Gå til innhold

McDonalds, erfaringer?


lollo_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først må jeg bare si at jeg jobbet der for nesten 10 år siden, så ting kan ha forandret seg. Det vil nok også være forskjeller fra restaurant til restaurant.

 

1. De søkte etter ungdommer med arbeidserfaring. Jeg sendte inn søknad og CV og siden jeg har jobbet siden jeg var 13 år (avisbud) kom et godt stykke opp i bunken av søknader. Deretter var det et kort jobbintervju hvor jeg ganske raskt fikk vite at jeg fikk jobben.

 

2. Grunnprinsippet var at alle skulle kunne alt, og at arbeidsoppgavene skulle roteres på. Jeg var imidlertid blant de bedre/raskeste på kjøkkenet, og ytret i tillegg et ønske om å ikke stå i kassen. Jeg arbeidet derfor 99% av tiden på kjøkkenet, mens den siste prosenten gikk ut på renhold i restauranten.

 

3. Jeg syns på den tiden at det var ekstremt stressende, men jeg var ung og uerfaren og ville nok ikke funnet det like stressende nå. Det skal også sies at jeg arbeidet på Norges største McDonald's (i omsetning og overskudd).

 

4. Det er vel kanskje ikke så relevant da det er såpass lenge siden jeg arbeidet der, men jeg tjente 98 kr i timen frem til jeg ble 18 år, og da steg jeg til 119 kr i timen.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på:

 

1. Hvordan fikk du jobben?

2. Hva gjør du, står du i kassen eller lager du maten?

3. Er det mye stress?

4. Hvordan er lønnen?

 

:)

 

1. De søkte etter folk, jeg søkte. Det er godt mulig jeg skilte meg en smule ut i søkerbunken som høgskolestudent med høye mål.

 

2. Som nevnt over, de ønsker gjerne å rullere. De aller fleste starter uansett på kjøkken, for å lære hva som faktisk er på de forskjellige burgerne/wrapene, som gjør det lettere å stå i kasse.

Kjøkken er heller ikke bare kjøkken, det er flere stasjoner innad på kjøkken.

 

3. Det er en hektisk arbeidsdag, men du lærer deg veldig fort hvilket tempo som er, og de aller aller fleste blir gradvis raskere for hver gang man jobber. Men det er klart, en Søndag er vesentlig mer stressende enn Tirsdag klokken 21 :)

 

4.

 

Betingelser

For medarbeidere i alderen 18-20 år varierer lønnen fra kr. 120,78 - 144,08 per time (avhengig av opparbeidet ansiennitet) + tillegg for blant annet kvelds- og helgearbeid. Medarbeidere over 20 år har en begynnerlønn på kr. 144,08 per time + tillegg. For medarbeidere under 18 år varierer lønnen fra kr. 95,78- 105,78 per time (avhengig av alder) + tilllegg.

 

Fleksibel arbeidstid er en av mange fordeler hos McDonald's. Vi klarer som regel å tilpasse arbeidstidene etter dine behov. Det er viktig for oss at du finner balansen mellom skole, arbeid, familie og fritidsaktiviteter.

Lenke til kommentar

 

1. De søkte etter folk, jeg søkte. Det er godt mulig jeg skilte meg en smule ut i søkerbunken som høgskolestudent med høye mål.

 

2. Som nevnt over, de ønsker gjerne å rullere. De aller fleste starter uansett på kjøkken, for å lære hva som faktisk er på de forskjellige burgerne/wrapene, som gjør det lettere å stå i kasse.

Kjøkken er heller ikke bare kjøkken, det er flere stasjoner innad på kjøkken.

 

3. Det er en hektisk arbeidsdag, men du lærer deg veldig fort hvilket tempo som er, og de aller aller fleste blir gradvis raskere for hver gang man jobber. Men det er klart, en Søndag er vesentlig mer stressende enn Tirsdag klokken 21 :)

 

4.

 

 

Takk for svar! :) Men jeg lurer også på hvor ofte du jobber/jobbet og hvor mange timer, siden jeg tenker at jeg skal jobbe noen timer etter skolen hver dag, men blir det kansje for mye?

Lenke til kommentar

Takk for svar! :) Men jeg lurer også på hvor ofte du jobber/jobbet og hvor mange timer, siden jeg tenker at jeg skal jobbe noen timer etter skolen hver dag, men blir det kansje for mye?

Vil du jobbe noen timer hver dag, er jeg 99% sikker på at det går helt fint. Men du må nok regne med å jobbe annenhver helg :)

 

Selv jobber jeg ett sted mellom 10 og 15 timer i uka, men det hender det blir mindre om det er mye skole, eller mer om det er lite skole.

 

Vanligvis pleier det uansett å være ett "krav" at man jobber minst 10t i uka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...