Gå til innhold

En meget god grunn til å stemme FRP!


Skismøring

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Liberalt? Partiet vil rive ned private eiendommer på Oslo Vest med tvang i god kommunistisk stil. http://www.nrk.no/ostlandssendingen/vil-rive-villaer-og-bygge-blokker-1.11071740

De vil innføre en maxgrense på inntekt på 1,5 millioner http://www.na24.no/article3390316.ece#

For og ikke å snakke om denne revolusjonen deres hvor "borgerskapet skal avvæpnes og folket tar kontroll over militærmakta" rødt.no/politikk/prinsipprogram/

 

Det eneste jeg finner liberalt med Rødt er innvandringspolitikken deres. Ellers minner partiet om en light-versjon av tidligere kommunistregimer. De er allikevel et ubetydelig småparti som aldri vil få makten demokratisk.

 

Partiet vil selvfølgelig fjerne private eiendommer i Oslo da det ikke er til folkets beste at det finnes et rikingstrøk.

 

Maxgrensen på 1,5 millioner er noe en bør innføre da en arbeidsgiver ikke bør ha lov å tjene mer enn det sine ansatte.

 

Hvorfor skal ikke borgerskapet ta over militæret, samt inndra våpen? Det er til ingens beste at privatpersoner eier skytevåpen.

 

 

da er jeg enig. men dette gjelder alle partiene. stemme ap fordi "Jens er så pen"

 

Jepp. Har faktisk noen uintelligente jenter i klassen min som jeg tror kommer til stemme på den måten, snakk om blond i toppen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Partiet vil selvfølgelig fjerne private eiendommer i Oslo da det ikke er til folkets beste at det finnes et rikingstrøk.

 

Maxgrensen på 1,5 millioner er noe en bør innføre da en arbeidsgiver ikke bør ha lov å tjene mer enn det sine ansatte.

 

Hvorfor skal ikke borgerskapet ta over militæret, samt inndra våpen? Det er til ingens beste at privatpersoner eier skytevåpen.

 

 

 

Jepp. Har faktisk noen uintelligente jenter i klassen min som jeg tror kommer til stemme på den måten, snakk om blond i toppen!

 

Med andre ord kan du trekke påstanden din om at partiet er liberalt.

Lenke til kommentar

 

Hvordan det? Mener du dem er konservativ?

Heller totalitært. Et parti som er liberalt kjemper for personlig og økonomisk frihet og at staten skal ha minst mulig makt, og Rødt i dette tilfellet vil at staten skal ha omtrent all makt. Dermed kan ikke partiet kalles liberalt.

 

Ikke at jeg forstår hvorfor du synes det er greit å rive ned private eiendommer med tvang. Vellykkede mennesker som har jobbet hardt hele livet, bidratt til produktivitet, skapt arbeidsplasser etc. skal få sin eiendom revet ned bare fordi de er rike? Useriøst og uansvarlig. Du synes altså sovjetblokkene nedover øst-europa er et fint syn? Spør dem om de savner tiden under kommunistregimet.

 

Rødt er altså et liberalt parti i dine øyne, men de vil fortsatt sette en grense på hvor mye folk skal tjene. Hvordan i all verden kan det være liberalt? Det er totalitært. Det vil bidra til nesten ingen produktivitet fordi folk ikke vil få motivasjon nok til å jobbe. Det vil også ført til at bedrifter ville flagget ut i hopetall.

 

Svarte du på det siste egentlig? Jeg stiller spørsmål om deres revolusjon. Rødt vil ta makten via en revolusjon på lik linje som det Lenin gjorde for 100 år siden. Og hvordan et knøttlite parti som såvidt 1-2% av befolkningen stemmer på skal få til det uten å bruke vold er vanskelig å vite.

Endret av Roger Roger
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Svarte du på det siste egentlig? Jeg stiller spørsmål om deres revolusjon. Rødt vil ta makten via en revolusjon på lik linje som det Lenin gjorde for 100 år siden. Og hvordan et knøttlite parti som såvidt 1-2% av befolkningen stemmer på skal få til det uten å bruke vold er vanskelig å vite.

 

Rødt har alltid vært imot vold, og en eventuell revolusjon ville skjedd på fredelig vis.

Lenke til kommentar

 

Rødt har alltid vært imot vold, og en eventuell revolusjon ville skjedd på fredelig vis.

Hvordan skal et parti som representerer knapt en promille av den norske befolkning kunne tatt makten på et udemokratisk vis, som en revolusjon er, uten at vold ville blitt brukt? Ser dere for dere at dere skal marsjere et lite tog til Stortinget og bønnfalle den sittende regjeringen om at de bare skal gi dere makta? Du kan jo selv ta en titt på alle de tidlige sosialistiske revolusjonene verden har hatt, samtlige har vært voldelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvordan skal et parti som representerer knapt en promille av den norske befolkning kunne tatt makten på et udemokratisk vis, som en revolusjon er, uten at vold ville blitt brukt? Ser dere for dere at dere skal marsjere et lite tog til Stortinget og bønnfalle den sittende regjeringen om at de bare skal gi dere makta? Du kan jo selv ta en titt på alle de tidlige sosialistiske revolusjonene verden har hatt, samtlige har vært voldelige.

 

Som sagt, Rødt står ikke for vold. Jeg er helt klar over at det har vært voldelige revolusjoner gjennom historien, men det tror jeg ikke skjer dersom Rødt står for revolusjonen.

 

Rødt kan godt komme til å vokse enda mer dersom de kommer på stortinget. Jeg vil tro flere av dem som stemte på SV kommer til å stemme Rødt.

Lenke til kommentar

 

Som sagt, Rødt står ikke for vold. Jeg er helt klar over at det har vært voldelige revolusjoner gjennom historien, men det tror jeg ikke skjer dersom Rødt står for revolusjonen.

 

Rødt kan godt komme til å vokse enda mer dersom de kommer på stortinget. Jeg vil tro flere av dem som stemte på SV kommer til å stemme Rødt.

Det som står er: Borgerskapet skal avvæpnes og folket skal ta kontroll over militærmakta. Hvordan tolker du dette? Borgerskapet, altså de rike skal bli fratatt sine "eiendeler" og folket, altså dere, skal ta kontroll over militærmakta. Skal dere ta kontroll over militærmakta på fredelig vis? Hvordan isåfall? Selvfølgelig står det ikke klart og tydelig "vi er for en voldelig revolusjon" det ville jo vært selvmord for partiet og stadfestet at de faktisk var for vold. Men hvordan i all verden skal Rødt som er et så lite mindretall få makten via en revolusjon fredelig? Det går jo bare ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...