Gå til innhold

på Tide å gjøre noe


Anbefalte innlegg

Ok har vel innsett at det er på tide å bli kvitt noen kg, og få opp kondisen.

 

Er mann 33 år, var godt trent i begynnelsen av 20 åra. men etter det ble det familie, jobb osv osv...

 

Veier idag 107 kg

182cm

 

Har begynt å kutte ut brus og snop, prøver å spise sunnere.

Det jeg kunnet tenkt meg er å få vekk mage å stramme opp bryst.

 

Noen tips? jogge liker jeg ikke, da er det bedre å sykle..

 

skal melde meg inn på treningssenter å begynne der ca 2-3 ganger i uka.

 

så her trenger jeg tips til .......alt.... hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med han over, svømming er konge. Lav skaderisiko er det også. Men dersom du skal ned i vekt er det på kjøkkenet den store innsatsen må gjøres. Jeg kan anbefale å begynne å loggføre (og veie) hva du spiser. Jeg kan dog forstå at det kan være vanskelig for en familiemann. Å slutte med brus og snop er en god start, men det er ikke gitt at det holder om du ellers er glad i god mat, kan fint spise for mye selv uten de store sukkerkildene. Begrense inntaket av saus og bruk av olje, smør og fløte (merk: begrense, ikke kutte ut), mer grønnsaker og mindre stivelse (ris, potet, pasta etc.) til middag, og sørge for næringsrik og mettende mat til frokost og kvelds er lurt. Hva spiser du i dag?

 

Kan også anbefale å begynne med styrketrening. Det holder ikke å "starte å trene på treningsstudio", du bør ha en klar plan for hva du skal gjøre der, og følge et fornuftig program. Det er en del gode nybegynnerprogrammer å velge mellom, selv anbefaler jeg stronglifts 5*5. Det tar kort tid å gjennomføre, er enkelt å følge og har vist seg å være veldig effektivt.

Lenke til kommentar

Styrketrening, uten tvil. Dette for å bygge muskler og få definisjon, svømming/cardio for å bli kvitt magefettet.

 

Stronglifts 5x5 eller Starting Strength er fine programmer i starten. Anbefaler hvertfall å starte med et fullkroppsprogram, dvs at du trener hele kroppen hver gang du er på styrketrening. Dette bør du gjøre i minst et halvår før du begynner å splitte muskelgrupper, og du bør kun splitte om du trener mer enn 3 ganger i uken. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...