Gå til innhold

[Løst] Ny allsidig laptop, 10k ish...


Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det ikke lengre noen bønn. Jeg må ha ny Laptop! Trenger egentlig en Laptop jeg kan bruke til det meste. Har sett på flere modeller men har store problemer med å bestemme meg. En ting er i vertfall sikkert, den må ha siste generasjon Intel prosessor. Mac er totalt uaktuelt!

 

Bruks område:

Mye film kikking. Litt spilling. (Nyere spill.) AutoCAD. Nett surfing.

 

Litt om minimums krav:

Nvidia 750m eller kraftigere gpu. (Ikke så interessant med 6 serien.)

God skjerm. Gjerne IPS / matt skjerm. Full HD ønskelig men ikke krav.

15,6" - 17,3" skjerm størrelse. Touch skjerm ønskelig men ikke krav.

Gode lagrings muligheter. Gjerne SSD + snurre disk kombo mulighet.

Skulle helst ha hatt Windows7, men ser at dette kan være vanskelig...

Mulighet for 3G - 4G gsm kort internt ønskelig men ikke krav.

Helst god / grei batteri kapasitet.

God bygge kvalitet! ASUS, Lenovo, MSI er blant de laptoper jeg har sett på.

 

Vurderer disse pcne:

 

Lenovo IdeaPad Y510p 15.6" Full HD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783805

+ Kraftig grafikkløsning. Ser bra ut. Anerkjent merke.

- Dårlig muligheter for stor SSD pga spesiell mSATA kontakt. Dårlig kunde service. Litt støyende kjøling?

 

ASUS N550JV 15.6" Full HD Touch

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793517

+ Lekkert design. Kvalitets merke. Mye jeg liker med denne.

- Vet ikke, siden jeg ikke har prøvd denne pc`n...

 

MSI GE70 17.3" Full HD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781359

+ Mange oppgraderings muligheter. Kraftig grafikk. Stor skjerm.

- Litt mye plastikk kanskje? Støy? Batteri kapasitet?

 

Kom med innspill! Vil gjerne høre om andres formening om disse laptopene. Andre forslag til laptop som kunne passe? Heller personlig litt i mot ASUS sin akkurat nå pga design, kvalitet og funksjonalitet. Er jo ikke primært en spille pc jeg er ute etter. Men skader jo ikke! Ville gjerne hatt 17`3" med touch siden jeg sannsynlig ikke kommer unna Windows8. Men har ikke klart å finne 17`3" touch. Om det skulle komme en på markedet snart så kan jeg vente ca 30-45 dager før jeg MÅ kjøpe ny pc. Prisen på 10K er heller ikke absolutt låst, kan strekke meg lengre. Men må da ha en god grunn til det.

 

Setter pris på alle innspill syns punkter! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja der fikk jeg virkelig noe å tenke på! Kanskje ikke verdens lekreste design. Men på hardware siden så virker den ganske bra. Likte spesielt muligheten for mSATA SSD + 2x2.5" hdd. Vurderer også denne nå: http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-1TBe-GeForce-GTX-770M-3GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626059

Virker som om disse pc`ne er greie å oppgradere. :innocent:

Lenke til kommentar

Kjekt å vite. Har alltid likt ASUS sine produkter og N550JV er ikke ett unntak. Synes det er litt greit at den har touch skjerm siden den bare leveres med Win8. Liker også at den har WIDI. Kan jo være kjekt å ha. Bygge kvaliteten på ASUS pleier også å være bra. Liker at de har brukt aluminium på pc`n. Bare synd det ikke finnes en 17,3" utgave av denne med touch... liker litt stor skjerm. men lurer veldig på hvordan disse er angående varme? :innocent:

Lenke til kommentar

N550JV maskinene blir ikke spesielt varme, dette delvis fordi de klokker ned CPU under hard belastning, i enkelte spill (f.eks Guildwars 2) så klokker CPU seg helt ned til 800MHz som ødelegger en del for spillytelsen. Dette skjer dog ikke i de fleste spill, heldigvis.

 

Dette + dårlig wifi rekkevidde + statisk støy på hodetelefonutgangen er vel det som kan nevnes som negativt på N550JV.

 

Utenom dette er det en fin maskin med meget god skjerm, lavt støynivå og god ytelse.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke egentlig til spill jeg skal ha den. Har stasjonær spille pc. Men er jo kjekt å ha muligheten. Dårlig wifi rekkevidde er heller verre siden jeg er veldig avhengig av nett tilkobling. Støy på hodetelefonutgangen kan også være ett problem, siden jeg er litt støy allergisk... bruker mye headsett. Men kan jo alltids bruke ett med eget lydkort så regner jeg med å unngå problemet. :innocent: Takk for svar.

Lenke til kommentar

Sliter veldig med å få bestemt meg....

Heller veldig mot ASUS sin http://www.komplett....aspx?sku=793517 Men er fremdeles litt usikker. Det jeg mener den mangler er en SSD disk. Noen som vet om denne støtter microSATA grense snittet for SSD? Finner lite eller ingen informasjon om pc`n på ASUS sine sider eller ellers på nett. Vil helst beholde både snurre disken og dvd brenneren. Liker å ha i pose og sekk... :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...