Gå til innhold

Bærbar 6-8k


loketrynje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Flytter snart ut og trenger meg en bærbar pc og jeg har nettopp vurdert og kjøpe Acer Aspire v3-571G 15,6" som også Loketrynje har sett på, tror eller vet dere om dette er en god pc til denne prisen til bruk av film, bilderedigering, spilling og nettsurfing og som også kan ha litt holdbarhet samtidig som er rask.

Lenke til kommentar

Det finnes en (nesten)-ultraportabel gaming-PC, Multicom Xishan W230S. 2,1 kilo, fullhd matt 13,3 tommer, i7-4700 og GTX 765. Mer kraft i forhold til vekt går ikke an å få per i dag, og noe lettere uten å brutalt gå ned i ytelse finnes heller ikke. Sitter med maskinen foran meg nå og den er bare deilig. Under 8000 kroner er den og.

Hvordan er støynivået?

Hvor lenge holder batteriet?

Og blir den varm?

 

Vurderer samme PC selv

Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået?

Hvor lenge holder batteriet?

Og blir den varm?

 

Vurderer samme PC selv

 

Dette er en entusiast-maskin som har en vanvittig ytelse. Den har kraft nok til å bruke 130 watt om du kjører alt på maks, og det sliter kjøleløsningen med å få unna, og den høres da ut som en støvsuger. For å få den stille og bra måtte jeg skifte ut kjølepastaen på CPU og GPU, det fikk temperaturen ned 10 grader. Videre brukte jeg Intel XTU for å redusere strømstyrken samt redusere klokkefrekvensen noen hakk. Nå kjører prosessoren på mellom 50 og 60 grader under vanlig bruk og viften høres aldri. Selv om jeg kjører prosessoren helt ned i 800 MHz oppleves maskinen kjapp. Når jeg kjører på 2 GHz og -70 mV er den stille hele tiden. Men skal man kjøre f.eks BF3 med høy innstilling må man regne med at viften blåser kraftig mens man spiller med mindre man struper både CPU og GPU svært kraftig ned og dermed reduserer frameraten tilsvarende. Jeg har lest at mange bruker slike cooling-pads for å kunne spille med lite viftestøy.

 

Batteriet holder ca 4 timer litt avhengig av hva man gjør. Det ryktes om bios-oppgraderinger som skal få det til å holde 5 timer under vanlig bruk. Man kan se film i over 3 timer i strekk på batteri. Med hardcore gaming med alt på fullt klarer du sikkert å bruke opp batteriet på en time.

 

Maskinen oppleves behagelig lunken under vanlig websurfing og filmvisning. Den blir ikke like varm som min gamle Asus, og jeg har den som regel på fanget og syns ikke den er plagsomt varm. Den blir omtrent like varm over hele, og det er ingen overopphetede deler. Det syns jeg er positivt. Andre bærbare har jeg opplevd å brenne meg på låret om den ligger på en spesiell måte, men ikke med denne.

 

Dersom man er en dataentusiast som klarer å bytte kjølepasta og som er fortrolig med å bruke Intel XTU-programvaren for å kontrollere strømstyrke og klokkefrekvens for tune ytelse vs viftestøy, så er denne maskinen helt bankers og det aller beste man kan kjøpe. Men dersom man ikke tør å åpne maskinen og ikke tør å endre på avanserte innstillinger så er det nok lurere å kjøpe noe tryggere som gir mindre ytelse for pengene og som man ikke trenger å mekke på for å få den slik man vil. Det sier seg selv at når man putter slik ekstrem ytelse inn i en PC i ultrabook-størrelse så må man begrense den litt under vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert en Ultrabook.

Da disse er lette å flytte/bære.

 

Du vil få noe svakere prosessor og skjermkort, men definetivt godt nok til cs og dota2.

 

Eks: https://prisguiden.no/produkt/acer-aspire-v3-771g-i5-3210m-128gb-ssd-180901

 

Du sier Ultrabook, og så linker du en 17" som veier mye mer enn den han hadde funnet?

It just doesn't make sense!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...