilling. Det er jo ikke så kjekt når man spiller med 87 db, og så får man plutselig aids på høyttalerne av Justin Biebers "baby baby ooh ooh" eller tilsvarende. Helt uten forvarsel.

 

Ikke har jeg fjernkontroll til å skru det av med heller.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Råd og råd. Jeg har vel råd til det jeg velger å ha råd til, og akkurat nå har jeg råd til å spare penger som jeg kan få bruk for senere. Jeg kan kjøpe musikken fra andre nettsted, men jeg må innrømme at spotify har godt opplegg ellers. Og jeg vil bli nødt til å kjøpe sangene seperat, siden det er nesten ingen cder hvor jeg synes mer enn noen få av sangene er gode nok.

Om det er så viktig å spare penger, kan jo du bare piratkopiere sangene imens, for så å bli lovlig når du får skikkelig lønn. Minusen med piratkopieringen, er at musikken er ikke like mobil som Spotify-listene...
Lenke til kommentar

 

Betal 40 dollar i året for VPN service: https://www.privateinternetaccess.com/

Så hører du på pandora.com :)

 

(Eventuelt last ned mediahint som add-on til nettleseren. Tror det fungerer med Pandora fortsatt)

Pandora er jo bare en internettradio hvor man altså trenger internett, men ikke får bestemme sang selv? Alle band har drittlåter.

 

 

Om det er så viktig å spare penger, kan jo du bare piratkopiere sangene imens, for så å bli lovlig når du får skikkelig lønn. Minusen med piratkopieringen, er at musikken er ikke like mobil som Spotify-listene...

Det er alltid viktig å spare så mye man kan når man kan. Penger trives best i lommeboken, eller i verste fall i noenlunde varige investeringer.

 

Men, men...

Det er jo ulovlig!

Jeg ønsker ikke å bli sperret ute av nettet her, og ikke alle sanger er like lette å finne, og som du sa så er det mindre mobilt :/

 

Det er ikke lett for en stakkars kvalitetsbevisst gjerrig student :(

Lenke til kommentar

 

 

Også har du jo selvfølgelig youtube?

Når man begynner å skaffe seg lytteutstyr med verdi til 10 000 og oppover. Lytteutstyr med verdi, blir youtube plutselig ikke så aktuelt lengre. Nå har det vel aldri vært særlig aktuelt for meg, men jeg vet at de som takler youtubekvalitet på musikk også er de samme som hører på musikk på pc høyttalerne på laptopen sin. (avsky!!)

 

Kan hende jeg burde se nærmere på pandora, men nå kreves jo det fortsatt internett.

Lenke til kommentar

Men, men...

Det er jo ulovlig!

Jeg ønsker ikke å bli sperret ute av nettet her, og ikke alle sanger er like lette å finne, og som du sa så er det mindre mobilt :/

 

Det er ikke lett for en stakkars kvalitetsbevisst gjerrig student :(

Ingen i Norge har blitt utestengt fra internett, da det ikke er lov.

Har heller aldri hørt om noen som blir straffet ved å laste ned musikk. Er verre når man begynner å dele ut norske filmer som går på kino og slikt.

Lenke til kommentar

Ingen i Norge har blitt utestengt fra internett, da det ikke er lov.

Har heller aldri hørt om noen som blir straffet ved å laste ned musikk. Er verre når man begynner å dele ut norske filmer som går på kino og slikt.

NTNU sperrer deg ute fra nettet om de får nok press fra mafiaen. Dvs, de slutter å tilby deg nett i en periode. Man kan selvsagt skaffe seg annet nett, men det blir jo dyrt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg var ung og student og endra yngre så fantes ikke billige tjenester som spotify ol.. Da måtte vi kjøpe CD'er.. de kosta fra 149,- til ca 190 avhengig av hvor en kjøpte dem (fantes ikke nettbutikker da).. En CD i måneden hadde jeg alltid råd til.. og dette var på 90 tallet.. 99 kr i måneden har alle råd til idag.. iallefall de som har råd til å studere og får studielån (beklager om jeg virker veldig angripende).. Det handler kun om å spise firstprice nudler i 2 dager istedenfor fjordland.. Kjøper du first price brød og first price syltetøy og kutter ut smøret i samme periode på noen dager og holder deg hjemme på en lørdag så har du tjent inn de 99kr med en gang... Om det er verdt det? Vel en slipper å bruke 150,- NOK på en CD av samme artist som inneholder ca 12 sanger for å høre favorittmusikken sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...