Gå til innhold

Lærling offshore


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg startet nå nettopp som elektrikerlærling offshore i ConocoPhillips, og skal snart til å reise ut på min andre tur. Er det noe du lurer på, så er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare etter beste evne

Hei, jeg går elenergi nå, karaktersnittet mitt er relativt bra, mellom 4,6 og 4,9 et sted. Fraværet disse to årene på elektro er 0 og jeg har god i orden. Har hele tiden vært interresert i å få en jobb offshore. Tror du jeg har mulighet?

Kan du svare meg på hvordan du søkte og om du kom ut i Nordsjøen med engang eller om du måtte jobbe onshore først?

Setter stor pris på svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg startet nå nettopp som elektrikerlærling offshore i ConocoPhillips, og skal snart til å reise ut på min andre tur. Er det noe du lurer på, så er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare etter beste evne

Har du noen anelse om hvor man finner stillingsannonsene til lærlinger. Tenker å søke meg ut som elektriker men finner ikke lærlingestillingenestillingene...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. Jeg startet nå nettopp som elektrikerlærling offshore i ConocoPhillips, og skal snart til å reise ut på min andre tur. Er det noe du lurer på, så er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare etter beste evne

 

Hei, jeg har nå søkt som elektrikerlærling hos ConocoPhillips jeg også.

Har 5,1 i snitt fra 1 termin i år og 0 fravær. Vet du om jeg vil ha noen mulighet? Og hvordan er det å jobbe på rigg? Er livet så fint som mange påstår?

Lenke til kommentar

Langt er ett tau? Jeg tror søknaden din blir med til "steg 2", men om du får plass eller ikke stiller en god del på flaks også.

 

Livet på rigg er som ett vanlig liv som industriarbeider, bare at du jobber inn friperiodene i de 2 ukene du er på jobb. Regn med 1 uke kurs i de 4 ukene du har fri det første året, og hver 3. friperiode dersom du får det fast jobb.

 

Er noen syke, må du kanskje komme ut ei uke for tida, og selv om det er midt på sommeren og Jens Bjarne har knekt foten må du kanskje stå ei uke for han.

 

Så er det 22. dec, men det er vist torden så er du heldig må du feire jula på riggen. Er du uheldig må du på nattflight klokka halv 3 på lille julafta og må tilbringe julaften på ei hytta langt ute i skogen i Kristiansund siden de 3 (?) hotella i byen og i molde er booka fulle. men sånn er gamet :)

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...